-

صنعت موسیقی قبل و بعد از کرونا

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی نرم افزار کیوبیس پرداخته و به شما بگوییم که با گذراندن دوره آموزش کیوبیس تا چه اندازه می‌توانید وارد حوزه آهنگسازی و میکس و مسترینگ شوید و از این راه کسب درآمد کرده و هنر خود را در آهنگسازی با دیگران به اشتراک بگذارید.

صنعت موسیقی قبل و بعد از کرونا

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی نرم افزار کیوبیس پرداخته و به شما بگوییم که با گذراندن دوره آموزش کیوبیس تا چه اندازه می‌توانید وارد حوزه آهنگسازی و میکس و مسترینگ شوید و از این راه کسب درآمد کرده و هنر خود را در آهنگسازی با دیگران به اشتراک بگذارید. اما پیش از پرداختن به این موضوع به تاثیر کرونا بر صنعت موسیقی در طی این دو سال اشاره خواهیم کرد، زیرا این موضوع توانست اثر بسیار زیادی بر این صنعت گذاشته و سبب شود چه در ایران و چه در سایر کشورها، موسیقی دیگر نتواند مانند گذشته فرصت ارائه و حضور داشته باشد.

وضعیت موسیقی در سال های کرونا

کرونا را می‌توان یک فاجعه بزرگ برای جوامع بشری دانست زیرا نه تنها باعث مرگ هزاران نفر در دنیا شد بلکه توانست وضعیت عمومی جهان را دستخوش یک تغییر بزرگ نماید. به طوری که مدت‌ها هیچ برنامه و کنسرتی برگزار نشد و تمامی سینماها و تئاترها نیز برای حفظ جان مردم و بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از پخش فیلم و یا اجرای تئاترها دوری کرده و به همین دلیل تلاش چندان زیادی هم برای ساخت آثار سینمایی و موسیقی انجام نشد.

اما در این دوران بسیاری از مردم سعی کردند از شرایطی که در دوران قرنطینه برای آن‌ها فراهم شده استفاده کنند و به یادگیری یکی از هنرهای مورد علاقه خودشان روی بیاورند. اما در این دوران، موسیقی تا حد زیادی مهجور ماند و اغلب علاقمندان به موسیقی و آهنگسازی و .. نتوانستند آن طور که شایسته است به این امر پرداخته و آثار خاصی خلق نمایند. دیگر آن که علاوه بر لغو کنسرت‌ها، فروش آلبوم‌های موسیقی نیز به دلیل افت کیفیت در ساخت یعنی در بخش‌های آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ با کاهش زیادی مواجه شد و به طور کل موسیقی در این دو سال نتوانست مانند گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

با توجه به مدت دو سال درگیری با کرونا که هنوز هم ادامه دارد و هر چند مدت یکبار سویه جدیدی از آن بروز می‌کند، شاید بهترین کار برای افرادی که به صنعت موسیقی و آهنگسازی علاقمندند، این باشد که توانایی‌های خود را با آموزش دوره‌های مختلف در زمینه‌های آهنگسازی ارتقا دهند تا بتوانند کارهای بهتر و ارزشمندی را تولید نمایند. آموزش کیوبیس یکی از این دوره‌ها است که ما در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن بهتر است ببینیم میکس و مسترینگ چیست که یادگیری نرم‌افزار کیوبیس تا این اندازه می‌تواند برای آن کارآمد و مفید باشد.

میکس و مسترینگ یعنی چه و در صنعت موسیقی چه کارکردی دارند؟

عموما دو کلمه میکس و مسترینگ در صنعت موسیقی و تنظیم آهنگ در کنار یکدیگر ذکر می‌شوند اما لازم است بدانید این دو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

میکس:

میکس عملکردی است که در طی آن آوا و صداهای مختلفی که در مکان‌ها و زمان‌های متفاوت ضبط شده‌اند، در یک جا ادغام می‌شوند. این پروسه عموما در استودیوهای ضبط صدا و با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزاتی که برای این منظور تولید شده‌اند، انجام می‌گیرد. به این ترتیب فردی که این امر را انجام می‌دهد قادر است تمامی آواها و صداها را از نظر فرکانس، تن صدا و زیر و بم بودن آن با یکدیگر هماهنگ کرده و یکدست نماید. با انجام این فرآیند صدایی که شنونده دریافت می‌کند در گوش او بسیار خوشایند خواهد بود.

