روابط عمومی فولاد کاوه؛ از هوش مصنوعی تا چشماندازی استراتژیک

به مناسبت «روز روابط عمومی»، جلسهای با حضور دکتر جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، و کارکنان واحد روابط عمومی این شرکت برگزار شد. در این نشست که با هدف تقدیر از عملکرد برجسته کارکنان روابط عمومی و بازتعریف نقش راهبردی این واحد در تحقق چشمانداز «پیشتازی صنعتی» ترتیب یافت، دکتر حاتمی با تأکید بر جایگاه محوری روابط عمومی به عنوان «بازوی اطلاعرسانی و شفافیت سازی مدیریت راهبردی سازمان»، بر ضرورت تدوین نقشه راه جامع برای دستیابی به عنوان «روابط عمومی پیشتاز صنعت فولاد» تاکید کرد.
روابط عمومی: قلب تپنده مدیریت ذینفعان
به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در آیین گرامیداشت «روز روابط عمومی»، دکتر جواد حاتمی، مدیرعامل SKS، با تجلیل از جایگاه این واحد، روابط عمومی را «قلب تپنده مدیریت ذینفعان و محور اصلی اعتمادسازی سازمانی» توصیف کرد و افزود: امروزه روابط عمومی با تلفیق سه رکن کلیدی «تحلیل داده»، «خلاقیت» و «فناوری»، به عاملی راهبردی در ارتقای رقابتپذیری جایگاه صنعتی تبدیل شده است و رویکرد آن است که روابط عمومی فولاد کاوه جنوب کیش با عملکردی پویا و سیستماتیک، مسیر چالشها را به فرصتهای راهبردی تسهیل کند.
عملکرد فراتر از انتظار روابط عمومی SKS
دکتر حاتمی مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه عملکرد روابط عمومی در حوزههای مختلف ازجمله فرهنگی، رسانه، تبلیغات، سمعی و بصری، افکارسنجی و پژوهش و برنامهریزی از نگاه بنده فراتر از انتظار بود گفت: روابط عمومی فولاد کاوه با عملکرد فوق العاده خود در برپایی مناسبتها و رویدادها، به ویژه نخستین کنفرانس ملی آهنسازی که سال گذشته به میزبانی SKS برگزار شد؛ نقش مهمی در جایگاهیابی و ایجاد گفتمان شایسته شأن مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش در جامعه و صنعت ایفا کرد که به حق شایسته تقدیر است. وی در ادامه با اشاره به لزوم آموزش پیوسته و تسهیل فرایندهای کاری گفت: رویکرد روابط عمومی فولاد کاوه باید تحقق عملی «روابط عمومی پیشتاز صنعت» با ایجاد زیر ساختهای لازم باشد.
مسیر تحقق روابط عمومی پیشتاز صنعت
مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش، خطمشی آتی این واحد را در قالب سه راهبرد اصلی« پایش هوشمند رسانهها با بهرهگیری از هوش مصنوعی و تحلیلهای علمی»،«برندسازی استراتژیک مبتنی بر ارزشآفرینی و جایگاهیابی» و«توانمندسازی نیروی انسانی از طریق برگزاری دورههای آموزشی تخصصی و بنچ مارک با دیگر شرکتهای پشرو» تشریح کرد و اشاره نمود: پایش هوشمند رسانهها و بهرهگیری از تکنولوزیهای نوین و ابزارهای کارآمد بویژه در حوزه هوش مصنوعی، تحلیلهای علمی و داده محور منطبق با گفتمان روز صنعت و پیشبینی روندها و طراحی دشبوردهای مدیریتی مبتنی بر شاخصهای کمی جهت سنجش اثربخشی کمپینها از بخشهای مهم گام نهادن در مسیر پیشتازی است.
روابط عمومی؛ پژوهشگاه ایده پردازی
کارکنان روابط عمومی در ادامه، با ارائه گزارش عملکرد یکسالۀ خود، تعامل مبتنی بر فناوریهای نوین و ایجاد واحد تحلیل پیشبینانه را به عنوان پایههای تحول در ارتباطات سازمانی عنوان نمودند و از تلاشهای دکتر حاتمی در اجرای طرح طبقهبندی مشاغل، دغدغهمندی ایشان در رفع ناترازیهای انرژی برای تحقق تولید پایدار و ارتقای سطح رفاهی کارکنان قدردانی و از نقش کلیدی ایشان در مدیریت چالشهای منابع و تأمین زیرساختهای انرژی پایدار را عاملی اساسی در حفظ تابآوری عملیاتی شرکت تقدیر نمودند.
در پایان، دکتر حاتمی با اشاره به لزوم تبدیل روابط عمومی به «پژوهشگاه ایدهپردازی»، اعلام کرد: با پشتیبانی بیقیدوشرط مدیریت ارشد، روابط عمومی فولاد کاوه به الگویی پیشرو هدفگذاری خواهد شد.