-

قیمت طلای جهانی کاهشی شد

قیمت جهانی هر اونس طلا با کاهش ۰.۱ درصد به ۲۳۸۰ دلار و ۳۱ سنت کاهش یافت، در حالی که نرخ طلای ایالات متحده تغییر چندانی نداشت و به ۲۳۷۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی کاهشی شد

امروز سه‌شنبه، قیمت هر اونس طلا افزایش پیدا کرد، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال اطلاعات بیشتری درباره کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده از نشست سیاست‌گذاری این هفته و انتشار داده‌های اقتصادی بودند.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود نرخ‌ها را ثابت نگه دارد، اما با توجه به نزدیک‌تر شدن تورم به هدف دو درصدی خود، در اوایل سپتامبر، در را برای کاهش سیاست‌ها باز می‌کند.

سرمایه‌گذاران همچنین یک سری از داده‌های اشتغال را که قرار است در هفته جاری منتشر شود، با تمرکز بر روی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود، حفظ می‌کنند. هر حرکتی که ارزش دلار امریکا را کاهش دهد، احتمالاً به طلا کمک می‌کند، که می‌تواند دوباره شاهد سطوح ۲۴۰۰ دلار امریکا باشد.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را کاهش می‌دهد. بانک انگلستان و بانک ژاپن در این هفته نشست‌های سیاست‌گذاری برگزار می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۷.۶۹ دلار در هر اونس رسید.

تحلیلگران می‌گویند اگر نرخ نقره تا پایان سال بالای ۲۵ دلار امریکا باقی بماند، بعید است که واردات هند به طور معنی داری افزایش یابد و این می‌تواند منجر به کاهش تقاضای ساخت جواهرات و ظروف نقره در هند برای دومین سال متوالی شود. پلاتین ثابت در ۹۴۸.۵۵ دلار بود و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۵۰ دلار رسید.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه ۹ مرداد ۱۴۰۳

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد بازار طلا و سکه اکنون در فاز افزایش قیمت‌ها قرار گرفته است. او توضیح داد: « انتظار مردم و بازار داخلی طلا و سکه بر این بود که با روی کار آمدن مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب، نرخ دلار و در پی آن نرخ طلا و سکه نیز کاهشی شود. اما این انتظار محقق نشد و احتمال دارد که بازارهای مالی، از جمله طلا و سکه با شیب نسبتا کم به روند صعود خود ادامه دهند.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود: « البته باید به این نکته اشاره کرد که ارزپاشی‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته باعث شد که نرخ طلا و سکه هم ریزشی شود، اما نگه‌داشتن نرخ دلار در کانال‌های پایین‌تر آسیب بدتری بر قیمت‌گذاری بازارها وارد کرد. احتمال دارد که با آغاز کار رئیس‌جمهوری جدید در همین هفته روند آرام صعود قیمت‌ها آغاز شود.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۳۸۶ ۱۲ ۰.۵ 07:59
۲,۳۷۴ -۱۳.۰۰ -۰.۵۵ روز قبل
۲,۳۸۷ ۲.۰۰ ۰.۰۸ ۳ روز پیش

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین