-

پیش بینی وضعیت صنعت خودرو در سال جدید

آنچه خریداران و سرمایه گذاران ایالات‌متحده می‌توانند از صنعت خودرو در سال ۲۰۲۵ انتظار داشته باشند در ذیل ارائه شده است.

پیش بینی وضعیت صنعت خودرو در سال جدید

اس‌اندپی گلوبال، فروش ایالات‌متحده به نرخ سالانه تعدیل‌شده فصلی ۱۶.۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید، که افزایش تخمینی ۱.۲ درصدی را نسبت به پیش‌بینی ۱۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد، که اس‌اندپی می‌گوید هنوز فضای نامطمئنی را برای فروش خودرو در این کشور منعکس می‌کند.

انتظار می‌رود سطوح قیمت‌گذاری خودرو کاهش یابد، اما همچنان بالا بماند؛ انتظار می‌رود نرخ‌های بهره بیشتر به سمت پایین تغییر کند، اما پیش‌بینی می‌شود که سطوح تورم ثابت بماند و موجودی خودروهای جدید نیز باید پیشرفت کند اما مدیریت دقیق نیز انتظار می‌رود.با این اوصاف، بیایید نگاهی به انتظارات از خودروسازان بزرگ در ایالات‌متحده در سال آینده بیندازیم.

جنرال موتورز

جنرال موتورز، سال ۲۰۲۴ قدرتمندی را با فروش قوی وسایل نقلیه معمولاً با قیمت بالاتر، مانند کامیون‌ها، شاسی‌بلندها و خودروهای برقی تجربه کرد.

سهامداران جنرال موتورز با افزایش ۲۵ درصدی سهام در سال، پاداش دریافت کردند. پس از سه ماهه سوم که جنرال موتورز اعلام کرد سهم بازار را به خود اختصاص داده است، بقیه سال برای موفقیت آماده شد.

جنرال موتورز اعلام کرد که موجودی آن در حدود ۶۲۷ هزار وسیله نقلیه است که وارد سه ماهه چهارم می‌شود که حدود ۵۰ تا ۶۰ روز عرضه است که وارد یک دوره تعطیلات می‌شود و مشوق‌ها در سه ماهه سوم ۴.۵ درصد از میانگین قیمت معامله بوده است که به گفته خودروساز، دو درصد کمتر است.

خودروهای الکتریکی جدید در سال ۲۰۲۵ با کادیلاک ویستیک، کادیلاک اپتیک، کادیلاک اسکالیک آی کیو و شورولت بولت الکتریکی وارد بازار می‌شوند. اما اگر اعتبار مالیاتی در دولت ترامپ از بین برود، جنرال موتورز ممکن است مشکلاتی با خودروهای الکتریکی خود داشته باشد. علیرغم یک سال قدرتمند، این شرکت در اواخر سال شگفتی‌های زیادی مانند کاهش ۵ میلیارد دلاری در چین و تعطیلی تجارت روباتاکسی کروز داشت.

فورد

فورد، رقیب اصلی جنرال موتورز، نیز سال فروش خوبی دارد. اما همه چیز برای خودروساز خوب نبوده است. این شرکت به دلیل مشکلات تامین کننده مجبور شد چشم انداز سود خود را برای سال ۲۰۲۴ کاهش دهد و هنوز هم میلیاردها دلار در تجارت خودروهای الکتریکی خود از دست می‌دهد.

این شرکت یک شاسی بلند سه ردیفه الکتریکی آینده را لغو کرد و افتتاح یک کارخانه جدید خودروهای الکتریکی را به عقب انداخت و به جای آن بر خودروهای برقی کوچکتر برای آینده تمرکز کرد، مانند یک پیکاپ به سبک جمع و جور که می‌گوید دهه آینده عرضه می‌شود.

با به‌روزرسانی خودروهای فول سایز F-۱۵۰ و اکسپدیشن، فورد ۲۰۲۵ شامل به‌روزرسانی‌های ون تجاری موستانگ و فورد ترانزیت و عرضه ابرخودروی ۳۰۰ هزار دلاری موستانگ GTD خواهد بود. این شرکت شاهد جهش فروش برای محصولات هیبریدی خود مانند پیکاپ ماوریک، مدل‌های هیبریدی PowerBoost F-۱۵۰ و فورد اسکیپ بوده است و به تغییر تولید به سمت این واحدها ادامه خواهد داد.

فورد در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی کاملی از چشم‌انداز کسب‌وکار خودروهای برقی و سودآوری خود ارائه خواهد کرد.

استلانتیس

وضعیت در این خودروسازی خیلی بهتر نیست که دوج، جیپ، کرایسلر، فیات و غیره را در کارنامه خود دارد.

یک تغییر مدیریت، یک مدیر عامل جدید در سال ۲۰۲۵ و یک طرح اصلاح شده برای خودروها و کامیون‌های آن به ارمغان می آورد. فشار خودروهای الکتریکی برای این خودروساز نیز شاهد تغییراتی خواهد بود و خودروهای گازسوز به صفوف خودروهای برقی خواهند پیوست که دارای پلتفرم مشابهی خواهند بود.

این امر پس از کاهش فروش برای خودروساز، با افزایش موجودی و فروشندگان مجبور به کاهش قیمت‌های بالا برای جابجایی وسایل نقلیه از بازارها شد. مدیر مالی، پس از انتشار فروش ناامیدکننده سه ماهه سوم گفت ما در حال عبور از یک انتقال هستیم.

این شرکت وعده داده است که برای سال ۲۰۲۵، قیمت‌های پایین‌تری برای مدل‌های موجود خود، مانند شاسی‌بلندهای جیپ، با افزودن موتورهایی مانند V۶s و V۸s برای مشتریانی که نمی‌خواهند این انتخاب‌های پیشرانه را از بین ببرند، کاهش دهد. و مدل‌های جدید نیز در راه است.

از نظر عرضه محصولات جدید، دوج چارجر دیتونا تمام الکتریکی با نسخه گازسوز نیز عرضه می‌شود، جیپ واگنیر S تمام الکتریکی در فهرست موجود است. لازم به ذکر است که کامیون‌های رم قرار بود در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شوند.

در حالی که کارشناسان اظهار می‌کنند که استلانتیس از نظر مدیریت موجودی بهبود یافته است، مسائل عمیق‌تری مانند سوء مدیریت تولید و تقاضا در وهله اول وجود دارد. رتبه بندی S&P در حال حاضر چشم انداز منفی برای استلانتیس دارد.

تویوتا

بزرگترین خودروساز جهان و بزرگترین رقیب سه خودروساز بزرگ - سالی را در ایالات متحده سپری می‌کند که فروش از ابتدای سال تا امروز در سه ماهه سوم ۵.۵ درصد و فروش خودروی الکتریکی آن سال تا به امروز ۵۸ درصد افزایش یافته است.

نیروبخش این فروش های برقی، هیبریدی‌های کمری، کراس اوور هیبریدی راو ۴ و حتی تاکوما جدید است که به شکل هیبریدی عرضه می‌شود و البته، پریوس؛ پادشاه هیبریدی که ۲۰ سال پیش ایالات‌متحده آمد، هنوز هم سرعت فروش هیبریدی را تعیین می‌کند.

امسال، تویوتا با یک پیکاپ کاملاً جدید کمری و تاکوما، در ایالات‌متحده به فروش رسید. همچنین تویوتا لندکروز را دوباره ارائه  کرد و به‌روزرسانی‌های جزئی برای کرولا، سی‌نا و کراون ارائه کرد. ۴رانر جدید که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، یک شاسی‌بلند سایز متوسط ‌و یک پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود.

تویوتا اعلام کرد که خودروهای هیبریدی همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند و پیکاپ‌ها و خودروهای شاسی‌بلند مانند تاکوما و ۴ رانر این تقاضا را برآورده می‌کنند. یکی از نکات احتیاطی برای تویوتا، ادغام آینده هوندا و نیسان است.

فولکس‌واگن

فولکس‌واگن آلمان که زمانی خودروساز شماره یک جهان بود، سال سختی را سپری کرد. رکود این شرکت در مناطق مهمی مانند اروپا و چین یک مشکل بزرگ است و مشکلات توسعه نرم افزار داخلی و توسعه خودروهای الکتریکی منجر به تاخیرهای پرهزینه شده است.

وضعیت در چین که زمانی منطقه‌ای برتر برای این شرکت بود، حتی با آمدن شریک سرمایه‌گذاری مشترک جدید به این زودی‌ها بهتر نمی‌شود. با این حال، منطقه ایالات‌متحده در واقع بهبود یافته است. در همین حال، فروش خودروی الکتریکی این شرکت، ID.۴  در سه ماهه سوم به نصف کاهش یافت و ون ID.Buzz به تازگی با قیمت اولیه ۶۰ هزار دلار به فروش رسیده است.

فولکس‌واگن می‌گوید تیگوان کاملاً جدید آینده در سال ۲۰۲۵ حداکثر تا سال ۲۰۲۶ قدرت هیبریدی نخواهد داشت و این موضوع نگران‌کننده است زیرا این خودرو پرفروش‌ترین فولکس‌واگن در ایالات‌متحده است.

یاهو فایننس گزارش کرد که فولکس واگن با توجه به به روز رسانی بیشتر مدل‌های فعلی خود در سال گذشته یا پاییز امسال با مدل سال ۲۰۲۵، در حال حاضر هیچ برنامه ریزی بزرگی برای سال آینده ندارد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین