جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 9675
تاریخ انتشار: 1400/10/12 12:10

سفرهای دریایی نوروز، مشروط به تصمیم ستاد کرونا شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به هشدارهای مکرر مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش سویه‌ جدید کرونا، گفت: اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران به اهداف اجرای طرح گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح که هر سال به‌شکل مداوم مدنظر قرار گرفته، تامین ایمنی سفرهای دریایی، افزایش ایمنی پایانه‌ها، شناورها و مسیرهای تردد، هم‌افزایی ارگان‌های همکار و تیم‌های عملیاتی و نیز پیش‌بینی‌های لازم برای پاسخگویی به شرایط اضطرار در مسیرهای دریایی است.

وی با تاکید بر هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه‌های جدید، بیان ‌کرد: باوجود آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱، برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

محمدی گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح گردشگری دریایی دچار وقفه شد. به‌گفته وی، در صورت اجرا شدن طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱، ۳۸ فروند شناور شامل ۱۶ فروند شناور خدماتی، ۲۲ فروند شناور همیار ناجی با تیم دونفره، ۱۵ تیم غواصی به همراه آمبولانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ۱۲ تیم بازرسی در بنادر استان مستقر خواهند شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48dkl3