-

پیش‌بینی رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ در اکتبر ۲۰۲۴

پیش‌بینی قیمت بیت کوین همیشه با عدم قطعیت‌هایی همراه است، اما تحلیل‌ها و نشانه‌های بازار می‌توانند به ما کمک کنند. اگر برخی عوامل کلیدی مثل افزایش تقاضا، پذیرش بیشتر در سطح جهانی، و تحولات اقتصادی مثبت در اکتبر ۲۰۲۴ به وقوع بپیوندد، ممکن است قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود برسد.

پیش‌بینی رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ در اکتبر ۲۰۲۴

همین موضوع و تحلیل‌های موجود باعث شده تا خرید و فروش بیت کوین در حال حاضر بسیار جذاب باشد. رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی خود در اکتبر 2024 را می‌توان اولین قدم در رشد بازار و ورود به دوران بولران جدید در بازار ارز دیجیتال دانست. البته تحلیل‌های متناقضی هم برای این منظور وجود دارد و خیلی از تحلیلگران باور متفاوتی را ارائه می‌کنند. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا بیت کوین می‌تواند در یک ماه آینده دوباره به سقف تاریخی خود برسد.

رشد بیت کوین تحت تاثیر هاوینگ‌های قبلی

ارزیابی هاوینگ‌های قبلی نشان از این دارد که بیت کوین دقیقا در همین حوالی زمانی یک رشد بسیار جذاب را تکرار کرده است. البته قیمت بیت کوین تا همین حالا هم دقیقا مطابق با شرایط قیمت آن در هاوینگ‌های قبلی رفتار نکرده و از این بابت می‌توان تفاوت‌هایی را نیز برای آن متصور بود، اما به هر حال بررسی چرخه قیمتی بیت کوین در هاوینگ‌های قبلی را می‌توان یکی از مهم‌ترین پارامترها در تشخیص روند بیت کوین و البته تحلیل رفتار آن در ماه پیش رو در نظر گرفت. این رفتار همیشه صعودی بوده و بیت کوین هر بار یک بولران جذاب را رقم زده است.

بیت کوین 2

رشد بیت کوین تحت تاثیر کاهش نرخ بهره آمریکا

رشد بیت کوین تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره در آمریکا می‌تواند به چندین دلیل اتفاق بیفتد. کاهش نرخ بهره معمولاً منجر به افزایش نقدینگی در بازار می‌شود، که می‌تواند به افزایش تقاضا برای دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین منجر شود. همچنین، وقتی نرخ بهره پایین باشد، سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال بازدهی بیشتر در دارایی‌هایی غیر از سپرده‌های بانکی بروند و به همین دلیل به سمت ارزهای دیجیتال سوق پیدا کنند.

همچنین، کاهش نرخ بهره می‌تواند موجب تضعیف ارزش دلار شود، که خود نیز می‌تواند به عنوان یک عامل حمایتی برای بیت کوین عمل کند. در نتیجه، تأثیرات اقتصادی ناشی از سیاست‌های پولی، می‌توانند به رشد قیمت بیت کوین کمک کنند.

بانک مرکزی آمریکا در اواخر شهریور و اواسط سپتامبر اقدام به کاهش نرخ بهره کرد. در این تصمیم گیری نرخ بهره آمریکا از 5.75 به 5 درصد کاهش پیدا کرد. عملا تمام نتیجه گیری‌هایی که برای رشد قیمت بیت کوین تخت تاثیر کاهش نرخ بهره آمریکا متصور هستیم، حالا می‌تواند به تحقق بپیوندد. یکی از اصلی‌ترین دلایل تحلیل گران برای ورود به بازار صعودی رسیدن و قیمت بیت کوین به سقف تاریخی خود در ماه اکتبر نیز همین موضوع کاهش نرخ بهره آمریکاست.

همسبتگی طلا و بیت کوین

همبستگی طلا و بیت کوین موضوعی جالب و پیچیده است. هر دو دارایی به عنوان "پناهگاه‌های امن" در زمان‌های بی‌ثباتی اقتصادی شناخته می‌شوند، اما رفتار آنها می‌تواند متفاوت باشد.

همبستگی در زمان بحران: در زمان‌های بحران اقتصادی یا سیاسی، سرمایه‌گذاران معمولاً به سمت طلا و بیت کوین می‌روند، که می‌تواند منجر به افزایش همبستگی آنها شود.

قیمت و تقاضا: قیمت طلا به عوامل سنتی مانند عرضه و تقاضا، نرخ بهره و سیاست‌های پولی بستگی دارد. در حالی که بیت کوین بیشتر تحت تأثیر تقاضای بازار و احساسات سرمایه‌گذاران قرار دارد.

مدت زمان: در کوتاه‌مدت، ممکن است همبستگی کمتری بین دو دارایی وجود داشته باشد، در حالی که در طولانی‌مدت ممکن است الگوهای مشابهی در رفتار آنها مشاهده شود.

حالا و بعد از گذشت ماه‌ها از جایی بیت کوین و طلا، شرایطی پیش آمده که طی آن این دو می‌توانند دوباره در مسیر صعود با هم همبستگی داشته باشند.

بیت کوین 3

ابزارهای تکنیکالی

همچنین ابزارهای تکنیکالی نیز صعودی قیمت بیت کوین را تایید می‌نمایند. بیت کوین در تایم فریم روزانه خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکسته و حالا شرایط برای آن بسیار جذاب شده است. ادامه همین روند صعودی به زودی می‌تواند بیت کوین را به سقف تاریخی خود نزدیک نموده و حتی باعث شکسته شدن آن شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین