-

معرفی متخلفان صید به «شیلات هرمزگان»

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از رشد ۳۷ درصدی در معرفی متخلفان صید و صیادی به کمیسیون تخلفات در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار صمت از هرمزگان، سروان رامش جان، با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد پرونده‌های معرفی‌شده به کمیسیون تخلفات صیادی ۲۰۹ فقره بوده و این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۸۷ فقره رسیده است، افزود: این میزان رشد بیانگر تلاش بیشتر باوجود تمام کمبودها در برخورد با متخلفان صید و صیادی در راستای صید اصولی و پایدار است.

وی بااشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده و صید و صیادی اصولی و پایدار، اظهار کرد: در سال گذشته یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان موفق به توقیف بالغ بر ۳۰۳ فروند شناور صیادی متخلف، کشف بالغ بر هزار و ۷۶۰ طاقه تور منوفلامنت و ادوات صید مخرب شامل ۱۲ دستگاه پرساین، ۴ دستگاه ترال لنجی، حدود ۷۰ دستگاه ترال قایقی و... شده است.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان بااشاره به رشد و پیشرفت عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: باوجود کمبود نیروی انسانی و امکانات، رشد چشمگیری در تمامی کشفیات در برخورد با شناورهای متخلف صید صنعتی و سنتی از اهم شاخص‌های رشد عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان وجود داشته است. رامش جان ماموریت این یگان را بسیار مهم و حساس خواند و اضافه کرد: بدون‌شک حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان نیازمند توجه بیش از پیش مردم و همه دستگاه‌های اجرایی به این مهم است چرا که ماموریت یگان حفاظت شیلات در زمینه حفاظت از منابع آبزیان است و از این فرصت باید برای حفظ این منابع نهایت بهره را برد. سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تاکید کرد: ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی در راستای صید و صیادی و مقابله با متخلفان غیرمجاز به‌صورت شبانه‌روزی است.وی یادآور شد پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان شیلات در شهرستان‌های استان نیز آماده دریافت گزارش در راستای مقابله با صید غیرمجاز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*