-

قرارداد ساخت کارخانه فولاد سازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه اجرایی شد

شرکت بین المللی مهندسی ایران ( ایریتک ) به عنوان پیمانکار EPC پروژه احداث کارخانه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه قرارداد ساخت و تجهیز این طرح پیشران ملی را با شرکت خارجی اجرایی کرد.

قرارداد ساخت کارخانه فولاد سازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه اجرایی شد

در این جلسه که با حضور دکتر رستمی زاده سرپرست شرکت صنایع فولاد کردستان کارفرمای این پروژه  و دکتر مستقیمی مدیر عامل ایریتک به همراه تیم مدیریت پروژه آن شرکت و نیز نماینده رسمی و جمعی از متخصصین شرکت خارجی برگزار شد، از امروز به صورت رسمی فعالیت مهندسی و اجرای خط تولید پروژه آغاز گردید.

شرکت صنایع فولاد کردستان با حمایت و سهامداری ۴۴ درصد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و شرکت ملی فولاد ایران و ۵۶ درصد هلدینگ ( ومعادن ) مجری دو طرح پیشران ملی دراستان کردستان است.

ضمن قدردانی از سهامداران، مقامات و مسئولین محترم استان، امیدواریم همچنان تا رسیدن به اهداف تعیین شده از این حمایت های بی دریغ برخوردار باشیم.

در این جلسه که با حضور دکتر رستمی زاده سرپرست شرکت صنایع فولاد کردستان کارفرمای این پروژه  و دکتر مستقیمی مدیر عامل شرکت بین المللی مهندسی ایران ( ایریتک) به همراه تیم مدیریت پروژه آن شرکت و نیز نماینده رسمی و جمعی از متخصصین شرکت خارجی در ساختمان اصلی ایریتک برگزار شد، از امروز به صورت رسمی فعالیت مهندسی و اجرای خط تولید پروژه آغاز گردید.

ایریتک پیش از این نسبت به انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی جهت تسطیح ۹۰ هکتار زمین تخصیص یافته به این منظور و احداث ساختمان های اداری، آتش نشانی، درمانگاه، انبارها، آزمایشگاه و... اقدام نموده است.

لازم به ذکر است کارخانه فولاد سازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه جزء ۴۸ طرح پیشران ملی است که می تواند با ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق فولادی نازک در سال  بخش قابل توجهی از احتیاج کشور به این کالای استراتژیک را تامین نماید.

ساخت این کارخانه در منطقه کردستان با توجه به نیازها و موقعیت با اهمیت این استان علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش فولاد، می تواند با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و تا حدود ۱۰ برابر آن به صورت غیر مستقیم سرآغازی برای رشد و شکوفایی این کهن سرزمین باشد.

شرکت صنایع فولاد کردستان با حمایت و سهامداری ۴۴ درصد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و شرکت ملی فولاد ایران و ۵۶ درصد هلدینگ ( ومعادن ) مشتمل بر شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ( ومعادن)، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، مجری دو طرح پیشران ملی دراستان کردستان است و قرار است با تکمیل کارخانه مگامدول آهن اسفنجی بیجار به ظرفیت ۱/۶ میلیون تن در سال
( به روش PERED) و کارخانه فولاد سازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه به ظرفیت یک میلیون تن در سال ( به روش CSP ) علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش فولاد استان، باعث رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت در استان همیشه سرفراز کردستان می گردد.

شایان ذکر است تمامی موارد زیرساخت مورد نیاز هردو پروژه در دوران ساخت و زمان بهره برداری تامین گردیده و توانسته است با حمایت سهامداران و همکاری ادارات استان هردو پروژه را با سرعت مطلوب پیش ببرد.

 شرکت صنایع فولاد کردستان ضمن قدردانی از سهامداران، مقامات و مسئولین محترم استان کردستان، امیدوار است همچنان تا رسیدن به اهداف تعیین شده از این حمایت های بی دریغ برخوردار باشد. 

روابط عمومی

#شرکت_صنایع_فولاد_کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین