-

خداحافظی با پژو۴۰۵ و سمند

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: در راستای اجرای فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهوری، تولید خودرو کامل در شرکت‌های خودروساز افزایش یافته است. پیش از این، بخشی از خودروها به شکل ناقص تولید می‌شد که چالش‌هایی را برای صنعت خودرو به‌وجود آورده بود.

توسعه صادرات در برنامه های ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریور، ۲۸۱ هزار خودرو کامل در بخش ‌ های سواری، نیمه ‌ سنگین و سنگین به تولید رسیده، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا ۲۷ شهریور، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمه ‌ سنگین و سنگین نیز تا پایان شهریور کل تولید سال قبل را پشت ‌ سر خواهیم گذاشت. به ‌ گزارش ایکوپرس، مهدی خطیبی با اشاره به قراردادهای ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و ۵ هزار دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه ‌ های گروه صنعتی ایران ‌ خودرو دانست و گفت: با رونق شکل ‌ گرفته در تولید خودروهای سنگین و تجاری، به ‌ زودی شاهد تردد آتامان ایران ‌ خودرو دیزل در جاده ‌ های روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه، توافق ‌ های لازم برای صادرات هزار دستگاه از این محصول با طرف روسی انجام ‌ شده است.

بهبود خدمات پس از فروش

خطیبی ارائه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی را از صادرات محصول مهم ‌ تر ارزیابی کرد و گفت: برای کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی موردنیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران ‌ خودرو در سایر کشورها ضربه ‌ ای وارد نشود.

وی کسب رتبه یک خدمات پس از فروش برای ایساکو را دستاورد برجسته این گروه صنعتی دانست و افزود: خوشبختانه در بخش خدمات توفیق ‌ های گروه کمتر از تولید نیست و کاملا هماهنگ با تولید پیش می ‌ رود.

خطیبی با اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال ۲ هزار دستگاه که به ‌ زودی وارد کانال هزار دستگاهی خواهد شد، دقت در تکمیل خودروهای ناقص را از تولید خودرو مهم ‌ تر دانست و افزود: تجاری ‌ سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می ‌ گذرد، با حفظ شرایط کیفی به ‌ دست مشتریان برسد.

حذف خودروهای ناقص

خطیبی از افزایش تولید روزانه از ابتدای مهر به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ خودرو را دنبال می ‌ کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا ۲۷ شهریور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرده است، اظهار کرد: افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان باعث ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

افتتاح خط تولید هایما ۸ S

خطیبی از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایران ‌ خودرو برشمرد و گفت: در چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره ‌ ساز، خداحافظی خواهیم کرد.

وی از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما ۸ S که خودرویی باکیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده خبر داد و افزود: طبق وعده ‌ ای که دادیم، هر ماه یک دستاورد گروه صنعتی ایران ‌ خودرو را معرفی خواهیم کرد.

خطیبی مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF ۲۱ را ۱۸ ماه دانست و ضمن بی ‌ سابقه دانستن این اتفاق مهم، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند و اظهار کرد: بلافاصله پس از تولید انبوه ری ‌ را، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی با تاکید بر رویکرد صادراتی ایران ‌ خودرو برای محصول پروژه TF ۲۱ ، تصریح کرد: به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای عبور ایران ‌ خودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو، با عذرخواهی بابت بی ‌ توجهی ‌ های سال ‌ های قبل نسبت به کیفیت خودروها، بر عزم شکل گرفته در این خودروساز برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته ‌ ایم، اما تا رسیدن به اهداف، مسیر طولانی را در پیش داریم و این تعهد را به مردم و مشتریان می ‌ دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این اهداف را دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات هیچ ‌ گاه مورد تایید و دفاع نبوده، افزود: با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت دارم ‌ و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان، مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته ‌ ام و در تحقق اهداف تعیین ‌ شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات ایران خودرو

معاون بازاریابی و فروش ایران ‌ خودرو، از معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات خبر داد و گفت: در حال ‌ حاضر توانایی تولید و عرضه خودروها با ۲۰ فام رنگ وجود دارد و در آینده ‌ ای نزدیک و با ایجاد سازکارهای لازم، مشتریان می ‌ توانند محصولات موردنظر خود را در رنگ ‌ های خاص و متنوع، سفارش ‌ گذاری کنند.

محمد شفیعی ‌ نژاد با اشاره به تعداد و تنوع فام ‌ های رنگ جدید ایران ‌ خودرو، ایجاد تنوع در رنگ محصولات را نتیجه مطالعات بازاریابی و تولید براساس سلیقه و ذائقه مشتریان و تغییر چهره و مبلمان شهری دانست و گفت: این ۱۱ فام رنگ جدید شامل رنگ ‌ های نقره ‌ ای تیتانیوم، قهوه ‌ ای کادرو، مشکی آبنوس، سرمه ‌ ای متالیک، آبی کاسپین، قرمز رژ، آبی اقیانوسی، صورتی، سبز کله ‌ غازی، سبز انگور و قهوه ‌ ای نسکافه ‌ ای می ‌ شود.

وی با بیان اینکه قابلیت اعمال فام ‌ های رنگی جدید روی تمامی محصولات ایران ‌ خودرو وجود دارد، اما در مرحله نخست و به ‌ عنوان نمونه این رنگ ‌ ها روی خودرو ۲۰۷ پانوراما به ‌ کار رفته، اظهار کرد: تا پیش از این، پاشش رنگ نقره ‌ ای تیتانیوم به صورت روتین روی تارا انجام می ‌ شد، اما در حال ‌ حاضر خودرو پژو ۲۰۷ و در آینده ‌ ای نزدیک خودرو دنا اتوماتیک نیز با این رنگ تولید و عرضه خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران ‌ خودرو با بیان اینکه این خودروساز برنامه ‌ هایی در زمینه تنوع ‌ بخشی به رنگ محصولات تولیدی را در دستور کار دارد، افزود: نسبت خودروهای رنگی موجود در کشور بسیار پایین ‌ تر از آمار جهانی است و این اقدام در راستای پاسخ به نیاز بخشی از مشتریان و تنوع ‌ بخشی به محصولات گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و تغییر چهره شهرها، انجام ‌ شده است.

وی با بیان اینکه ایران ‌ خودرو از توانمندی تکنولوژی و ساختار مهندسی و تجهیزاتی بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این خودروساز توانایی تولید و پاشش فام ‌ های رنگی گوناگون روی انواع خودروها را دارد و علاوه ‌ بر رنگ ‌ های متنوع، قابلیت پاشش و تولید خودروهای دورنگ نیز در این مجموعه ایجاد شده و از این پس، می ‌ توانیم خودروهای دو رنگ را در رنگ ‌ های متنوع تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال ‌ حاضر دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۳ و تیپ ۴ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مجوز تولید به صورت دورنگ با رنگ ‌ های متنوع را دریافت کرده ‌ اند، افزود: به صورت نمونه، چند تارا با سقف دورنگ تولید شده که قابلیت تولید انبوه را دارد، اما این اقدام فعلا در دستور کار معاونت فروش و تولید ایران ‌ خودرو نیست.

شفیعی ‌‌ نژاد با بیان اینکه براساس دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو، قرار است سازکار فروش محصولات با فام ‌ های رنگ متنوع را در سایت ‌ های فروش ایجاد کنیم، اظهار کرد: علاوه بر این، قرار است نمایشگاه ‌ هایی در سطح شهر دایر شود تا مشتریان بتوانند در این مراکز رنگ ‌ های متنوع محصولات ایران ‌ خودرو را از نزدیک مشاهده و در صورت تمایل، از طریق سامانه ‌ های فروش، محصول موردنظر خود را با رنگ انتخابی سفارش ‌ گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*