دوشنبه 28 خرداد 1403 - 17 Jun 2024
کد خبر: 111302
تاریخ انتشار: 1403/03/20 04:55
یک مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

تعمیرات همزمان ۱۳ شناور با استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی/ امسال ۵۰ فروند شناور تعمیر می‌کنیم

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تعمیرات همزمان ۱۳ شناور در یارد‌های این شرکت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی سال جاری ۵۰ فروند انواع شناور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعمیر خواهد شد.
تعمیرات همزمان ۱۳ شناور با استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی/ امسال ۵۰ فروند شناور تعمیر می‌کنیم

 

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ فروند شناور در این یارد، در حال تعمیر هستند، تصریح کرد: تعمیرات انواع شناور‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که قابلیت تعمیر در داخل کشور را دارند، تماماً در این مجموعه صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی، از اعزام شناور‌ها به خارج از کشور برای تعمیرات خودداری شده است.

وی با بیان اینکه انجام تعمیرات دوره‌ای شناور‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از توانمندی­های داخلی، منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که طی سال ۱۴۰۳ بتوانیم حداقل ۵۰ فروند انواع شناور را پذیرش و تعمیر نماییم.

به گفته وی، ۷ فروند از شناور‌های در حال تعمیر، متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۶ فروند دیگر از شناور‌های بخش‌خصوصی هستند که در حال سپری کردن مراحل مختلف تعمیرات هستند.

این مقام مسئول با اشاره به سطح مناسب امکانات زیرساختی یارد تعمیرات کشتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حال حاضر یک داک شناور به ابعاد ۲۰ در ۴۲ متر با ظرفیت بالابری اسمی ۲۸ هزار تُن به همراه بالابر سینکرولیفت به ابعاد ۱۷۰ در ۳۲ متر و با قابلیت بالابری اسمی ۱۱ هزار تُن در این یارد مشغول فعالیت است.

به گفته وی، این یارد همچنین دارای سه خط پارکینگ هر یک به طول ۱۷۰ متر است که در کنار اسکله تعمیراتی در طرف سینکرولیفت هر کدام به طول ۱۷۲ متر، اسکله تعمیراتی به طول ۳۴۰ متر، ۶ واحد کارگاه‌های تعمیراتی تخصصی و یک دستگاه تصفیه فاضلاب امکانات مناسبی را برای تعمیرات انواع شناور مهیا ساخته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27kqzv