-

اقدام‌های مؤثر پالایش نفت بندرعباس در حمایت از تولید داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرد که این شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به اتمام برخی از پروژه‌های بزرگ شده است که تأثیرات قابل توجهی در بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت این شرکت داشته‌اند.

اقدام‌های مؤثر پالایش نفت بندرعباس در حمایت از تولید داخلی

به گزارش خبرنگار صمت از بندرعباس، احمد هاشمی در نشست خبری که در سالن اجتماعات شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، ادامه احداث شش دستگاه مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های تولیدی بنزین و نفت گاز بود که این پروژه با هدف افزایش حجم ذخیره‌سازی به میزان یک میلیون و 500هزار بشکه، شامل طراحی و ساخت شش دستگاه مخزن جدید ذخیره‌سازی با استفاده از توان داخلی شرکت انجام شد.

وی افزود: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، کاهش ریسک عملیات تولید و ذخیره‌سازی، ساخت بخشی از مخازن برای ارتقای کیفیت محصولات و افزایش راندمان سیستم انتقال و ذخیره‌سازی فرآورده‌ها از جمله اهداف اجرای این پروژه بود.
هاشمی همچنین به احداث بیمارستان تخصصی کودکان اشاره کرد و گفت: "این بیمارستان با ظرفیت 112 تخت و زیربنای 10 هزار متر مربع در دو بلوک A و B به اجرا درآمد و با اولویت کمک به درمان بیماران سرطانی تاسیس شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به پروژه‌های در دست اقدام نیز اشاره و بیان کرد: تامین خوراک نفت خام از طریق اخذ انشعاب از خط لوله گوره – جاسک به‌دلیل شرایط جوی ناپایدار، هزینه‌های سنگین لایروبی کانال دسترسی و افزایش هزینه های مربوط به سازمان بنادر و منطقه ویژه اقتصادی با هدف تامین به‌موقع خوراک نفت خام، کاهش ریسک‌های تامین نفت خام از طریق کشتی، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، کاهش چشمگیر هزینه‌های انتقال نفت خام و انعطاف پذیری عملیات در دست اقدام است.
وی، طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین را دیگر پروژه در دست اجرا برشمرد و گفت: کاهش نفت‌کوره، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، تولید محصولات مطابق با استانداردهای بین‌المللی و تولید محصولات مورد نیاز صنایع مختلف از جمله اهداف این پروزه است که تا کنون مجوز زیست محیطی و مجوز تاسیس واحدهای طرح دریافت وکار توسعه فضای سبز، کشت نهال حرا، ایجاد ایستگاه پایش کیفیت هوای محیطی، انجام مطالعات تحقیقاتی و پروژه‌های زیست محیطی نیز انجام شده است.
هاشمی، اجرای خطوط لوله برای انتقال فرآورده‌های ویژه LLC و SOLVENT 502 به بازوهای بارگیری دریا را دیگر اقدام این شرکت برشمرد و بیان کرد: این طرح تا کنون 91 درصد پیشرفت داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، تأکید کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کشور برای حفظ منابع و صیانت از سرمایه‌های ملی، شرکت پالایش نفت بندرعباس اقدامات موثری انجام داده است. این اقدامات شامل حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی، اجرای پروژه‌های خلاقانه، کاهش هزینه‌های تولید با تکیه بر توانمندی کارشناسان شرکت، جلوگیری از خروج ارز از کشور، انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های روز دنیا و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهی است.
وی با بیان اینکه "شرکت پالایش نفت بندرعباس علاوه بر تولید و تحویل فرآورده‌های نفتی و تأمین انرژی، به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز توجه ویژه‌ای دارد، با اشاره به برخی از این اقدامات، افزود: تأسیس تعاونی مصرف کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس، تشکیل باشگاه فرهنگی، ورزشی پالایش نفت بندرعباس، تشکیل تیم فوتسال و اخذ مجوزهای لازم برای حضور در لیگ‌های ملی، احداث مدرسه و تامین تجهیزات آموزشی برای مناطق محروم و اخیرا" نیز خریداری امتیاز یک تیم لیگ دسته اول فوتبال کشور به عنوان یکی از مطالبات مهم جامعه محلی و ورزش استان، برخی از مهمترین اقدامات ما در این حوزه بوده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پایان با اشاره به چشم‌انداز آینده این شرکت بیان کرد: "ما به دنبال توسعه پایدار و ارتقای کیفیت محصولات خود هستیم. با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توانمندی‌های داخلی، سعی داریم تا جایگاه خود را در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقویت کنیم. همچنین، تعهد ما به حفظ محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی همچنان در اولویت قرار دارد."

وی افزود: "با توجه به پروژه‌های در دست اقدام و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در صنعت نفت کشور باشیم. این موفقیت‌ها نه تنها موجب افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت محصولات می‌شود، بلکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهد داشت."
هاشمی همچنین ضمن قدردانی از تمامی کارکنان و همکاران شرکت پالایش نفت بندرعباس که با تلاش و همت خود در تحقق اهداف و پروژه‌های شرکت سهیم بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد با ادامه این همکاری‌ها و تلاش‌ها، بتوانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین