بزرگان تولید‌ طلا در جهان

در طول تاریخ، طلا به عنوان یک فلز بسیار ارزشمند و کالایی پرطرفدار شناخته شده است. گنجینه‌های درخشانی که زیر سطح زمین نهفته‌اند، پایه و اساس اقتصاد کشورهای مختلف را شکل می‌دهند. امروزه افراد زیادی طلا را به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

بزرگان تولید‌ طلا در جهان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان طلا در جهان کدام کشورها هستند. در گذشته، افریقای جنوبی به خاطر ذخایر عظیم طلای خود مشهور بود، اما در سال‌های اخیر، کشورهای دیگری مانند چین، استرالیا، روسیه، ایالات متحده امریکا و …  ازنظر تولید و ذخایر طلا از آن پیشی گرفته‌اند.

معادن طلا یکی از بخش‌های حیاتی اقتصاد کشور ایران به شمار می‌آید. استخراج، فرآوری و تجارت این فلز گرانبها در ایران، یک منبع درآمدزایی و اشتغال‌زایی مهم به‌شمار می‌آید و در توسعه اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. برای آشنایی با فرآورده‌های مختلف طلا، مطلب طلا آب شده چیست؟ برای‌تان مفید خواهد بود.

ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای منابع غنی طلا شناخته می‌شود. استخراج طلا در ایران از معادن مختلفی انجام می‌شود که در مناطق مختلف کشور قرار دارند. معادنی مانند زرشوران در استان کرمانشاه، چاه‌گل‌پایگان در استان اصفهان و گوهران در استان خراسان رضوی از جمله معادن مهم طلا در ایران به‌شمار می‌آیند. شرایط مربوط به معادن و سایر عوامل در قیمت طلا در هر شهر تاثیر گذار است.

چین دارنده بزرگ‌ترین ذخایر

چین به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده طلا، بیشترین چشم‌انداز تولید جهانی طلا را در اختیار دارد. معادن طلای چین در سال‌های اخیر به طور میانگین حدود ۳۷۰ تن طلا در سال تولید کرده‌اند. این مقدار قابل توجه به خاطر مناطق معدنی پررونق مانند استان شاندونگ است که از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است.

شرکت‌های معدنی چین، از جمله غول‌های صنعت مانند گروه طلای شاندونگ و گروه معدن زیجین، توسعه فناوری‌های استخراج و روش‌های استخراج پایدار را رهبری کرده‌اند. به دنبال اقدامات دولت در سال ۲۰۱۷ برای مبارزه با آلودگی هوا و افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی تولید طلا در این کشور کاهش یافت. با این حال در سال‌های بعد چین توانست اثرات زیست‌محیطی خود را کاهش دهد و به لطف این پیشرفت‌ها سطح بالای تولید را نیز حفظ کند. سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های قوی فناوری معدن در کشور، بهره‌وری و کارآیی را به میزان زیادی افزایش داده است.

استرالیا، دومین تولیدکننده طلای جهان

جایگاه ثابت به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان و تولید سالانه تقریباً ۳۱۰ تن طلا نشان دهنده توانایی‌های عالی استخراج از معدن و منابع معدنی فراوان استرالیا است.

سوپر پیت که یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای روباز در جهان است و همچنین منطقه معروف کالگورلی که مرکز تولید طلای این کشور است در استرالیای غربی واقع شده‌اند. کسب‌وکارهای پیشرو و فعال مانند Newcrest Mining از تجهیزات فوق پیشرفته و پروژه‌های اکتشافی عظیم برای افزایش بهره‌وری و کارآیی استفاده می‌کنند.

ذخایر فراوان و یک چارچوب نظارتی قوی که عملیات استخراج معدنی اخلاقی و پایدار را ترویج می‌کند، سنگ بنای موفقیت استخراج طلا در استرالیا است. با تشویق اکتشاف و اجرای مقررات زیست‌محیطی سختگیرانه، دولت رویکردی فعال برای آشتی دادن نظارت بر محیط‌زیست با رشد اقتصادی اتخاذ می‌کند. علاوه بر این، صنعت طلا برای اقتصاد استرالیا حیاتی است که تعداد زیادی شغل ایجاد می‌کند و صادرات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. استرالیا همچنان به بهبود زیرساخت‌ها و روش‌های استخراج معادن خود ادامه می‌دهد و در عین حال اولویت بالایی بر نوآوری و پایداری قائل است و موقعیت خود را به عنوان نقش اصلی در دنیای طلا مستحکم می‌کند.

روسیه در پله سوم

روسیه با تولید مقادیر قابل توجه به طور میانگین ۳۱۰ تن در سال، سومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است. کسب جایگاه بخش پر رونق طلا به خاطر منابع معدنی بزرگ و متنوع این کشور مانند معادن موجود در سیبری و خاور دور می‌باشد. بهره‌وری این صنعت توسط شرکت‌های معدنی معروف روسیه از جمله Polyus Gold، Polymetal International و Kinross Gold هدایت می‌شود. Polyus Gold با بهره‌برداری از برخی از بزرگ‌ترین ذخایر طلای جهان، از جمله معدن Olimpiada در Krasnoyarsk Krai، که به تنهایی بیش از ۱ میلیون اونس طلا در سال تولید می‌کند، بزرگ‌ترین تولید‌کننده طلا در روسیه است. روسیه به دلیل جاه‌طلبی‌های استراتژیک و منابع فراوان خود، همچنان موقعیت مسلط خود را در بازار جهانی طلا حفظ می‌کند.

ذخایر فراوان در کانادا

کانادا به طور معمول در رتبه‌بندی پنج کشور برتر جهان از نظر تولید طلا قرار دارد. این یکی از تولید‌کنندگان برتر طلا در سراسر جهان است. به لطف ذخایر فراوان و روش‌های پیشرفته استخراج، سالانه حدود ۲۰۰ تن طلا از معادن کانادا تولید می‌شود.

کمربند طلای Abitibi و سایر مناطق غنی از طلای کانادا دربخش‌های انتاریو و کبک یافت می‌شوند. با تشویق سرمایه‌گذاری و شیوه‌های پایدار از طریق قوانین و سیاست‌های مطلوب، دولت کانادا حمایت قابل توجهی از صنعت معدن ارائه می‌کند. تعهد کشور به مشارکت جامعه و مسئولیت زیست‌محیطی تضمین می‌کند که عملیات استخراج طلا به صورت اخلاقی و پایدار انجام می‌شود. کانادا با انبوهی از قلمروهای ناشناخته و پیشرفت‌های تکنولوژیکی مداوم در معدن موقعیت خوبی برای رشد و توسعه مداوم دارد.

تولید ۱۷۰ تن طلا در امریکا

ایالات متحده با داشتن رتبه ثابت در بین پنج کشور برتر تولید‌کننده طلا، جایگاه قابل توجهی را در چشم‌انداز تولید جهانی طلا به خود اختصاص داده است. ایالات متحده سالانه حدود ۱۷۰ تن طلا از معادن خود تولید می‌کند که گواهی بر زیرساخت‌های پیشرفته معدنی و منابع معدنی فراوان آن است. حدود ۸۰ درصد از کل تولید طلای کشور از نوادا حاصل می‌شود. یکی از ثروتمندترین مناطق استخراج طلا در جهان، کارلین ترند در نوادا واقع شده است و محل عملیات‌های متعدد در مقیاس بزرگ است. شرکت‌های بزرگ معدنی مانند Barrick Gold و Newmont Corporation، عملیات‌های معدنی متعددی را در این زمینه انجام می‌دهند و با بکارگیری فناوری‌های پیشرفته، بهره‌وری و تولید را به حداکثر می‌رسانند.

دولت ایالات متحده با حمایت از سرمایه‌گذاری و نوآوری در استخراج طلا در عین حال حفاظت از محیط‌زیست را نیز مد نظر دارد. به طوری که تعادل بین مسئولیت زیست محیطی و پیشرفت اقتصادی تا حدی توسط این سیستم نظارتی حفظ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین