مسکن نیازمند فرد متخصص است

محسن فلکی فعال و کارشناس حوزه مسکن

مسکن نیازمند فرد متخصص است

بیایم همچون بسیاری از صاحب‌نظران، خوشبینانه محاسبه‌ای را مرور کنیم؛ باتوجه به آمارهای منتشرشده از رسانه‌های معتبر و متولیان مسکن انتظار برای خانه‌دار شدن یک ایرانی آزاداندیش بیش از نیم‌قرن با حذف هزینه‌های معمولی یک زندگی ساده در نظر گرفته شده است و با احتساب شرایط وخیم اقتصادی و گرانی‌های چند سال اخیر، اگر خانه مناسب داشتن یک آرزو بود، اکنون پسوند محال را نیز به خود دیده است.

نگارنده این سطور اعتقاد دارد اگر بخواهیم از بین ۳ عامل تحریم، جهش افسارگسیخته ارز و بی‌عملی و بی‌ثباتی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت مسکن و شهرسازی یکی را نام ببریم، نقش وزارت مسکن نسبت به ۲ عامل دیگر پررنگ‌تر است، اما یقینا بنای نگارنده نادیده گرفتن تلاش‌های متولیان این عرصه در وزارت مسکن و شهرسازی نیست، بلکه معتقدیم کار باید به کاردان سپرده شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

در وضعیت کنونی، دیگر جایی برای نگاه‌های تک‌مولفه، آزمون ‌و خطا و هدررفت اعتماد و سرمایه مردم وجود ندارد. امروز متقاضیان مسکن استقبالی از ساخت مسکن بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های خدمات شهری، راهسازی و رفاهی ندارند.

وزارت مسکن و شهرسازی نیازمند فردی متخصص، باتجربه و با تحصیلات مرتبط و دلسوز است که به‌طوریقین خانم دکتر صادق مالواجرد باتوجه به تجربیات و سوابق مرتبط از سطح کارشناسی تا معاونت وزیر در بیش از 2 دهه خدمت در وزارتخانه مذکور و همچنین صداقت و عزم تعهد کاری در دوره تصدی پست‌های مرتبط و شناخت از نوآوری‌های صنعت ساختمان و راه و شهرسازی و ارتباطات گسترده با فعالان و انجمن‌های نوین و پیشرو در صنعت ساختمان و شهرسازی؛ انتخابی شایسته و درخور خواهند بود.

دلسوزانه می‌گوییم بهتر است ضمن دوری از سیاست‌زدگی و با در نظر گرفتن شایستگی‌های خانم دکتر صادق مالواجرد؛ تنها بانوی کابینه دولت چهاردهم، به وعده ۴۰ساله صاحب‌خانه کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه که چشم‌انتظار گوشه‌‎چشمی از امانت‌گیران این مسئولیت‌ها از مردم هستند، جامه عمل بپوشانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین