چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 107829
تاریخ انتشار: 1403/01/20 11:31

راهنمای جامع خرید لیوان کاغذی، هرآنچه که باید بدانید

لیوان کاغذی، این مهمان همیشگی رستوران‌ها، کافه‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و ...، جای خود را در زندگی روزمره ما به خوبی باز کرده است. نیازی به شستشو ندارد، یکبار مصرف است و به همین دلیل، استفاده از آن آسان و به‌صرفه است.
راهنمای جامع خرید لیوان کاغذی، هرآنچه که باید بدانید

لیوان کاغذی، یک لیوان یکبار مصرف ساخته شده از کاغذ است که از نشت مایعات و خیس شدن کاغذ جلوگیری کند. این نوع لیوان کاغذی به دلیل مزایای متعددی که دارد، به عنوان جایگزینی مناسب برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شناخته می‌شود.

از رستوران‌ها و کافه‌ها گرفته تا ادارات و مدرسه‌ها، ردپای لیوان‌های کاغذی را می‌توان دید. اگر شما هم به هر دلیلی، مثل صاحب یک کافه یا رستوران بودن، به دنبال تهیه این نوع لیوان‌ها هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از لیوان کاغذی

در روزهای نه چندان دور که لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی یار همیشگی نوشیدنی‌های ما بودند، بیفتیم. اما آیا می‌دانستید که این لیوان‌ها چه خطرات سلامتی و زیست‌محیطی به همراه داشتند؟

مواد داغ مانند چای و قهوه با پلاستیک واکنش می‌دهند و مواد شیمیایی مضر و سرطان‌زا را آزاد می‌کنند. این مواد می‌توانند سلامتی انسان را به خطر اندازند. علاوه بر این، تجزیه پلاستیک سال‌ها طول می‌کشد و به محیط زیست آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. اما از طرف دیگر در تولید لیوان های کاغذی از پوشش پلی اتیلن استفاده میشود که سرطان زا نیست. تمام این دلایل باعث شد که خورد خورد لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی جای خود را به لیوان های کاغذی بدهند.

 

از این مسائل که عبور کنیم، لیوان های کاغذی یک مزیت بزرگ دیگر هم برای کسانی که صاحب و کسب و کار هستند دارد. آن هم چیزی نیست به جز مزیت تجاری ! فرض کنید شما صاحب یک کافه یا یک رستوران هستید. شما می توانید با چاپ برند و لوگو خود بر روی این لیوان ها روزانه بار ها و بارها برند خود را در معرض نمایش دیگران بگذارید. دیگر خودتان متوجه می شوید که اینکار چه تاثیر کم نظیری بر روی آگاهی از برند شما در جامعه دارد ! مجموعه چاپ و بسته بندی داروما پک می تواند با چاپ اصولی و استاندارد لوگو و طرح دلخواه شما بر روی لیوان‌ها به شما در این امر مهم یاری برساند.

با انواع لیوان کاغذی آشنا شوید

همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم امروزه این محصول کاربرد گسترده ای در جامعه پیدا کرده. پذیرایی از مشتریان در مجالس، استفاده گسترده در کافی شاپ ها و رستوران ها برای سرو نوشیدنی، تبلیغات و جذب مشتری برای موسسات و شرکت‌ها تنها گوشه ای از کاربردهای این محصول پر اهمیت هستند.

حالا که متوجه شدید دنیای این ظروف دوستدار محیط زیست، به مراتب فراتر از یک لیوان ساده برای نوشیدن است. با ما همراه باشید تا به معرفی انواع لیوان های کاغذی بپردازیم.

انواع لیوان کاغذی از نظر اندازه

این نوع تقسیم بندی را شاید بتوان بهترین روش برای دسته بندی لیوان کاغذی دانست. لیوان هایی که حجم چندانی ندارند بیشتر برای سرو نوشیدنی هایی ماننده قهوه استفاده می شوند. از طرف دیگر لیوان هایی که ابعاد بزرگتری دارند و حجم بیشتری می‌گیرند، بیشتر برای سرو نوشدنی های مانند نوشابه در رستوران ها استفاده میشود.

