-
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

تولید روزانه به ۱۶۰۰ خودرو رسید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش ۴۵ درصدی تولید خودرو طی امسال خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا در راستای ۸ فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهوری و تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت با همکاری مضاعف مهندسان و قطعه‌سازان توانست تولید را از ۱۱۰۰ دستگاه در روز به ۱۶۰۰ دستگاه برساند.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا در ماه‌های پایانی سال گذشته و در راستای جهش تولید، زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید خودرو را فراهم کرد، اظهار کرد: در یکی از بندهای فرمان هشت‌ماده‌ای ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهوری تاکید شد تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند؛ از همین رو سعی و تلاش این مجموعه بر این است که در راستای تحقق این مهم، تا پایان امسال بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.
به‌ گزارش ایدرونیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش تولید خودرو به‌سرعت بر نرخ خودرو در بازار اثر خواهد گذاشت، افزود: افزایش تولید روزانه خودرو، سبب خواهد شد گروه خودروسازی سایپا به نیاز متقاضیان به‌صورت مناسب پاسخ دهد و دست دلالان و واسطه‌ها از بازار محصولات این مجموعه کوتاه شود.


پیش‌بینی تولید
تیموری گفت: با هدف کنترل موجودی و کاهش خودروهای ناقص، تولید سایپا از ۲۳ دی تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۱۰۰ خودرو بود که باتوجه به برنامه افزایش تولید در امسال، تولید روزانه از ابتدای سال به مرز۱۶۰۰ دستگاه رسید. این میزان از تولید در ۳ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. تیموری با بیان اینکه بیشترین نرخ عبور مستقیم خودرو در خطوط تولید در سال۱۴۰۰ حدود ۳۶ درصد بوده و اکنون این شاخص (از ابتدای سال ۱۴۰۱) با نرخ ۶۵ درصد آغاز شده و افزایش آن نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: طبق مذاکرات گسترده‌ای که با قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان قطعه صورت گرفته، تولید خودرو با کمترین مشکل دنبال خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که تولید خودروهای ناقص به صفر برسد.


ارتقای کیفیت
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: تحویل و عرضه محصولات سایپا در سال گذشته نسبت به سال۹۹، ۹درصد افزایش یافت. حسین کاظمی‌طرقی درباره روند تحویل و عرضه محصولات سایپا طی سال گذشته نسبت به سال ۹۹، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۲۰ هزار خودرو تحویل مشتریان گروه خودروسازی سایپا شد که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۹ درصد افزایش داشته است. او با تاکید بر اینکه افزایش تیراژ تولید از اولویت‌های گروه سایپا در سال جدید است، تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال، ۶۵۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد و این مهم با هدف آرامش‌بخشی به بازار و کاهش فاصله نرخ خودرو در بازار و کارخانه است.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست جدید سایپا، کسب رضایت ۱۰۰درصدی مردم از محصولات سایپا است، گفت: در راستای پاسخگویی مناسب به نیاز متقاضیان، افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات، مدنظر قرار گرفته است.
کاظمی‌طرقی افزود: در سال ۱۴۰۱ محصولات سایپا در موعد مقرر و تکلیف‌شده تحویل مشتریان وفادار خواهد شد.


کاهش تعداد خودروهای ناقص
معاون برنامه‌ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب که در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شد، تعداد خودروهای ناقص در گروه سایپا به‌میزان ۵۰ درصد کاهش یافت.
مسعود پروین درباره ترخیص خودروهای ناقص از پارکینگ گروه خودروسازی سایپا و روندی که این بخش طی خواهد کرد، اظهار کرد: با استقرار تیم جدید مدیریتی گروه خودروسازی سایپا، یکی از موضوعاتی که در اولویت کاری قرار گرفت، تکمیل خودروهای ناقص بود. در آن زمان (۲۳ دی سال گذشته) حدود ۸۰ هزار خودرو به‌علت نقص قطعه در پارکینگ بود که در راستای کاهش این عدد، جلسات متعددی با قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان قطعه برگزار شد. او با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیقی که سال گذشته انجام شد، در ۲۸ اسفند موجودی خودروهای ناقص گروه سایپا به‌حدود ۴۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید، تصریح کرد: با ادامه روند تکمیل در هفته دوم تعطیلات نوروز نیز عدد یادشده به‌حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید. معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه تکمیل خودروهای ناقص به‌سرعت در حال انجام است، گفت: سعی بر این است که با افزایش تولید و تامین قطعه، خودروها سریع‌تر به‌دست مشتریان برسد.
او اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تمام مجموعه در تلاش است که از همه توان خود برای افزایش تولید استفاده کند.


تخصیص ۳۰ هزار و ۹۳۰ نفر ساعت برای تولید
معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی گروه خودروسازی سایپا گفت: این مجموعه با هدف افزایش کیفیت و تولید اقتصادی محصولات خود در ایام نوروز (در زمان تعطیلی خطوط تولید) ۳۰ اقدام استراتژیک انجام داده است.
علیرضا مصدقی درباره اینکه در ایام نوروز چه اقداماتی در جهت توسعه کیفی و کمی محصولات و خطوط تولید انجام شده، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در راستای ۸ فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهوری در ایام ۱۳روزه تعطیلات نوروز، ۳۰ اقدام در راستای افزایش کیفیت، تولید اقتصادی و افزایش تیراژ تولید انجام داده است.او ادامه داد: طی این مدت ۳۰ هزار و ۹۳۰ نفر ساعت برای بهبود تولید، وقت و زمان صرف شده که این امر نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا براساس طرح تحول ساختار کیفیت در حال فعالیت است.
معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌هایی که برای افزایش کیفیت، رشد تولید و تولید اقتصادی صورت گرفته می‌توان به، مدیف میزگردان و اصلاح نرم‌افزار ربات، پروژه ضدخطاسازی عملکرد اسلاید پرس‌های هیدرولیک سالن پرس، رباتیک کردن پاشش عایق کف خودرو سالن رنگ، تعویض لوله‌های رفت و برگشت سیستم آب خنک‌کن نقطه‌جوش‌ها و ربات‌های سالن بدنه تیبا، اصلاح و کالیبراسیون کابین‌های واتر تست شرکت سایپا و فعالیت‌های تعمیراتی و پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از توقف دستگاه در راستای افزایش و بهبود OEE تجهیزات و افزایش کیفیت و کمیت محصول تولیدی اشاره کرد.
او تصریح کرد: از نکات قابل‌توجه دیگر می‌توان به نصب چندین ربات در طول ایام تعطیلات اشاره کرد که این امر با پشتوانه دانش مهندسی این مجموعه، در تمام قسمت‌های طراحی پایه‌ها، طراحی نرم‌افزار و... انجام شده است.
معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی گروه خودروسازی سایپا گفت: اقدامات عنوان‌شده ادامه‌دار خواهد بود و تمام سعی گروه خودروسازی سایپا بر این است که ضمن افزایش بهره‌وری، شرایطی را رقم بزند که تولید، روند مناسب‌تری به خود بگیرد تا از این طریق بتوان رضایت عموم مردم و مشتریان را جلب کرد.


توجه به درخواست‌های مردمی
گروه خودروسازی سایپا در راستای عمل به ۸ فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهوری، مدت زمان گارانتی تمام محصولات خود را به ۳ سال (۶۰ هزار کیلومتر) افزایش می‌دهد.
سیدمحمدرضا موسوی، مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا با اشاره به ارتقای سطح خدمات، گفت: در راستای ۸ فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهوری و تاکید بر افزایش مدت زمان گارانتی خودروها با هدف جلب رضایت مردم، گروه خودروسازی سایپا، گارانتی تمام محصولات خود را ارتقا می‌دهد.
او با بیان اینکه شاخص کیفی خودروهای تولیدی این مجموعه رو به بهبود است و این روند در ماه‌های آینده به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، افزود: از سال گذشته، گارانتی خودرو شاهین ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر در نظر گرفته شد و این امر درباره سایر محصولات در امسال اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در گروه سایپا، امسال گارانتی سایر محصولات از جمله تیبا، ساینا و کوئیک به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت. او گفت: پس از نهایی ‌شدن الزامات مرتبط با افزایش مدت زمان گارانتی خودروها، نحوه اجرای این دستورالعمل به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
موسوی تاکید کرد: رضایتمندی مشتریان همواره از برنامه‌های کلیدی گروه خودروسازی سایپا بوده است، بنابراین در سال جدید تلاش خواهد شد به تمام تقاضاهای مردمی، پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*