چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 20128
تاریخ انتشار: 1401/08/01 12:31

بررسی شرایط واردات از چین به ایران در سال 1401

واردات از کشور چین اگر با کسب اطلاعات کافی و به درستی انجام شود، آسان و سودآور است. اما اگر بدون در نظر گرفتن یک سری شرایط صورت بگیرد، نه تنها سودآور نیست بلکه باعث مشکلات بسیار زیادی برای وارد کننده و جرایم نقدی می شود.

واردات از کشور چین اگر با کسب اطلاعات کافی و به درستی انجام شود، آسان و سودآور است. اما اگر بدون در نظر گرفتن یک سری شرایط صورت بگیرد، نه تنها سودآور نیست بلکه باعث مشکلات بسیار زیادی برای وارد کننده و جرایم نقدی می شود.

 

واردات از کشور چین اگر با کسب اطلاعات کافی و به درستی انجام شود، آسان و سودآور است. اما اگر بدون در نظر گرفتن یک سری شرایط صورت بگیرد، نه تنها سودآور نیست بلکه باعث مشکلات بسیار زیادی برای وارد کننده و جرایم نقدی می شود. شناسایی نوع کالا، شرکت بازرگانی مناسب، تولید کننده، تنظیم مدارک لازم، و ... از مواردی است که در پروسه واردات از چین باید رعایت شود.

واردات از چین

پروسه و بررسی واردات از چین

سه مرحله اولیه برای واردات کالا از کشور چین را در این بخش بررسی کرده ایم:

  • قدم اول (بررسی نیاز بازار)

در مرحله اول از واردات کالا از چین نیاز است که نیاز و تقاضای بازار بررسی شود. در واقع می بایست محصول مورد نظر پیدا شود. پیش از اینکه اقدام لازم برای وارد کردن محصول صورت بگیرد، باید بررسی شود که آیا محصول مورد نظر به درد کشور مقصد می خورد یا نه. در واقع گاه محصولی وارد می شود که تقاضایی برای آن وجود ندارد. این موضوع سبب می شود تا همه محصولات روی دست شما بماند.

  • قدم دوم ( شناخت کالای هدف)

در واردات از چین، پس از اینکه کالای هدف مشخص شد، نیاز به جستجو و نگاه به آمارها خواهد بود. دقت کنید که تولیدکننده کالا اهمیت زیادی دارد. یعنی سرمایه شما باید در خصوص کالایی مورد استفاده قرار بگیرد که کیفیت خوبی دارند. پس از شناخت کالا نیاز است که سطح تولید، تولیدکننده را مدنظر قرار دهید.

  • قدم سوم ( شناسایی فروشندگان کالا)

در واردات از چین نیاز است که در انتخاب فروشنده دقت کنید. در واقع باید بهترین فروشنده را انتخاب کنید. فروشنده ای که انتخاب می کنید در حوزه فروش باید شاخص خاص خود را داشته باشد. مثلاً می توانید به سراغ تولیدکنندگان بزرگ چینی بروید. همینطور می توانید از طریق بازارهای عمده فروشی یا شهرک های صنعتی نیز اقدام کنید.

بررسی بهترین اجناس وارداتی از کشور چین

اگر بخواهیم کالاهای وارداتی از چین را از نظر سودآوری دسته بندی کنیم، باید به اقلام غذایی نیز بپردازیم. کالاهای پر مصرف مثل مواد غذایی مانند بادام زمینی و دارچین و زنجبیل و لوبیا چیتی بسیار پرطرفدار بوده و سودآور است. از سوی دیگر لاستیک ماشین چینی در ایران با سودآوری بالایی همراه است. این موضوع به دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب آن است. موضوع مهم دیگ در خصوص واردات دستکش و ظروف آشپزخانه است. ظروف آشپزخانه چینی در ایران از نظر قیمت شرایط خاص خود را دارند و این موضوع سبب سود بیشتر می شود.

از سوی دیگر بیشترین سودآوری در واردات قطعات الکترونیکی، انواع خودروهای سنگین، پوشاک و واردات قطعات کامپیوتری اعلام شده است. محصولات حوزه ساخت و ساز و اسباب و بازی نیز در این زمینه اهمیت دارد. گیاهان دارویی در ایران به طور کلی از نظر کیفیت و قیمت شرایط خاصی دارند. این محصولات نیز در واردات بسیار مهم هستند. محصولات عمده کشاورزی که از چین به ایران وارد می شوند قیمت مناسبی دارند. این قیمت سبب می شود تا بتوانید استفاده بهتری از محصولات ببرید. باکس های تزیینی و دکوری ها نیز بخش مهمی از سودآوری محسوب می شوند. دقت کنید که واردات کالا از چین می تواند دستخوش یک سری موارد باشد که به طور کلی موضوع پر اهمیتی محسوب می شود.

تعرفه واردات از چین 

در مورد هزینه واردات از چین سوالات زیادی شده است که جا دارد در این راستا نیز صحبت کنیم. برای وارد کردن کالا از کشور چین نیاز است که یک سری هزینه ها برآورد شود. مثلاً باید بررسی کنید که کالای وارداتی نیازی به آزمایشگاه دارد یا خیر؟ آیا کالای مورد نظر نیاز به انبار شدن دارد یا نه؟ همه این موارد نیاز به بررسی و مشاوره های لازم دارد و این موضوع سبب می شود که کار به بهترین نحو دنبال شود. شرکت های تجاری که تجربه و مهارت زیادی در امور واردات کالا دارند می توانند به شما کمک کنند و شرکت باروس نیز در این زمینه به کمک شما می آید.

قیمت تمام شده کالا بخش مهمی از هزینه واردات از چین محسوب می شود. این موضوع بستگی به نوع حمل و نقل کالا دارد. دقت کنید که هزینه کالا به طور کلی کاهش یا افزایش می یابد و این موضوع بخش مهمی از هزینه های واردات کالا است.

هزینه ای که بابت خرید کالا از کشور چین پرداخت کرده اید، مهمترین گزینه محسوب می شود. از سوی دیگر هزینه بازرسی کالا نیز یک نکته بسیار مهم است. وجود یک شخص کاردان در این زمینه می تواند به شما کمک کند. هزینه های گمرک یکی دیگر از مواردی است که در راستای واردات از چین باید بررسی کنید. گاه هزینه گمرک بسیار زیاد می شود و این موضوع کمک می کند تا هزینه ها کاهش پیدا کنند.

قوانین واردات از چین

قوانین و مقررات واردات کالا از چین

ورود کالا به کشور مقصد و همینطور خروج از کشور مبدا، یک سری قوانین مهم به همراه دارد. مخصوص کشور چین که قوانین خاص خود را دارد!

1- در کشور چین موضوعی به اسم کپی رایت یک قانون مهم محسوب می شود. دقت کنید که اگر کالا برند شناخته شده ای باشد و کپی شود، اجازه خروج از گمرک چین را ندارد. این موضوع سبب می شود تا در خرید نوع کالا دقت کنید.

2- کالایی را می توانید از چین خارج کنید که اصل است و دارای نمایندگی معتبر است. در واقع نیاز به بیجک، اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده خواهد بود. در این صورت می توانید کالای خود را از چین خارج کنید.

3- نکته مهم دیگر که در واردات از چین مدنظر قرار می گیرد این است که پکینگ لیست و اظهارنامه در گمرک خروجی اهمیت زیادی دارد. در واقع نباید مغایرتی نباید در این راستا وجود داشته باشد. در واقع اگر مغایرتی وجود داشته باشد، کالا توقیف می شود. از سوی دیگر اگر کالایی دارای باتری باشد، به هیچ عنوان به صورت هوایی از چین خارج نمی شود.

4- برای واردات از چین نیاز است که کالا دارای مجوزهای لازم از جمله مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و ... را داشته باشد.

سوزن دستگاه نساجی قطعه ای فلزی و قلاب دار است. سوزن های فنری، زبانه دار یک سر و دو سر، سوزن مرکب و سوزن نوار بافی از مواردی است که می تواند سودآوری خوبی داشته باشد. به طور کلی قطعات دستگاه های صنعتی هر یک در سودآوری می توانند بسیار عالی باشند. به طور کلی شما می توانید واردات از چین را به بهترین نحو دنبال کنید.

 

 

برچسب ها : واردات,واردات از چین,شرکت واردات و صادرات

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3998je