-
صمت از فصل تازه رویدادهای نمایشگاهی گزارش می‌دهد

جهانی شدن نمایشگاه‌ها از مسیر فناوری و خدمات نوین

نمایشگاه‌های تخصصی به‌عنوان ویترین صنعت و پویایی هر کشور ظرفیت‌های بسیار زیادی را با خود به ارمغان می‌آورند. اگر از این ظرفیت برای جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارتقای کیفیت صنایع بهره‌برداری لازم انجام نشود و اگر منجر به حضور فعالان اقتصادی کشور در عرصه‌های بین‌المللی نشود، همچنان از مسیر رشد دور مانده است.

دنیای امروز صنعت نمایشگاهی با بهره‌گیری از فناوری و فناوری‌های به روز در صنعت نمایشگاهی در تلاش است بالاترین میزان دسترسی را برای مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها ایجاد کند.

سامانه‌های آنلاین نمایشگاهی، ابزارهای برقراری ارتباط و وب‌سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات و تبلیغات دیجیتال از جمله درگاه‌های ارائه خدمات نوین هستند که محدود به مکان، زمان و سیاست‌های دولت‌ها نیست. غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بین‌المللی می‌توانند در سامانه‌های آنلاین به‌طور مستقیم با صنایع ایرانی ملاقات و گفت‌وگو کنند. این امر در شرایط حال حاضر کشور و در صورت هوشیاری برگزارکنندگان و صنایع می‌تواند اثر تحریم‌ها را کم اثر کرده و امکان دیده شدن و تعامل میان مشارکت‌کنندگان داخلی و بین‌المللی را میسر کند. نمایشگاه صنعت نساجی امسال در بیست‌وهفتمین دوره برگزاری خود و در اقدامی نوآورانه پیش‌قدم ورود به فضای آنلاین شده است.

علی مرادی، مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین در گفت‌وگو با روابط‌عمومی انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها اهمیت نوآوری و بکارگیری راهکارهای فناورانه در ارائه خدمات نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران را بسیار راهبردی ارزیابی کرده و از عزم این مجموعه در پیاده‌سازی خدمات نوین نمایشگاهی خبر داد. وی شبکه‌سازی و جریان‌سازی‌های اقتصادی داخلی و بین‌المللی را امری مغفول در صنعت نمایشگاهی دانسته و ابراز امیدواری کرد این مهم در دستور کار تمامی برگزارکنندگان نمایشگاهی قرار گیرد. وی تغییر استراتژی صنعت نمایشگاهی متناسب با فناوری‌های روز را از اولویت‌های صنعت برشمرده و گفت: ضروری است نوع نگاه برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، سایت‌های نمایشگاهی و علی‌الخصوص متولیان امر تغییریافته و قانون‌گذاران و سازمان‌های مرتبط نیز همگام با رویکردهای نوین جهانی حمایت‌های لازم در این زمینه را لحاظ کنند. مدیرعامل شرکت سامع پادنوین، در تعامل با تشکل‌ها و انجمن‌های بین‌المللی حوزه کارگزاری و صادرات و واردات، تقویت فضای مذاکرات B۲C، B۲B متناسب با خواست فعالان صنعت و تسهیل حضور و مشارکت بخش‌های خصوصی خارجی را از جمله خدماتی دانست که باید پیوست نمایشگاه‌های فیزیکی قرار گیرد. نشست تخصصی فعالان صنعت نساجی و پوشاک با کارگزاران تجاری و ضیافت شام که همزمان با نمایشگاه برگزار شد یک نمونه موفق از برگزاری رویدادهای جانبی نمایشگاهی در یک فضای تجاری و همین‌طور صمیمانه برای توسعه ارتباطات و ایجاد خاطره‌ای دلچسب از مشارکت در نمایشگاه بود.

مدیریت این نشست تخصصی با انجمن بین‌المللی کارگزاران تجاری بود که با همکاری شرکت سامع پاد نوین و سامانه نمایشگاه آنلاین ایروکسپو و با دعوت از سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران صنعت نساجی و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی سعی کرد فرهنگ شبکه‌سازی تجاری و توسعه ارتباطات را برای برگزارکننده این نمایشگاه رقم بزند.

بیست وهفتمین نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایرا‌ن‌تکس) و نهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران (ایران‌مُد) در دو بخش فیزیکی و مجازی از ۱۴ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*