نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت‌الله ضرغامی در دولت سیزدهم.

نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

مسعود پزشکیان نیز سیدرضا صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی کرده است.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد. رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس‌جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهم‌ترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد. اما بررسی صلاحیت و برنامه‌های این وزیر پیشنهادی دیروز با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. نماینده مردم تهران در مجلس بدون اجازه هیات رئیسه مجلس علیه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی اقدام به توزیع برگه و شبنامه کرد که به اعتراض قالیباف و درگیری لفظی دو نماینده ختم شد.

رویکرد انسجام‌گرایی جایگزین نگاه جزیره‌ای

صمتزهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اظهاراتی به عنوان موافق گفت: دکتر سید رضا صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌بینند و او به جای سلیقه بر برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام گرایی و گفتمان‌سازی و اجماع‌سازی دارد.

وی افزود: صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را امتداد فرهنگی می‌داند و اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن نه تنها با انقلابی و اسلامی بودن تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است که این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شوند. او در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند.

خدادادی گفت: همه می‌دانیم که گردشگری به عنوان حلقه واسط بین میراث فرهنگی و صنایع دستی بیش از هر چیزی نیازمند تمرکز، توجه، اهمیت و آرامش خاطر است؛ احساس امنیتی که در آن ایران هراسی رنگ ببازد و گردشگران بدون هیچ واهمه‌ای به ایران سفر کنند.

بهره از ظرفیت گردشگری به نفع منافع ملی

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه آقایی صالحی امیری به مرز پختگی و بالندگی رسیده است، به سوابق وی اشاره کرد و گفت: او از حیث دانش، تجربه، علم و علم در جایگاه خطیری قرار دارد و همواره در متن انقلاب و ولایت بوده است و تجربه علمی ایشان در کمیته ملی المپیک در کنار تالیفات ایشان در حوزه دیپلماسی فرهنگی می‌تواند گره کور این حوزه را باز کند و گردشگران خارجی را مورد توجه قرار دهد.

صمتکاظمی افزود: در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های غنی میراث فرهنگی تاریخی منابع طبیعی و گردشگری و صنایع دستی می‌تواند دریچه جدیدی برای کشور بازگشایی کند. جهانیان ایران را به فرهنگ و ادب و هنر می‌شناسند و آقای صالحی امیری نماد این فرهنگ و هنر خواهد بود و ان‌شاءالله با ظرفیت‌هایی که از ایشان سراغ داریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرده باشیم.

این نماینده مجلس گفت: کشورهای زیادی در دنیا نه نفت و گاز و نه معادن غنی و سرمایه‌های دیگری که کشور ما دارد را دارند ولی با جذب گردشگر در حال اداره کشور خود هستند؛ می‌شود کشوری غنی مانند ایران با سرمایه‌های عظیم گردشگری میراث فرهنگی منابع طبیعی صنایع دستی غنی، به عنوان یک مرجع مورد توجه گردشگران دنیا قرار بگیرد که با سوابق مدیریتی که از آقای صالحی امیری سراغ داریم قطعاً می‌توانند از این ظرفیت به نفع مردم منافع ملی و کشور کمک کنند.کاظمی در پایان تاکید کرد: تیم دولت به شرطی می‌تواند موفق شود که همه اعضای آن به عنوان یک تیم کنار هم باشند.

نبود برنامه مشخص برای عشایر و گردشگری

صمتنماینده فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی گردشگری برنامه مشخصی در حوزه عشایر و استفاده از ظرفیت گردشگری و صنایع‌دستی ندارد.

اسماعیل سیاوشی به‌عنوان مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ما می‌خواهیم امانت حاصل از خون شهدا را به وزرا بدهیم و قطعا باید صلاحیت افراد را مشخص کرده و به کسانی رأی بدهیم که برنامه عملیاتی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آقای صالحی‌امیری پرسیدم که برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر چه برنامه‌ای دارید و چگونه می‌خواهید از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری آنها استفاده کنید که هیچ پاسخی نداشتند.

سیاوشی افزود: سوال دیگرم از ایشان درباره چگونگی توجه به اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان بود که باز هم پاسخی ارائه نکرد. وی افزود: موضوع دیگر بحث توجه به منطقه گردشگری چادگان است که تنها در اختیار افراد خاصی است و بعد مجوزهای صنعتی هم نمی‌دهد که درد و رنج و ناراحتی زیادی برای مردم به وجود آورده است.

صالحی امیری هیچ تخصصی در حوزه گردشگری ندارد

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: نمایندگان محترم من بر آنچه بنا شد از صالحی‌امیری سوالات تخصصی پرسیدم، صادقانه پاسخ داد «من کمتر از یک هفته است که وارد این حوزه شده‌ام و اطلاعی ندارم از معاونان وزارت میراث فرهنگی بپرسید»

صمتنماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خطاب به صالحی امیری گفت: شما برای عقب‌ماندگی‌ها در سطح تعیین حریم آثار ملی و میراث طبیعی، برای بکارگیری ظرفیت‌های مردمی جهت مرمت و حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی، سهم محدود شده سبد سفر خانوارها و افزایش امکانات سفر و دسترس پذیر کردن گردشگری داخلی، برای سفر ارزان و آسان کارکنان دولت که در قانون آمده، چه برنامه‌ای دارید؟

نجابت بیان کرد: آقای صالحی امیری بخش مهمی از تاسیسات گردشگری که در اختیار مردم نیست و در اختیار دستگاه‌هاست این مسئله باید پیگیری شود، برای بکارگیری ظرفیت‌های کشور برای جلب گردشگران خارجی و در این موارد چه برنامه‌هایی دارید؟

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: در برنامه‌های گفته‌ایم باید رشد ۸ درصدی صنایع دستی اتفاق بیفتد، صالحی‌امیری در این زمینه چه کار می‌خواهد بکند. مثلا در بند چهارم این برنامه‌های تقدیمی به مجلس آمده «صنعت گردشگری از جایگاه ممتازی در سیاستگذاری کشورها برای دستیابی به رشد اقتصادی متوازن و تاثیرگذار برخوردار می‌باشد، افق ۲۰۳۰ در برنامه‌ریزی کشورها حاکی از طراحی برای جابه‌جایی بیش از ۲میلیارد نفر در جهان و... است، آقای وزیری که سبقه فرهنگی به تعبیر خود دارد صحبت از افق ۲۰۳۰ می‌کند، قرار است میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دست چه کسی بدهیم؟

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت پرداختند که جزییات آن را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.در ابتدای این جلسه، جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نظر کمیسیون متبوع خود را درباره وزیر پیشنهادی نفت قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های محسن پاک‌نژاد خبر داد.

همچنین زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

 وی فعالیت شغلی خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد و از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است. وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد.

از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.

وزارت نفت فراتر از مباحث منطقه‌ای و سازمانی است

صمتسید اسماعیل حسینی نماینده شیراز و زرقان مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: کابینه‌ای که به مجلس معرفی شده، مجموعه‌ای از همه سلیقه‌ها است، اگرچه انتقاداتی به برخی از وزرای پیشنهادی وجود دارد. برخی از انتقادات به کارنامه و برنامه ضعیف و برخی دیگر به مشکلات امنیت ملی آنها است.

حسینی ابراز امیدواری کرد دولت وفاق ملی با حضور همه سلایق مختلف ذیل نظام شکل بگیرد و ما نیز خود را موظف به حمایت گسترده از دولت می‌دانیم.

وی افزود: آقای پزشکیان اشاره کرد برنامه او همان برنامه هفتم توسعه است و انتظار بود برنامه اجرایی و عملیاتی ارائه می‌داد که توسط مجلس قابل ارزیابی و نظارت باشد. به همین علت در برنامه‌های وزرا حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم تا برنامه‌های آنان قابلیت نظارت داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح‌کرد: درباره وزیر پیشنهادی نفت باید بگویم وزارت نفت قلب تپنده اقتصاد ایران، موتور محرکه کشور و پیشران اقتصادی است. موضوع وزارت نفت ملی و فراتر از مباحث منطقه‌ای و سازمانی است.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر این وزارتخانه به مشکل بخورد، نه تنها دولت که جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند. دشمن بخش زیادی از توان خود را برای تحریم این حوزه قرار داده است.

حسینی تاکید کرد: به عنوان مخالف ثبت نام کردم تا دغدغه‌های متخصصان صنعت نفت نسبت به برنامه وزیر پیشنهادی را بیان کنم. وزیر پیشنهادی نفت به احتمال زیاد از این مجلس رأی اعتماد خواهد گرفت، اما نکاتی که مطرح می‌شود در جهت کمک به شما و دولت است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت درباره مهم‌ترین چالش‌های فعلی وزارت نفت گفت: ناترازی انرژی، تلاش بازیگران منطقه‌ای برای حذف ایران از معادلات انرژی منطقه، عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده، عدم شفافیت درآمد - هزینه در وزارت نفت و عدم‌رضایت کافی و خروج نیروی انسانی توانمند از بدنه وزارت نفت از چالش‌های این بخش است.

وی اظهارکرد: در برنامه وزیر پیشنهادی، عدم پرداختن به چگونگی اجرا و دست‌یابی به اهداف مطرح شده، برنامه‌ها یا به صورت کلی اشاره شده یا ملاحظات اجرایی آن اعلام نشده است، همچنین نگاه سنتی به مدیریت صنعت نفت، مشخص نبودن برنامه برای دستیابی به فناوری نوین به چشم می‌آید.

حسینی تاکید کرد: هم اکنون ناترازی گاز به روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است، در حالی که بهترین رکورد تولید گاز پایدار در کشور یک میلیارد متر مکعب در روز است که به دلیل افت فشار در میادین گازی رو به کاهش است.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه وزیر پیشنهادی، ۲۰ میلیارد دلار برای اجرای طرح فشار افزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۵ میلیارد دلار برای توسعه میدان‌های گازی کشور، پنج میلیارد دلار برای جمع‌آوری گازهای مشعل و ۷۲ میلیارد دلار برای نگهداشت و توسعه میادین نفتی در نظر گرفته شده که در مجموع نیاز به ۱۲۵ میلیارد دلار است که تامین این حجم از منابع جای سوال دارد. علاوه بر آن برنامه زمانبندی برای اجرای برنامه‌ها نیز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: درباره ایجاد سامانه مدیریت هوشمند انرژی فقط به کلی‌گویی بسنده شده است. درباره تاسیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی که از الزامات قانون برنامه هفتم است باز به کلی‌گویی بسنده شده و اقدامات اجرایی وزارت نفت تشریح نشده است.

این نماینده مجلس گفت: راجع‌به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی نیز هدفگذاری کمی و سازکار مشخص برای تحقق آن اشاره نشده است که فرصت نظارت را از مجلس سلب می‌کند، در حالی که طبق برنامه هفتم وزارت نفت مکلف به ارائه گزارش اقدامات به صورت ۶ ماه یک‌بار به مجلس است. رویکرد و جهت‌گیری وزارت نفت در مورد توسعه و احداث پتروپالایش‌ها به خوبی تبیین نشده است.

وی افزود: با وجود تاکید قانون برنامه هفتم، برنامه مشخصی از جمله اصلاحات ساختاری و فرآیندی مورد نیاز برای شفاف‌سازی درآمد-هزینه ارائه نشده و فاقد جزییات است. اما در ارتباط با نگهداشت و جذب سرمایه انسانی توانمند برنامه اجرایی ارائه نشده است. زمانی نفت از نخستین انتخاب‌های نخبگان کشور بود.

وی افزود: انتظار است جذب و ارتقای افراد در زیرمجموعه‌های وزارت نفت بر مبنای شایستگی و توانمندی باشد. انتظار می‌رود تیم معاونان و مدیران شما نگاه توسعه‌محور داشته باشند و رفع ناترازی‌های موجود همه متاثر از توسعه است.

حسینی خاطرنشان‌کرد: پرونده کرسنت در حال رسیدگی است. کرسنت در وزارت نفت چیزی شبیه برجام در وزارت امور خارجه است. از وزیر پیشنهادی تقاضا دارم این موضوع را دنبال کند تا حقی از ملت ضایع نشود.

این نماینده مجلس افزود: همان‌طور که می‌دانید وزارت نفت به عنوان بزرگ‌ترین بخش درآمدزای ارزی کشور همواره به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه نفوذ سیاسیون بوده است و از این نظر نیاز به مراقبت جدی دارد و انتظار است شما وزیر جناب آقای دکتر پزشکیان باشید با شخصیتی مستقل، جسور و قوی.

وی تاکید کرد: ضمن اعلام حمایت همه جانبه از دولت، مجلس این دغدغه‌ها را پایش و پیگیری خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی نفت نیز مقید به برنامه هفتم توسعه است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت عنوان کرد: مهندس پاک‌نژاد فردی مومن و مقید است و به عمل ثابت کرده است که در طول ۲۷ ساله عمر مدیریتی خود در تمام سلسله مراتب صنعت نفت توانمندی و اجرایی بودن خود را نشان داده است.

صمتنماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید قدر نیروهای نخبه خود را بدانیم. ما باید نیروهای مؤمن، متخصص و متعهد را همواره مورد توجه قرار دهیم که پاک‌نژاد یکی از این نیروها است.

