-

سقوط فروش مرسدس بنز در چین

فروش مرسدس بنز در چین طی سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری با کاهش ۲۷ درصدی به پایین‌ترین سطح خود در حدود یک دهه اخیر رسید. این افت شدید، ناشی از کاهش تقاضا برای خودروهای لوکس و رقابت سنگین با برندهای داخلی برقی بوده و تأثیر منفی بر فروش جهانی این برند آلمانی گذاشته است.

سقوط فروش مرسدس بنز در چین

گروه خودروسازی مرسدس بنز در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، تنها ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در چین فروخته که پایین‌ترین میزان فروش این شرکت از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این افت ۲۷ درصدی در چین، موجب کاهش ۱۲ درصدی فروش جهانی مرسدس بنز در همین دوره شده است.

در آمریکا نیز، با تغییر موضع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در خصوص تعرفه‌های وارداتی، فروش مرسدس بنز ۱۷ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که بازار اروپا نیز با رشد ضعیف مواجه بوده و فشارهای اقتصادی جهانی، خودروسازان لوکس را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

در چین، برندهای داخلی مانند بی‌وای‌دی و شیائومی با عرضه خودروهای برقی مجهز و ارزان‌تر، سهم بازار را از رقبای آلمانی گرفته‌اند. بی‌ام‌دبلیو و پورشه نیز با کاهش فروش در این بازار مواجه شده‌اند و رقابت شدید باعث افت قیمت‌ها و کاهش حاشیه سود شده است.

با وجود تقاضای قابل توجه برای مدل برقی CLA مرسدس که موجب رشد ۲۲ درصدی فروش جهانی خودروهای برقی این شرکت شده، میزان عرضه نسبت به سال گذشته ثابت مانده است. در بخش ون نیز، مرسدس بنز در سه‌ماهه سوم ۸۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه فروخته که نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

در این میان، شرکت فراری امیدوار است با رونمایی از نخستین مدل کاملاً برقی خود در هفته جاری، بتواند روند نزولی بازار خودروهای لوکس را تغییر دهد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین