بیانیه دادن خلیج فارس علیه ایران

وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس پس از برگزاری نشست امروز در ریاض، بیانیه‌ای درباره تحولات جاری در کشورهای منطقه و جهان، از جمله وضعیت غزه و ایران، منتشر کردند.

بیانیه دادن خلیج فارس علیه ایران

وزرای خارجه اعضای این شورا در آغاز بیانیه خود به تحولات غزه اشاره کرده و اعلام کردند: ما ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و همچنین آوارگی اجباری آنها را محکوم می‌کنیم.

وزرای خارجه شورای همکاری تأکید کردند در جریان تحولات جاری نوار غزه و اطراف آن، در کنار ملت برادر فلسطین ایستاده‌ایم و خواستار رسیدگی فوری و آتش بس دائمی در غزه هستیم.

شورای وزیران همچنین بر اهمیت آماده کردن یک طرح یکپارچه برای بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه پس از پایان جنگ و مخالفت با جدایی غزه از کرانه باختری تأکید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: هرگونه ترور سیاسی، خشونت سیاسی، ارتکاب جنایات توسط اشغالگران اسرائیل علیه مردم فلسطین و تضعیف تلاش های صلح را محکوم می‌کنیم.

شورای وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس همچنین تجاوز مستمر اسرائیل به شهر رفح، تهاجم نیروهای اشغالگر به گذرگاه زمینی، بسته شدن ورود کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، تخریب مستمر محله‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها و زیرساخت‌ها در نوار غزه را محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین