-

تصمیم جدید درباره ساماندهی اتباع خارجی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای ساماندهی اتباع خارجی توضیحاتی ارائه داد.

تصمیم جدید درباره ساماندهی اتباع خارجی

کامران پولادی در مورد آخرین اقدامات دولت و مجلس برای مدیریت اتباع خارجی در کشور اظهار داشت: کمیسیون شوراهای مجلس تا کنون جلساتی را با حضور مسئولان مربوطه به منظور ساماندهی اتباع خارجی، به ویژه اتباع افغانستان، برگزار کرده است.

وی افزود: ما به تمامی مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراکز استان‌ها ماموریت داده شد که یک فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، را احصا کرده وبه کمیسیون ارائه کنند و ما بر اساس این فهرست، یک نیازسنجی از هر استان و شهرستان داشته باشیم و در نهایت نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان را از اتباع خارجی تامین کنیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: ما در مرحله بعد تمامی کارفرمایانی که اتباع بیگانه ساماندهی شده را به کار می‌گیرند موظف کرده‌ایم تا مسئولیت  تمامی امورات اتباع به کار گرفته شده و خانواده‌های آنها از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان آنها را به عهده بگیرند.

پولادی گفت: مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیسیون شوراها که با حضور مسئولان وزارت کشور، فراجا، وزارت امور خارجه و وزارت کار برگزار خواهد شد، درباره زمان‌بندی اجرای این طرح نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد. 

  • avatar علی

    توی روستاهای اطراف گرگان تعدادزیادی اتباع هستندکه پدرومادرهیچگونه مدرکی ندارند حتی کارت اتباع اما برای فرزندانشان درگذشته که شناسنامه های قدیمی قرمز بود ازخانواده های فقیری که فرزندش فوت کرده وشناسنامه اش فوتی ثبت نشده این شناسنامه هاراخریداری کرده واین فرزندان اتباع دارای هویت ایرانی شدند واکنون ازرابطه برادری یاپسرعمویی بقیه اقوامشان باآزمایش دی ان ای قانونی درخواست شناسنامه میکنند درحالی که چندین نفرسراغ دارم که والدینشان هیچ مدرکی ندارند وافغاتی هستند خواهشأ یک فکری بکنید نصف روستا ازاین موارد هستند اینو به اداره اتباع واطلاعات هم گزارش کردیم ولی اقدامی نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین