-
مدیر تعاون روستایی خوزستان:

کمبود میوه شب عید نداریم

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و با توجه به میزان در نظر گرفته شده برای میوه شب عید، با کمبود میوه روبه‌رو نمی‌شویم.

محمد امین معین‌راد اظهار کرد: میزان ۲ هزار و ۸۰۰ تن میوه برای شب عید در سطح استان خوزستان در نظر گرفتیم که این میزان نسبت به سال گذشته، افزایش یک هزار تنی داشته تا دیگر دغدغه کمبود میوه در شب عید وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه خرید میوه نوروزی تا چند روز آینده به‌طور کامل انجام می‌شود، افزود: ۸۰۰ تن سیب و ۲ هزار تن پرتقال تامسون و والنسیا برای شب عید در نظر گرفته شده است. بخشی از خرید سیب درختی انجام شده، به استان رسیده و در حال حمل به سردخانه‌ها هستند. پس از رسیدن سیب‌ها به‌طور کامل به خوزستان، برای خرید پرتقال به شمال کشور خواهیم رفت.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: میوه‌ها به محض رسیدن به استان، راهی سردخانه‌ها شده و توزیع آنها از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت؛ با توجه به میزان در نظر گرفته شده برای میوه شب عید، با کمبود میوه مواجه نمی‌شویم.

معین‌راد ادامه داد: فعلا قیمت میوه‌ها مشخص نشده و این موضوع متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین با پیمانکار برای نصب تابلو و راه‌اندازی غرفه‌هایی که ابعاد استاندارد دارند وارد مذاکره شده‌ایم.

وی با اشاره به خرید تضمینی ۸۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: بخش زیادی از این خرید تضمینی به گندم اختصاص یافت و پس از آن، کلزا و خرما را داشتیم؛ میزان گندم خریداری‌شده در سال جاری ۷۱۵ هزار تن، کلزا ۷۸ هزار تن و خرما ۲۱ هزار تن بوده است.

توزیع برنج هندی با قیمت مصوب

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته (۱۳۹۹) خرید خرما به صورت تضمینی در تعاون روستایی وجود نداشته و این موضوع به صورت توافقی انجام می‌شد. خرید خرما در سال گذشته ۷۰۰ تن بوده که این میزان در سال جاری، افزایش ۲۰ هزار تنی داشته است. همچنین خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما میزان خرید تضمینی کلزا در سال جاری افزایش یافت.

معین‌راد با بیان اینکه برنج به اندازه کافی موجود است، تصریح کرد: برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت مصوب هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۸۵ هزار تومان در حال توزیع است.

تامین‌کننده این برنج‌ها، اداره کل غله و بازرگانی است و ما از طرف سازمان جهاد کشاورزی، توزیع آن را انجام می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*