-

آشنایی با بهترین و پر کاربرد ترین ماشین های حمل بار در باربری ها

آشنایی با بهترین و پر کاربرد ترین ماشین های حمل بار در باربری ها

ماشین های حمل بار بسیاری در باربری ها وجود دارند اما سوالی است که ذهن مشتریان باربری ها و رانندگان را به خود درگیر کرده است این است که پرکاربرد ترین و بهترین ماشین حمل بار کدام است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت، مشتریان معمولا به دنبال بهترین ماشین برای محموله خود هستند تا علاوه بر این که بتوانند بار را به یکباره از مبدا به مقصد ارسال کنند، امنیت بارشان نیز تامین شود و هزینه حمل مناسبی نیز داشته باشد؛ اما واقعا چه ماشین حمل باری بهترین ماشین برای مشتریان حمل بار محسوب می شود؟ از طرفی برای رانندگان نیز بهترین ماشین حمل بار، ماشینی است که کمترین استهلاک و مصرف سوخت را داشته باشد و از طرفی قدرت و فضای حمل بار زیادی داشته باشد. از این رو ما نیز در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از بهترین و پر کاربرد ترین ماشین های حمل بار و ویژگی های آن آشنا کنیم تا مشتریان و رانندگان بتوانند بهترین ماشین حمل بار را برای خود انتخاب کنند.

آشنایی با بهترین ماشین حمل بار

هر ماشین حمل بار ویژگی های منحصر به فردی دارد و بدین منظور باید با ویژگی های انواع ماشین باری آشنا شوید تا بتوانید بهترین ماشین حمل بار را برای خود انتخاب کنید.

1.نیسان

نیسان یکی از ماشین های حمل بار رایج و پرکاربرد در سطح شهر است که به واسطه ابعاد کوچک تری که نسبت به کامیون و تریلی دارد، می تواند ترافیک ها را به راحتی پشت سر بگذارد. از این جهت نیسان ها از محبوب ترین و بهترین ماشین های حمل باردر باربری مشهد هستند که برای باربری نیسان مشهد از آن ها استفاده می شود. نیسان ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید با این ماشین باری، محموله هایی با وزن بین 2 الی 3 تن را توسط این ماشین جابه‌جا کنید.

اما برخی از کالاهایی که می توان با این ماشین جابه‌جا کرد شامل: حمل مصالح، حمل دام، حمل اسباب منزل، میوه و تره بار، حمل چند تکه کالا مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی و غیره می شود. برای حمل بارهایی که نیاز به حساسیت خاصی ندارند می توانید به راحتی از این ماشین حمل بار استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که هزینه حمل بار با نیسان نسبت به دیگر ماشین های باری کمتر بوده و می توانید هر باری که در کابین نیسان با ابعاد 160 در 200 جا می گیرد را حمل کنید.

2. کامیون 911

ماشین حمل بار

این کامیون ها نه به کوچکی کامیون و نه به بزرگی خاورهستند. طول اتاقک این ماشین ها 4 متر با عرض 2 متر است و شما می توانید محموله های خود را با وزن 5.5 تا 10 تن، با این ماشین ها حمل کنید. این ماشین ها برای حمل بار بین شهری و درون شهری مناسب هستند. اما محموله هایی که می توانید با این ماشین ها جابه‌جا کنید شامل: دستگاه های خط تولید، انواع آهن آلات، کیسه های مواد اولیه، محموله های تجاری، کالاهای صنعتی و غیره می باشند.

3. خاور و کامیونت

به کامیونت هایی که توانایی حمل بار از 6 تا 33 تن را دارند خاور می گویند؛ امروزه خاور های مستقف از جمله مهم ترین و پرکاربرد ترین ماشین های حمل بار مخصوصا برای اثاث کشی ها هستند. این ماشین ها نسبت به استهلاک خیلی کمی که دارند گنجایش بالایی دارند و شما می توانید برای حمل بار بین شهری و درون شهری از آن ها استفاده کنید و محصوله های خود را از فاصله های دور و نزدیک به مقصد مورد نظر برسانید. از این ماشین حمل بار به طور معمول برای حمل اثاثیه، بار های حساس، کالاهای صنعتی و غیره استفاده می شود. خاور های روباز نیز امروزه برای حمل مصالح،خاک، ماسه، سیمان، کاشی و حمل دام استفاده می شود اما این ماشین های حمل بار مجوز تردد درون شهری را ندارند.

4. کامیون

به عنوان یکی دیگر از ماشین های حمل بار محبوب می توان به کامیون ها اشاره کرد؛ این ماشین ها از کامیونت ها بزرگ تر هستند و توانایی حمل بار بیشتری را نسبت به خاور دارند. این ماشین ها نیز مانند خاور دارای اتاق های مستقف هستند و کاربردهای متفاوتی برای حمل بار های حجیم مانند کالاهای معدن و یا محصولات کارخانجات دارند. ظرفیت حم بار این ماشین با توجه به تعداد محور های آن متفاوت است، کامیون های تک محور تا 10 تن وزن را می توانند حمل کنند به همین جهت آن را با نام هایی از جمله کامیون 6 چرخ و یا کامیون تک نیز می شناسند. کامیون های دو محور همانطور که از نامشان پیداست دارای دو محور در عقب و جلو هستند تا بدین صورت تحمل وزن ماشین را بالاتر ببرد.کامیون های دو محور توانایی حمل بار تا 15 تن را دارند.

5. تریلی (کفی و لبه دار)

حمل بار با کامیون

به عنوان یکی دیگر از ماشین های حمل بار پر مخاطب می توان به تریلی اشاره کرد. این ماشین حمل بار نسبت به کامیون بزرگ تر است و توانایی حمل بار بیشتری را دارد. تریلی ها تنوع بالایی دارند و هر کدام نیز ویژگی های مختص به خود را دارد. اگر بخواهیم مثال بزنیم می توانیم به مدل تریلی های کفی دار که اغلب برای حمل بار های سنگین مانند آهن الات و کالا و تجهیزات پزشکی و کارخانجات اشاره کنیم، یا تریلی های چادر داری که برای صادرات و واردات استفاده می شود.

حداقل وزن بار تریلی های 18 چرخ 16 تن بوده که در برخی موارد مانند تریلی های کفی دار و یا یخچالی می توان محموله هایی با وزن حداکثر 30 تن را جابجا کرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به وزن باری که دارید می توانید درخواست تعویض کشنده ماشین را داشته باشید؛ بنابراین اگر بار خیلی سنگینی دارید هم می توانید از این ماشین ها استفاده کنید. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم تریلی ها توانایی حمل بار از 15 تا 25 تن را دارند و یکی از ماشین های پایه ثابت پایانه باربری مشهد هستند که برای حمل بارهای سنگین و عمده بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل موثر در انتخاب ماشین حمل بار

در انتخاب بهترین ماشین حمل بار عوامل بسیار زیادی دخالت دارند و می توانند شما را در انتخاب ماشین حمل با مناسب راهنمایی کنند. برخی از عوامل موثر در انتخاب ماشین حمل بار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مسافت: هر ماشینی برای حمل بار بین شهری مناسب نیست و بلعکس. از طرفی هرچه مسافت حمل بار طولانی تر باشد دیگر نمی توان از ماشین های حمل باری سبکی چون وانت برای جابجایی بار استفاده کرد درنتیجه برای مشتریان هزینه های حمل بار بیشتر خواهد بود و برای راننده نیز ماشین های حمل بار بین شهری درامد بیشتری خواهد داشت.
  • وزن و حجم بار: هرچه ماشین حمل بار بزرگ تر باشد وزن و حجم بار بیشتری را در خود جا می دهد درنتیجه درآمد رانندگان ماشین های سنگین بزرگتر بیشتر خواهد بود. البته این موضوع به تعداد دفعات حمل بار نیز بستگی دارد.
  • میزان بودجه: بودجه در انتخاب بهترین ماشین حمل بار تاثیر مستقیمی دارد و شما با انتخاب ماشین های مختلف با هزینه های متفاوتی مواجه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*