-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

فروش ویژه ابزارآلات دستی و کارگاهی

در کارگاه های مختلف تولید لوازم چوبی، فلزی، شیشه و... از ابزارآلات دستی و کارگاهی مختلفی برای تسریع کار و بالا بردن کیفیت استفاده می‌شود. ابزارآلات کارگاهی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و به تناسب نیاز باید انتخاب شوند.

فروش ویژه ابزارآلات دستی و کارگاهی

در کارگاه های مختلف تولید لوازم چوبی، فلزی، شیشه و... از ابزارآلات دستی و کارگاهی مختلفی برای تسریع کار و بالا بردن کیفیت استفاده می‌شود. ابزارآلات کارگاهی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و به تناسب نیاز باید انتخاب شوند. در کارگاه های کوچک و بزرگ نجاری نیز از ابزارآلات دستی و کارگاهی مختلفی استفاده می‌شود و در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از این لوازم کارگاهی و دستی بپردازیم.

لوازم نجاری

همان طور که در بخش قبل گفته شد برای بالا بردن سرعت کار و افزایش کیفیت و دقت باید از لوازم دستی کارگاهی و نجاری استفاده کنیم. مراحل ساخت محصولات چوبی به صورتی است که برای برش اولیه، پرداخت، سنباده کاری، کف تراشی، رنگ آمیزی و... از لوازم نجاری متعددی همچون رنده، کمان اره ، اره دستی، چوب ساب و... استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به معرفی چند نمونه از این لوازم نجاری خواهیم پرداخت.

چوب ساب کف تراش قارچی

چوب ساب برای باربرداری و فرم دهی سطح چوب استفاده می شود. از لحاظ شکل ظاهری در طرح و اندازه های مختلف تولید می گردد. در ساخت چوب ساب دندانه هایی تعبیه شده است که به صورت منظم در کنار هم قرار دارند و از درجه زبری متفاوتی برخوردار هستند. چوب ساب کف تراش قارچی یکی از انواع چوب ساب‌ها در صنعت چوب است که با نصب روی دریل یا دستگاه فرز می‌توان عمل چوب سابی را روی چوب انجام داد. همانطور که از نام این چوب ساب مشخص است شبیه قارچ می‌باشد که به راحتی می‌توان از آن برای براده برداری و پرداخت چوب به شکل قارچ یا گرد استفاده کرد. از این نوع چوب ساب برای باربرداری یا پرداخت چوب به صورت خشن استفاده می‌شود. از طریق چوب ساب قارچی می‌توان عمل کنده کاری و گود کردن چوب را انجام داد که از آن در هنرهایی مانند کاسه تراشی، پیکر تراشی، منبت کاری استفاده شده و سطوح منحنی شکلی را برای ظروف و قطعات چوبی ایجاد می‌کنند.

مغار

در صنعت چوب برای اجرای هنرهایی مانند منبت کاری، حکاکی، خراطی و غیره نیاز به ابزار آلاتی مانند مغار، چکش و کوبه است. تنوع مغارها در بازار به حدی است که افراد را برای انتخاب دچار سردرگمی می‌کند. به همین دلیل زمانیکه در مورد انواع مغار و کاربرد آنها اطلاعات کافی بدانید، با دقت بیشتری می‌توانید هر کدام از آنها را براساس نیاز خود انتخاب کنید.

مغار منبت کاری نیز برای هنر زیبای منبت، حکاکی و باربرداری از سطح چوب استفاده می‌شود و در اندازه‌های مختلف تولید می‌گردد. مغار منبت کاری معمولا از چند مغار مخصوص مانند انواع مغار منبت مشتی، قاشقی، قلمی در نظر گرفته می‌شود که هر کدام دارای مدل‌ و سایز شفت خاصی است. اهمیت مغار منبت از آن جهت است که در ظریف کاری و باربرداری چوب‌های کوچک کارایی بسیاری دارد. مغار تخت جهت باربرداری از زمینه کار استفاده می‌شود و یک خط صاف به وجود می‌آورد. تیغه مغار تخت از یک طرف به صورت پخ، از یک طرف مورب و زاویه دار ساخته می‌شود. مغار تخت در سایز بندی‌های مختلفی بر اساس پهنای تیغه تولید می‌شوند. مغار گلویی به شکل یک نیم دایره عمیق تولید و جهت باربرداری از سطح چوب استفاده می‌گردد. با کمک مغار گلویی می‌توان طرح‌هایی مانند گل را بر سطح چوب کنده کاری کرد. مغار شفره به شکل V و در چند سایز مختلف تولید می‌گردد. معمولا از سایز‌های کوچک برای ظریف کاری و خط انداختن استفاده می‌شود و سایزهای بزرگ‌تر جهت جدا سازی خطوط طرح از زمینه استفاده می‌کنند. یک نمونه دیگر از انواع مغار که در نجاری و منبت کاری استفاده می‌گردد، مغار مورب می‌باشد. مغار مورب به مغار سرکج معروف است که برای فرم دهی اشکال مختلف از قبیل گلبرگ، اجزای صورت و غیره قابل استفاده است. مغار نیم باز مانند مدل گلویی دارای انحنا است. با این تفاوت که انحنای ملایم تری نسبت به مدل گلویی دارد و برای شکل دهی و فرم دادن ملایم اشکال به کار می‌رود. مغار خراطی از لحاظ شکل ظاهری دارای دسته‌های بلندتری می‌باشد که کاربر هنگام استفاده باید تسلط بیشتری بر مغار داشته باشد. مغار خراطی در مدل‌های مختلفی از قبیل گرد، مورب، گلویی و غیره تولید می‌شود و در ساخت و فرم دهی کاسه، پایه مبل، بشقاب و غیره به کار می‌رود.

مغار

کمان اره

برای برش چوب از انواع اره دستی استفاده می‌شود اره هایی مثل اره نوکی، اره دم روباهی، اره پشت دار و... نمونه هایی از اره های دستی هستند که برای برش چوب در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. یک نمونه از اره های دستی که در نجاری استفاده می‌شود کمان اره است. کمان اره به صورتی طراحی می‌شود که اره آن قابل تعویض است و در مدل های بزرگتر برای برش چوب درختان و یا به اصطلاح به عنوان اره باغبانی به کار می‌روند. در مدل هایی که کمان اره کوچک باشد معمولا برای معرق کاری و ظریف کاری استفاده می‌شود. کمان اره معرق کاری به صورت لوله ای و تخت تولید می‌شود و با توجه به ساختاری که دارد برای ظریف کاری و برش چوب های ظریف به تکه های کوچک و نازک استفاده می‌شود.

کمان اره

قیمت لوازم نجاری

با توجه به این که لوازم نجاری از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و در مدل و اندازه های مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. لذا برای اطلاع از قیمت لوازم نجاری می‌توانید به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس برقرار کنید.


Choobiner.ir
09021235626
02166563048

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*