اگر بخواهید نگاه دقیق تری به این دسته بندی داشته باشید، ما برای شما حجم دقیقتر لیوان ها را در اینجا آورده ایم:

  • لیوان کاغذی 80 سی سی
  • لیوان کاغذی 120 سی سی
  • لیوان کاغذی 220 سی سی
  • لیوان کاغذی 360 سی سی
  • لیوان کاغذی 450 سی سی

انواع لیوان کاغذی از نظر مدل

انتخاب نوع لیوان کاغذی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع نوشیدنی، دمای نوشیدنی، مدت زمان نگهداری از نوشیدنی و از همه مهمتر سلیقه و بودجه شما از مهمترین عواملی هستند که در حین خرید این محصول باید با آن توجه داشته باشید. در ادامه مدلهای مختلف این لیوان را برای شما معرفی کرده ایم.

  • لیوان کاغذی درب دار:

یکی از بهترین مدلهای لیوان کاغذی، مدل درب دار آن است. این نوع لیوان مزایای بزرگی نظیر جلوگیری از نشستن گرد و غبار و حفظ دمای نوشیدنی دارد. همچنین مناسب برای سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم می باشد. البته قیمت کمی بالاتر از سایر مدلها از معایب لیوان مورد بحث می باشد.

  • لیوان کاغذی تک جداره:

ساده ترین نوع لیوان کاغذی را می توان این مدل دانست. لیوان های تک جداره به دلیل ضخامت کمتر از سایر مدلها به خوبی قادر به حفظ دما نیستند ولی از قیمت منسابی برخوردار می باشند.

  • لیوان کاغذی دو جداره: لیوان کاغذی های دو جداره به علت دوجداره بودن، قادر به حفظ دمای بهتری نسبت به نسخه های تک جداره هستند. از طرفی مناسب برای سرو انواع نوشیدنی های سرد و گرم هستند و قیمت متعادلی دارند.
  • لیوان کاغذی سه جداره:

لیوان کاغذی های سه جداره از 3 لایه مجزا تشکیل شده‌اند. ساختار این نوع لیوان به حفظ هرچه بهتر دمای نوشیدنی کمک میکند. از لیوان کاغذی های سه جداره برای سرو نوشیدنی های بسیار گرم مانند چای و قهوه یا نوشیدنی های بسیار سرد استفاده می شود.

انواع لیوان کاغذی بر اساس طرح

علاوه بر مدل و اندازه، ما یک معیار دیگر هم برای دسته بندی لیوان کاغذی داریم. در این نوع دسته بندی شما باید به هدف خود از خرید این محصول فکر کنید. آیا صرفا به یک محصول برای سرو نوشیندی نیاز دارید یا میخواهید در کنار این ها کسب و کار خود را هم تبلیغ کنید؟

  • طرح عمومی: طرح عمومی در تیراژهای بالا تولید می‌شود. دراین نوع طرح هیچ پیام و ... بر روی لیوان قرار نمی گیرد و به همین دلیل قیمت پایین تری دارد. از طرح عمومی بیشتر در مراسمات و مهمانی ها استفاده می شود.
  • طرح اختصاصی: طرح اختصاصی برای هدف های خاص تولید میشود. در این نوع طرح شما می توانید لوگو، شعار و یا هرمورد معقول و دلخواهی را بر روی لیوان چاپ کنید. البته این نوع لیوان ها در تیراژ کمتری چاپ می شوند و به همین علت از قیمت بیشتری نسبت به طرح عمومی برخوردارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع لیوان کاغذی بر اساس مدل، جنس، طرح و کاربرد پرداختیم. انتخاب لیوان کاغذی مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع نوشیدنی، دمای نوشیدنی، مدت زمان استفاده، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

قیمت لیوان کاغذی همانند بسیاری از محصولات دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد که بهتر است قبل از خرید نهایی تمام موارد لازم ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید. از این رو متاسفانه قادر به تخمین دقیق هزینه ها نبودیم. شماد می توانید با سفارش لیوان کاغذی از مراکز معتبر چاپ و بسته بندی از کیفیت و قیمت نهایی سفارش خود مطمئن باشید.

منبع: مجموعه چاپ و بسته بندی داروما پک

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2awnme