شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 39905
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/11 09:43

معرفی نرم افزارهای کاربردی در رشته مهندسی مکانیک

انجام پروژه های رشته مکانیک با نرم افزارهای طراحی و تولید و مدلسازی همچون؛ انسیس، آباکوس، فلوئنت، کتیا، سالیدورک، متلب، زبان پایتون، کامسول ، اتوکد و... انجام می شود.
معرفی نرم افزارهای کاربردی در رشته مهندسی مکانیک

انجام پروژه های رشته مکانیک با نرم افزارهای طراحی و تولید و مدلسازی همچون؛ انسیس، آباکوس، فلوئنت، کتیا، سالیدورک، متلب، زبان پایتون، کامسول ، اتوکد و... انجام می شود. این نرم افزارها بسیاری از عملکردهایشان شبیه به هم است، با این حال در بسیاری از پروژه ها، عملکردهایی متفاوت و منحصر به فرد دارند.

نرم افزار انسیس (Ansys) برای طراحی نمونه اولیه محصولات به صورت مجازی استفاده می شود و در دانشگاه ها کاربرد بیشتری دارد. انجام پروژه انسیس یکی از دغدغه های دانشجویان رشته مکانیک است که نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد.

نرم افزار فلوئنت (Fluent) برای مدل‌سازی قسمت های فنی مانند انتقال حرارت، جریان سیال، انتقال جرم و واکنش‌های شیمیایی استفاده می شود.

برنامه آباکوس در مدلسازی، شبیه‌سازی و تحلیل المان محدود مسائل استفاده می شود. به کارگیری از آباکوس وسیله ای برای انجام پژوهش های دانشگاهی و مسئله های گوناگون مهندسی است.

نرم افزار Catia یکی از نرم افزار های پر کاربرد کد (CAD) در صنایع مختلف است. کتیا یک ابزار چند کاره است که ابزارهای زیادی برای طراحی، مهندسی و تولید به کمک کامپیوتر و همچنین ساخت مدل سه بعدی، شبیه سازی و کنترل طول عمر محصول و تحلیل آن را به کاربر می دهد.

نرم افزار سالیدورک (solidworks) کار ترسیم نقشه های دو بعدی و مدلسازی آنها را انجام میدهد. مدلسازی، ورق کاری، جوش کاری، ریخته گری، قالب سازی، تزریق پلاستیک، جوش دادن قطعات و... از جمله سرویس‌هایی است که می‌توانید از این نرم افزار دریافت کنید.

کامسول نرم افزاری برای شبیه سازی و طراحی برای پروژه های مهندسی از جمله برق، مکانیک، فیزیک، شیمی، نجوم و... است که بیشتر در بین دانشجویان برق و مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار اتوکد در ایجاد نقشه ها و مدل های دو بعدی و سه بعدی و نمودارهای الکتریکی، نقشه های ساختمانی و موارد دیگر کاربرد دارد. این نرم افزار انواع محیط و فشارهای موجود را با یک پیش نمونه، شبیه سازی می‌کند.

متلب یکی دیگر از نرم افزارهای پرطرفدار رشته مهندسی مکانیک است که اغلب کار پیاده سازی مسائل ریاضی و الگوریتم های مبتنی بر ماتریس را انجام می دهد.

ویژگی های یک سایت معتبر برای انجام پروژه انسیس و آباکوس
در اینجا میخواهیم در مورد یک سایت معتبر برای انجام پروژه فلوئنت صحبت کنیم تا بتوانید پروژه خود را با خیالی راحت در آن سفارش دهید. اما قبل از آن نیاز است تا پارامترهای یک سایت مورد اطمینان را ذکر کنیم. این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا در انتخاب سایت معتبر برای برون سپاری پروژه های مهندسی مکانیک هوشیارانه عمل کنید.

داشتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)
داشتن نماد اعتماد الکترونیک یک امتیاز بسیار عالی برای هر سایتی است. از آن جهت که شما مطمئن می شوید که صاحب این سایت احراز هویت شده و دارای جا و مکان تایید شده توسط وزارت صمت است. پس برای انجام پروژه فلوئنت خود فقط به سایت‌هایی مراجعه کنید که دارای اینماد باشند.

لوگوی ستاد ساماندهی سایت های اینترنتی
مجوز دیگر، داشتن لوگوی ساماندهی برای سایت است. این مجوز به سایت‌هایی داده می شود که مورد بازبینی قرار گرفته و از نظر هویت و سلامت تایید شده هستند. علاوه بر این، در صورت انجام تخلف از طریق همین لوگو میتوانید از سایت دارنده شکایت کنید تا به شکایتتان رسیدگی شود. پس یکی دیگر از پارامتر های برون سپاری انجام پروژه انسیس و آباکوس به سایت معتبر داشتن همین لوگو است.

پاسخگویی آنلاین
سایت‌هایی که پاسخگویی درستی ندارند یا با تاخیر بسیار زیاد به شما جواب می دهند، خیلی نمیتوانند گزینه مناسبی برای واگذاری پروژه های مهندسی مکانیک شما باشند. به همین دلیل قبل از سفارش، سرعت پاسخگویی و نحوه برخورد پشتیبانی سایت را بررسی کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2axeak