مسترینگ:

به آخرین کارهایی که در طی تولید یک اثر موسیقی اتفاق می‌افتد، مسترینگ می‌گویند تا برای ضبط روی نوار مغناطیسی، CD و یا DVD آماده گردد. در این پروسه تمامی اشکالات شنیداری برطرف می‌شود و تنظیم کننده تلاش می‌کند تا محصول مستر شده در نهایت کیفیت خود تولید شود به طوری که چه این موزیک روی دستگاه‌های حرفه‌ای شنیده شود چه داخل دستگاه پخش خودرو و یا گوشی موبایل از کیفیت و زیبایی خاصی بهره‌مند باشد. به زبانی ساده مسترینگ انجام کنترل نهایی روی ساخت یک اثر موسیقی و یا تهیه یک آلبوم است که به رعایت ریزترین و دقیق‌ترین جزئیات می‌پردازد. بنابراین با توجه به آنچه در مورد میکس و مسترینگ ارائه شد، می‌توان فهمید که به انجام امور اصلی و زمینه‌ای ساخت یک اثر موسیقایی میکس و به زیباسازی نهایی و در نظر گرفتن ظرافت‌های صوتی روی آن مسترینگ گفته می‌شود.

کیوبیس چیست؟

کیوبیس CUBASE یکی از نرم‌افزارهای مختص محیط کار صوتی دیجیتال به شمار می‌آید که از سال 1989 توسط شرکت نرم‌افزاری اشتنبرگ Steinberg برای استفاده روی کامپیوترهای ویندوزی و همچنین مک عرضه شد، به طوری که مورد توجه و استفاده بسیاری از استودیوهای صدابرداری جهت میکس و مسترینگ صدا و آهنگ در آن زمان قرار گرفت. این نرم‌افزار از آن زمان تاکنون تغییرات قابل توجهی پیدا کرده به طوری که اکنون با برخورداری از پنجاه پنل پر قدرت و بهره‌مندی از ده‌ها افکت زیبا به عنوان پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزار برای میکس و مسترینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر قابلیت‌های کیوبیس آن است که می‌توان نقص و عیوب دیجیتال را برطرف کرده و تنظیم صدا را با استفاده از ویژگی‌های خاص این برنامه در استودیو انجام داد. نکته مهمی که در خصوص آموزش کیوبیس وجود دارد آن است که به لحاظ برخورداری از عناصر کنترلی ساده و قابل فهم، آموزش این نرم‌افزار برای علاقمندان به آهنگسازی و افرادی که در زمینه تنظیم آهنگ، میکس و مسترینگ فعالیت می‌کنند لازم و ضروری و البته ساده خواهد بود.

با آموزش کیوبیس کاربر چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

پیش از آن که به پرسش بالا پاسخ دهیم باید این مورد را ذکر کنیم که استفاده از یک مرجع کامل برای آموزش کیوبیس می‌تواند به شما در یادگیری هر چه سریع‌تر این نرم‌افزار کمک نماید تا بتوانید در حوزه آهنگسازی و میکس و مسترینگ به هدفی که دنبالش هستید دست یابید.

در حال حاضر آموزش کیوبیس به صورت ویدئویی و آنلاین در دسترس علاقمندان قرار گرفته است به صورتی که شما می‌توانید نتیجه‌ای بسیار بهتر و بیشتر از کلاس‌های حضوری را دریافت نمایید، زیرا این ویدئو‌های تولید شده برای آموزش کیوبیس این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید آن را بارها ببینید و مباحثی که فرا نگرفته‌اید و یا در آن‌ها ضعفی داشته‌اید را برطرف نمایید.

با آموزش کیوبیس به صورت آنلاین شما موفق خواهید شد اعمال زیر را در آهنگسازی و تنظیم یک اثر موسیقی که شامل میکس و مسترینگ می‌شود به خوبی انجام دهید.

  • ضبط صدا
  • ادیت و ادغام حرفه‌‌ای صداها و آواها
  • اجرا و انجام هر مرحله از نرم‌افزار به صورت حرفه‌ای و پیشرفته
  • قابلیت هماهنگی با انواع وی اس تی و پلاگین‌ها
  • میکس انواع صداها
  • مسترینگ نهایی

آکادمی خفن کمپانی

اگر به موزیک و ساخت آن علاقمندید و مایلید از فرصت خود در این شرایط استفاده کرده و بر اطلاعات هنری و موسیقایی خود بیفزایید به طوری که بتوانید در حوزه آهنگسازی و تنظیم آن تبحر پیدا کنید، گذراندن دوره‌های آموزش کیوبیس فریور طباطبایی به صورت آنلاین می‌تواند شما را در مدت زمانی کوتاه به هدف برساند. برای پیدا کردن یک دوره آموزشی مناسب لازم نیست به همه جا سر بزنید، خفن کمپانی کار را برای شما ساده کرده و با ارائه یک دوره آموزش کیوبیس ویدئویی و آنلاین کمک کرده تا علاقمندان بتوانند با یادگیری این نرم‌افزار به آهنگسازی، میکس و مسترینگ بپردازند. به این صورت شما مهارت لازم را برای کار روی دستگاه های موجود در استودیوهای صدا خواهید داشت. برای خرید بسته آموزشی این دوره و یا اطلاع از سایر دوره‌های خفن کمپانی می‌توانید سری به وب سایت https://music.khafan.company/ بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*