-

چشم کشاورزان به تصمیم نمایندگان | نوری قزلجه از بهارستان رای اعتماد می گیرد؟

جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی امروز ۲۹ مردادماه در صحن علنی مجلس آغاز شد.

چشم کشاورزان به تصمیم نمایندگان | نوری قزلجه از بهارستان رای اعتماد می گیرد؟

غلامرضا نوری قزلجه، عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاوری دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

رحمت الله نوروزی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: من به عنوان یک روستازاده، نگران مردم عزیز کشورمان هستیم. آقای نوری شما کارمند بودید و سابقه اجرایی به خصوصی نداشته اید. بالا بودن هزینه های تولید، تغییرات اقلیم آب و هوایی، عدم دارا بودن از تکنولوژی و موارد دیگر از جمله چالش هایی است که صنعت کشاورزی با آن دست و پنجه نرم می کند.

 افتتاح نمایشگاه بین المللی دام و طیور

او ادامه داد: کارمندان این حوزه از حقوق پایینی برخوردار هستند و آقای نوری هیچ برنامه ای در این خصوص ندارد. قطعی برق در فصل تابستان مشکلات عدیده ای برای کشاورزان ما ایجاد کرده است. آقای نوری با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت کود  قصد دارید چه کنید؟

نوروزی افزود: آقای نوری برای انحصار واردات برنامه مشحصی را ارائه نکرده است و برای تامین نیازهای کشاورزان نیز این موضوع مصداق دارد.

محمد بیات، نماینده خمین به عنوان موافق بیان کرد: آقای نوری قزلجه یک روستازاده شریف است و به این موضوع افتخار می کند. او در حوزه کشاورزی تحصیلات عالیه دارد و نسبت به چالش های این صنعت اشراف کامل دارد. او سه دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود و اقدامات خوبی در کمیسیون کشاورزی انجام داد.

او ادامه داد: نوری یک مدیر برنامه محور است و می تواند با تدبیر، بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی را برطرف کند. نمایندگان عزیز، حوزه کشاورزی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و برای این ایرادات باید به فردی مثل آقای نوری اعتماد شود‌.

محمد جلالی، نماینده محلات به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان کرد: توجه به ابزارهای دانش بنیان برای حل چالش های صنعت کشاورزی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. نوری قزلجه با سوابق درخشان خود در این حوزه، می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. با استفاده از منابع جهاد کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان، می توان به توفیقاتی در راستای ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی دست پیدا کرد.

او اضافه کرد: منابع آب و خطراتی که این حوزه را به نوعی تهدید می کند، یکی از مسائلی محسوب می شود که دولت جدید باید به آن توجه نماید. حمایت از توسعه زیرساخت های زیربنایی بخش کشاورزی باید دستور کار آقای نوری و همکاران او قرار گیرد. با شناختی که از آقای نوری وجود دارد،  صنعت کشاورزی می تواند رشد و ترقی یابد.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای دفاع از برنامه های خود به پشت تریبون رفت و گفت: از موافقان و مخالفان بابت بیان ایرادات و توصیه های خود، تشکر می کنم. از عدم آشنایی به این حوزه سخن به میان آمد که باید توضیحاتی را ارائه کنم. من به عنوان یک روستازاده و یا به عنوان یک تحصیکرده، شناخت بسیار خوبی با این حوزه خطیر دارم. من زوایای پیدا و پنهان این حوزه را می شناسم و مشکلات آن را با تمام وجود درک کردم.

او تصریح کرد: من با فساد نسبتی ندارم اما با استفاده از ابزارهای فسادستیزی به مصاف مشکلات خواهم رفت. مدیریت مبتنی بر پاکدستی را در دستور کار خود قرار می دهم و این وعده را از من به یادگار داشته باشید. من با ورود لاین با ساز و کارهای اشتباه مخالف هستم و باید این مورد به خوبی ساماندهی شود. استفاده از نیروهای وزارتخانه را در برنامه های خود قرار داده ام.

نوری خاطرنشان کرد: باید نسبت به منابع آبی و کاهش مصرف آب، حساسیت بالایی وجود داشته باشد و من در برنامه های خود این مسئله را لحاظ کردم. سهم بخشی از ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد. برای پیشبرد اهداف خود نیاز به منابع مالی وجود دارد و من از این حیث از شما طلب یاری دارم. وزیر با این حجم از مسئولیت ها، بدون هدف گذاری و برنامه مدون، نمی تواند به توفیق خاصی دست پیدا کند.

وی یادآور شد: ما باید برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، اقدامات موثری را ترتیب دهیم گه نوسازی ابزارآلات، یکی از آن موارد به شمار می رود. کاهش خام فروشی محصولات، دیگر مسئولیتی است که ما برای آن برنامه های خوبی را در نظر گرفتیم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی‌ در ادامه تاکید کرد: ایمنی غذا و اصلاح الگوی مصرف را با همکاری نهادها و ارگان ها به سرانجام خواهیم رساند. بهره گیری از اینترنت اشیا برای توسعه این حوزه یکی از مواردی به حساب می آید که ما در دولت چهاردهم آن را دنبال خواهیم کرد.

نوری در پایان عنوان کرد: حفظ کاربری اراضی را بسیاری از نمایندگان مورد ایراد قرار دادند که من هم چنین دغدغه ای دارم. با رویکردهای واقع گرایانه می توان مشکلات این حوزه را برطرف ساخت. اصلاح ساختار وزارت جهاد کشاورزی را انجام می دهم و متناسب شرایط موجود به پیش خواهیم رفت. من با مشارکت مردم در این حوزه بسیار موافق هستم و این مورد را از یاد نخواهم برد. در بحث انحصار در واردات نهاده ها برنامه های مطلوبی را در دستور کار داریم و گام های خوبی را در این زمینه برمی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین