سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 7998
تاریخ انتشار: 1400/09/21 13:17

نگاه مدیریتی سایپا اقتصادی است

گروه خودروسازی سایپا با خروج پراید از خط تولید و ورود خودروهای جدید و به‌روز توانست به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند. کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد در حد توان و با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از کرونا توانست در زمینه‌های گوناگون از جمله توسعه محصول، ارتقای کیفیت و... عملکرد خوبی داشته باشد.

تنوع‌بخشی به محصولات

امیرحسین جلالی، عضو هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درباره روندی که گروه خودروسازی سایپا با وجود تحریم‌ها طی می‌کند، اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم سایپا خروج پراید از خط تولید بود. مرکز تحقیقات سایپا برای تنوع‌بخشی به محصولات این مجموعه برنامه‌های جامعی دارد که امیدوارم با سرعت عملیاتی شود و مردم از نزدیک بلوغ صنعت خودرو و قطعه‌سازی را ببینند. 

به‌گزارش سایپانیوز، این کارشناس صنعت قطعه‌ کشور خاطرنشان کرد: سایپا در حال طراحی محصولات جدید و به‌روز است و به طور قطع محصولاتی عرضه خواهد شد که عموم مردم از آن رضایت داشته باشند.

عضو هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه توسعه محصول نشانه‌ای از عملکرد خوب یک مجموعه خودروساز است که خوشبختانه سایپا در این مسیر حرکت می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز گروه خودروسازی سایپا این است که نگاه مدیریتی آن اقتصادی است، در نتیجه این امر سبب‌شده مجموعه سایپا، برخورد یکسان و یکنواخت در تصمیم‌گیری و اجرا سیاست‌های خود داشته باشد. 

نوآوری در خدمات پس از فروش

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران در بازدید از بازارچه قطعات‌ یدکی سایپا گفت: نوآوری سایپایدک در راه‌اندازی بازارچه قطعات یدکی اقدامی قابل تحسین است و به طور قطع به رونق تولید کمک خواهد کرد.

مسعود خوانساری ادامه داد: آنچه در این مجموعه بازارچه قطعات یدکی به چشم می‌خورد، نشان از خلاقیتی است که برای حمایت از تولید ایجادشده و امیدوارم این اقدام که براساس اصول روز بازاریابی و فروش انجام‌شده، مورد الگوبرداری سایرین قرار گیرد.

خوانساری همچنین به ارزش تاریخی ساختمان اخوان که بازارچه قطعات سایپا در آن ایجادشده، اشاره کرد و گفت: این ساختمان که به ثبت ملی رسیده میراث گرانبهایی بوده و احیای میراث‌فرهنگی و توجه سایپایدک به آن، برای همه ما ارزشمند است.

حمایت از قطعه‌سازان

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور نیز در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات سایپایدک در حمایت از قطعه‌سازان، گفت: راه‌اندازی بازارچه قطعات سایپا موجب رضایت قطعه‌سازان از این فرآیند شده و جریان تولید داخلی را تقویت کرده است. وی ادامه داد: در سالی که به‌نام تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده، حمایت‌های این‌چنینی از تولیدکنندگان موجب دلگرمی آنها برای ادامه فعالیت است.

مدیرعامل سایپایدک نیز در جریان این بازدید در سخنانی، سهولت دسترسی، حمایت از تولید، جلب رضایت مشتری، پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و توسعه صادرات را از جمله مهم‌ترین اهداف کلان بازارچه قطعات یدکی دانست.

ارتقای کیفیت خدمات

در ادامه مدیرعامل سایپایدک با اشاره به گستردگی فعالیت سایپایدک در بخش خدمات پس از فروش خودرو اظهارکرد: بازارچه قطعات یدکی در آینده نزدیک در سراسر کشور نیز گسترش خواهد یافت و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سایپایدک، این امکان وجود دارد که کیفیت خدمات و تامین قطعات بیش‌ازپیش گسترش پیدا کند.

سیدعلیرضا موسوی‌ گفت: یکی از وظایف ما به‌عنوان متولی ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سواری گروه سایپا و متولی تامین قطعات یدکی، حمایت از تولید داخلی است که با فراهم شدن زمینه راه‌اندازی چنین بازارچه‌هایی در سراسر کشور، این امر محقق خواهد شد به‌طوری که تولیدکنندگان قطعات یدکی می‌توانند تولیدات خود را توسط سایپایدک به فروش برسانند و سود خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون تاخیر دریافت کنند. مدیرعامل سایپایدک با اشاره به حمایت‌های مدیرعامل گروه سایپا از این اقدام مبتکرانه، گفت: با حمایت‌ها و راهنمایی‌های سیدجواد سلیمانی توانستیم شیوه‌ای نوین در خدمات پس از فروش طرح‌ریزی کنیم که به گسترش کسب‌وکارهای جدید در شبکه نمایندگی‌ها منجر خواهد شد.

سخن پایانی

یادآوری می‌شود این بازارچه با هدف دسترسی آسان به قطعات اصلی و با نرخ مصوب در محل فروشگاه سایپایدک در خیابان اکباتان تهران راه‌اندازی شده و فعالان حاضر در بازار قطعات یدکی می‌توانند با مراجعه به این بازارچه قطعات موردنیاز خود را تهیه کنند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27pyg2