پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 18350
تاریخ انتشار: 1401/04/26 00:42

پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC ؛ معرفی انواع پنجره های دوجداره

پنجره دوجداره UPVC یا همان پنجره دوجداره ساخته شده با پروفیل های یو پی وی سی نامی آشنا در صنعت ساختمان است که مطمئن همه شما نام آن را چندین بار شنیده اید.

پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC ؛ معرفی انواع پنجره های دوجداره

 

 

پنجره دوجداره UPVC یا همان پنجره دوجداره ساخته شده با پروفیل های یو پی وی سی نامی آشنا در صنعت ساختمان است که مطمئن همه شما نام آن را چندین بار شنیده اید.

یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع در و پنجره که در ساختمان های امروز حتما استفاده میشود، در و پنجره دوجداره یو پی وی سی ساخته شده با پروفیل UPVC است. این نوع پنجره دوجداره به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که در کنار قیمت مناسب خود دارد آن را به یکی از محبوب ترین در و پنجره مورد استفاده در ساختمان تبدیل کرده است.

برتری پنجره دوجداره یو پی وی سی به نسبت سایر پنجره های قدیمی

همانطور که میدانید در زمان قدیم به منظور ساخت پنجره ه در ساختمان ها از متریال چوب و فلز استفاده می شد. اما این پنجره های قدیمی چوبی و فلزی به دلیل عمر پایین، خوردگی، وزن بالا و قیمت بسیار بالا کم کم جای خودشون را به پنجره های نوین دوجداره یو پی وی سی دادند.

در ساخت پنجره های دوجداره، چه پنجره دوجداره یو پی وی سی و چه پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک، از شیشه های دوجداره و یا چند جداره در بین پروفیل های آلومینیومی و یا UPVC استفاده میشود. استفاده از این شیشه های دوجداره باعث عایق بندی هر چه بیشتر محصولات دوجداره میشود.

توجه داشته باشید که استفاده از شیشه های دوجداره در ساخت در و پنجره های دوجداره باید از پروفیل فریم استفاده شود.

انواع پنجره دوجداره UPVC

قبل از اینکه به معرفی انواع پنجره های دوجداره یو پی وی سی بپردازیم باید توجه داشته باشید که همه پنجره های دوجداره UPVC بر یک اساس ساخته میشوند و دسته بندی پنجره های دوجداره بر اساس شکل بازشو و یراق مورد استفاده در آن تقسیم بندی شده است.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره دوجداره فولکس واگنی یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع پنجره های دوجداره ساخته شده با پروفیل های یو پی وی سی است. که به دلیل شباهت بسیار زیاد یراق آلات مورد استفاده در ساخت آن با یراق آلات مورد استفاده در درب اتوموبیل فولکس واگن نام گذاری شده است.

توجه داشته باشید پنجره دوجداره فولکس واگنی یکی از محبوب ترین و در عین حال یکی از گران ترین نوع پنجره های دوجداره است.

از ویژگی ها و مزایای این نوع پنجره میتوان به امکان باز شدن بازشوی آن تا 45 درجه بدون اشغال فضا و امکان نصب یراق آلات خودکار، نیمه خودکار و معمولی اشاره کرد.

پنجره لولایی تک حالته

به جرات میتوان گفت یکی از پرکاربردترین نوع پنجره های دوجداره، پنجره لولایی تک حالته است. که این پنجره نیز مانند سایر محصولات دوجداره روماپن، از پروفیل های مرغوب یو پی وی سی ساخته شده است.

همانطورکه اشاره شد دسته بندی این محصولات بر اساس نوع بازشو آن است. در این مورد هم به دلیل استفاده از یراق آلات تک حالته و بازشوی روی یک محور این پنجره دوجداره یو پی وی سی نام لولایی تک حالته را روی آن گذاشته اند.

از مشخصات این نوع پنجره، هزینه ساخت پایین، قابلیت تغییر محور بازشو و طول عمر بالای آن اشاره کرد.

پنجره دوجداره فرانسوی

یکی از محبوب ترین و زیباترین نوع پنجره های دوجداره که بیشترین بازشو را بدون خراب کردن دید در اختیار شما قرار می دهد. پنجره دوجداره فرانسوی است.

این پنجره دو لنگه است که هر دو لنگه آن قابلیت باز شدن را دارد. اما نکته آن این است که هیچ ستون در وسط پنجره قرار ندارد.

پنجره دوجداره بازشو کلنگی

همانطور که شاید حدس زده باشید پنجره دوجداره بازشو کلنگی، پنجره ایست که بازشو آن تنها در یک جهت و در بخش زیرین آن (با قابلیت جابجایی) قرار دارد.

از این نوع پنجره در مکان استفاده میشود که صرفا ویژگی چرخش و جریان هوا مورد نیاز است. مانند سرویس های بهداشتی، حمام، پنجره های راهرو و پاگرد ها و ...

پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی یا همان پنجره دوجداره ریلی نیز یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین نوع پنجره است.

از ویژگی ها و محاسن این نوع پنجره دوجداره، عدم نیاز بازشو به فضای زیاد جهت باز شدن کامل است. و از معایب آن میتوان به عدم عایق مناسب برای مایعات نام برد.

پنجره دوجداره ثابت

در انتها اشاره میکنیم به پنجره دوجداره ثابت یا همان پنجره فیکس که هیچ بازشویی ندارد و صرفا برای دید و دریافت نور استفاده میشود. این نوع پنجره دوجداره از ارزانترین و پر کاربردترین نوع پنجره های دوجداره می باشد.

مزایا و محاسن استفاده از پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، پنجره های دوجداره یو پی وی سی به دلیل محاسن و ویژگی هایی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. در این بخش میخواهیم به برخی از این ویژگی ها و محاسن اشاره کنیم :

  • کاهش هدر رفت انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های انرژی ساختمان

  • عایق بندی صوتی و جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به صورت چشمگیر

  • دوام بالا در ساخت خوب (عدم نیاز به سرویس و نگهداری در دوره های کوتاه مدت)

  • رنگ پذیری بالا و امکان سفارش پروفیل در مقاطع رنگی

  • عایق بسیار مناسب به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی به داخل

  • طول عمر بالا و دوام مناسب

  • شکل پذیری بالا و امکان سفارش در ابعاد و اشکال مختلف

  • تنوع زیاد در یراق آلات مصرفی

  • امکان نصب انواع شیشه های دوجداره، سه جداره و شیشه هوشمند

  • امکان بازیافت پروفیل و عدم آسیب به محیط

  • امکان نصب سریع و بدون تخریب

قیمت پنجره دوجداره UPVC و روش های محاسبه آن

قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی، یکی از مهمترین دغدغه خریداران پنجره دوجداره یو پی وی سی است.

همانطور که بدیهی است، قیمت نهایی خرید پنجره دوجداره بستگی به عوامل زیادی دارد که هر کدام از آنها به تنهایی میتواند قیمت این محصول را تغییر دهد.

نکته ای که باید در خرید پنجره دوجداره به آن توجه کنید این است که بدانید ارائه قیمت متر مربعی پنجره دوجداره غیر ممکن است و می تواند شما در تعیین قیمت نهایی محصول دچار مشکل کند.

برای مثال فرض کنید یک پنجره 2 متر در ارتفاع دو متری داریم که در حالت اول بدون بازشو و در حالت دوم با یک بازشو از وسط است. در حالت اول 8 متر طول پروفیل مصرف میشود و در حالت دوم 10 متر طول پروفیل به همراه یراق آلات بازشوی آن !. به نظر شما آیا می شود برای این 4 متر مربع پنجره در هر دو حالت قیمت یکسانی را اعلام کرد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q9ov