-
در رویداد استا‌رت‌آپی ارائه نیازهای فناورانه صنایع کوچک و متوسط فارس اعلام شد‌

حمایت از طرح‌های فناورانه

با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، هفتمین رویداد استا‌رت‌آپی ارائه نیازهای فناورانه صنایع کوچک و متوسط فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش صمت از استان فارس در این رویداد استا‌رت‌آپی که در مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌های استان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و ارائه‌دهندگان فناوری برگزار شد، ۵۰ واحد صنعتی استان، نیازمندی‌های فناورانه مورد نیاز خود را تشریح کردند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این رویداد در سخنانی با اشاره به حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و استا‌رت‌آپ‌ها گفت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر از گذشته نیازمند استفاده از ظرفیت استا‌رت‌آپ‌ها و واحد‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری تولید هستند.

تقویت و حمایت از صنایع

شهرام کمال‌زاده یکی از ماموریت‌های این شرکت در راستای تقویت و حمایت از صنایع و رفع موانع تولید را حمایت از رویدادهای استا‌رت‌آپی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷ رویداد استا‌رت‌آپی با حمایت این شرکت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد‌های استا‌رت‌آپی به منظور جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استا‌رت‌آپ‌ها و تسهیل انجام فرآیند رشد آنها در بازار در اولویت برنامه‌های حمایتی این شرکت قرار دارد، گفت: با توجه به تحولات روزافزون در فناوری‌ها، واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط بیشتر از گذشته نیازمند استفاده از ظرفیت استا‌رت‌آپ‌ها و واحد‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری تولید هستند.

حمایت از استا‌رت‌آپ‌ها

کمال‌زاده افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون از ۱۵۰ گروه برگزیده استا‌رت‌آپی حمایت کرده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: در ۶ دوره قبلی رویداد‌های استا‌رت‌آپی که با حمایت این شرکت برگزار شده، با ارزش ریالی بیش از ۷۰ میلیارد ریال قرارداد، بین شرکت‌های ارائه‌دهنده استا‌رت‌آپ با واحد‌های صنعتی منعقد شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فن‌بازار منطقه‌ای فارس و حمایت‌های این شرکت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توسعه فناوری در واحد‌های صنعتی، گفت: با فعالیت این فن‌بازار در هفتمین سال گذشته، ۱۹۰ قرارداد بازاریابی و فروش فناوری توسط واحد‌های ارائه‌دهنده فناوری با بخش صنعت و نیز ۸۰ قرارداد سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه بین واحد‌های صنعتی و شرکت‌های فناور، در حوزه فناوری‌های نوین انجام شده و فن‌بازار فارس موفق به کسب عنوان برتر در ۳ دوره، شده است.

حمایت از طرح‌های فناورانه

کمال‌زاده افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از طرح‌های فناورانه در واحدهای صنعتی حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این رویداد استا‌رت‌آپی با اشاره به حضور آنلاین استادان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان از سراسر کشور از طریق فضای مجازی در این رویداد، گفت: در این رویداد شتابی بیش از ۲۰ استاد دانشگاه و شرکت فناور آمادگی خود را برای رفع نیاز صنایع کوچک و متوسط استان اعلام کردند.

شناسایی نیازهای صنایع کوچک و متوسط

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره افزود: از یک ماه پیش فرآیند شناسایی نیازهای صنایع کوچک و متوسط استان در ۳۱ محور آغاز و فهرست این نیازها به شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها و هسته‌های فناور برای بررسی ارسال شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را از اهداف برگزاری این رویداد برشمرد و گفت: صنایع غذایی، بسته‌بندی، گیاهان دارویی و بهداشتی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی و فلزی از محورهای این رویداد شتابی بود.

کمال‌زاده در پایان گفت: پس از این رویداد جلسات رفع نیازهای فناورانه با حضور استادان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای صنعتی متقاضی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*