توکل ادامه داد: مرکز ثقل برنامه‌های رئیس‌جمهور برنامه هفتم توسعه در جهت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، وزیر پیشنهادی نفت نیز مقید به برنامه هفتم توسعه است. وزارت نفت اهمیت زیادی دارد و وزارت نفت نبض و قلب تپنده وزارتخانه‌ها و ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: پاک نژاد برنامه‌ریزی خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این حوزه دارد. وزیر پیشنهادی نفت اعتقاد به بخش خصوصی برای توسعه کشور دارد و عنایت ویژه‌ای به برنامه هفتم توسعه برای اصلاح الگوی مصرف دارد و این موضوع باید با مشارکت مردم محقق شود و این کار علاج مشکل ناترازی انرژی است.

توکل گفت: وزیر پیشنهادی نفت توجه ویژه‌ای به مسئله تحریم‌ها دارد و ما باید در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. دور زدن تحریم‌ها را باید با درایت و تدبیر دنبال کنیم و ما باید با توسعه نفت و رشد اقتصادی تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع عادلانه انرژی به خصوص بنزین از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت است و وی توجه ویژه‌ای به مناطق نفتخیز کشور دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است و سابقه دارد که ۵۶ روز و به صورت شبانه روزی در جهت مهار فوران چاه فعالیت کرده بود و نیروهای تحت امر خود را ترک نکرده بود. امیدوارم همکارانم با وزارت نفت سیاسی رفتار نکنند.

وزیر پیشنهادی نفت از لحاظ علمی و فنی توانمند است

صمتنماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محسن پاک‌نژاد برنامه‌های خوبی برای وزارت نفت ارائه کرده است، گفت: امیدوارم محسن پاک‌نژاد بتواند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند.

به گفته محمد امیر، نـاترازی انرژی، تولید و فروش نفت و... دغدغه نمایندگان است و امیدواریم گزینه وزیر پیشنهادی نفت بتواند پاسخگوی این دغدغه‌ها باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: با برنامه‌هایی که پاک‌نژاد در کمیسیون اصل نود ارائه کرد توانست نمایندگان این کمیسیون را قانع کند. وی با اشاره به رزومه قابل قبول محسن پاک‌نژاد به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نفت برای رفع چالش‌های حوزه انرژی گفت: برنامه‌های کاربردی قابل قبولی از سوی پاک‌نژاد ارائه شده و باید بتواند آنها را عملیاتی کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی نفت از لحاظ فنی و علمی واقعاً توانمند است، گفت: در این مدت هم پاک‌نژاد با نمایندگان استان خوزستان جلسه داشت و دغدغه‌های آنان که در حوزه مدیران پروازی، آلایندگی‌های نفت و مسئولیت اجتماعی نفت بود شنید و قول داده‌اند دغدغه نمایندگان را برطرف کند.

موافقت کمیسیون‌های انرژی و صنایع با وزیر پیشنهادی نفت

کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت موافقت کردند.

فعال‌سازی دیپلماسی پتروشیمی به منظور توسعه بازار در کشورهای همسایه و بازارهای هدف با همکاری هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، وزارت خارجه، انجمن‌های تخصصی و اتاق بازرگانی، توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی به منظور تامین نیاز صنایع داخلی و افزایش ارزش میانگین نرخ محصولات صادراتی و استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی از طریق تأمین خوراک پایدار و اصلاح فرآیند واگذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه میادین بالادستی جهت جذب مشارکت بخش خصوصی پتروشیمی و تامین خوراک‌های مورد نیاز از جمله دلایلی موافقت کمیسیون‌های انرژی و صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی نفت است.

همچنین توسعه تکنولوژی‌های مورد نیاز با شناسایی و تدوین راهبردهای کسب دانش‌های فنی مورد نیاز در صنعت پتروشیمی در افق ۱۰ ساله آتی، توزیع عادلانه و هوشمندانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی از طریق اصلاح فرآیندهای جاری در زمینه صدور مجوزها و تعیین اولویت‌های دریافت تسهیلات مالی به سمت بخش خصوصی واقعی، ایجاد شورای راهبری صنعت پتروشیمی با مشارکت ذی‌نفعان اصلی ازجمله هلدینگ‌ها، انجمن صنفی و نمایندگان بخش خصوصی واقعی جهت ایجاد تعامل و تصمیم‌گیری در مسائل کلان صنعت و ایجاد انسجام و هماهنگی خصوصا در مسائل کلان مانند بازرگانی خارجی، تامین خوراک، سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت و توسعه سرمایه‌های انسانی و توسعه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت پتروشیمی از دیگر دلایل تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت توسط کمیسیون‌های مذکور است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین