چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 18912
تاریخ انتشار: 1401/05/22 01:26

کاهش ۶۰ درصدی خرید میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه تقاضای خرید میوه و صیفی کاهش یافته است، گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است و همین موضوع نیز باعث شده با افت نرخ مواجه شویم.

وی علت کاهش تقاضای خرید را کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کاهش تقاضا در ماه محرم دانست.


رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: افزایش کرایه حمل‌ونقل، سبد، پلاستیک، دستمزد کارگر را متضرر کرده و از آن طرف صادرات هم نسبت به قبل نصف شده است، زیرا عراق محصولاتش به‌دست آمده و واردات ندارد و به روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات نیز میوه کمی صادر می‌شود.

وی در رابطه با این که بسیاری از کشاورزان از نرخ پایین صیفیجات از جمله بادمجان سرمزرعه گلایه دارند، گفت: در میدان مرکزی میوه وتره بار نرخ عمده فروشی هر کیلو بادمجان ۵۰۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل‌ونقل در نهایت چیزی دست کشاورز را نمیگیرد و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دارایی نژاد در پایان گفت: چون مصرف هم کاهش یافته بیشتر بارها روی دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد

 
منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l58e7