-

«ایریتک» از مهمترین بازیگران توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی

شرکت ایریتک، فعال در حوزه خدمات فنی و مهندسی از مهمترین بازیگران توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی است که با روش EPC به دنبال احداث کارخانه با به روز ترین تکنولوژی های دنیا است.

«ایریتک» از مهمترین بازیگران توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی

توسعه فعالیت های بخش معدن در کنار عملیات های معدنی، نیازمند توسعه حداکثری در بخش دانش فنی و تکنولوژی است. در نتیجه انتقال دانش فنی ساخت کارخانه ها به ویژه در صنعت فولاد از مهمترین موضوعاتی است که بخش معدن و صنایع معدنی به آن نیاز داشت.

 

یکی از مهمترین بخش ها صنعت فولاد است که در چند دهه اخیر توسعه را در دستور کار خود قرار داد تا بتواند چشم اندز ۱۴۰۴ یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را محقق کند.

 

برای تحقق این هدف بی شک باید انتقال دانش فنی در ساخت کارخانه های فولادی در دستور کار قرار می گرفت.

درنتیجه این موضوع ورود شرکت های EPC به حوزه معدن و صنایع معدنی جدی شد تا با در پی این همکاری طراحی و تامین تجهیزات و اجراء پروژه  به دست شرکت های فعال در حوزه EPC سپرده شود.

شرکت ایریتک از دهه ۷۰ با این رسالت کار خود را در بخش معدن و صنایع معدنی و حتی در بخش نفت و گاز به صورت EPC آغاز کرد. درواقع از این تاریخ فصل جدیدی از فعالیت ها در شرکت ایریتک کلید خورد.

شرکت ایریتک جزو نخستین شرکت های EPC کار در کشور است که در حوزه های یاد شده تلاش کرد تا کار ساخت و خدمات فنی و مهندسی را انجام دهد.

اما اهمیت حضور چنین شرکتی در بخش معدن و صنایع معدنی چیست؟

ایریتک در نیم قرن تجربه کاری خود در بخش های یاد شده تلاش کرده است تا اجرای پروژه ها با بهره گیری از دانش فنی روز دنیا و تکنولوژی های جدید انجام شود.

درواقع ایریتک به ویژه در چند دهه اخیر و درست در زمانی که تحریم ها علیه کشور تشدید شدند نقش بسیار مهمی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایفا کرده است.

انتقال دانش فنی و ساخت کارخانه ها به روش EPC علاوه بر سرعت اجرای کار، با حضور شرکت ایرانی می توانست با هزینه مناسب تری انجام شود. از سویی دیگر سهامداران نیز در سپردن کار به ایریتک آسوده بودند. به همین دلیل اجرای بیشتر پروژه های فولادی از جمله مجتمع فولادسازی هرمزگان، احداث فولادسازی خراسان ، مجتمع فولاد اسفراین، احداث معدن مکانیزه زغال سنگ طبس ، فازهای ۱و۲ توسعه مس سرچشمه، طرح و اجرای افزایش ظرفیت مجتمع فولاد مبارکه ، ورق گالوانیزه چهارمحال بختیاری، واحد احیاء فولاد غدیر، واحد احیاء فولاد اردکان، بریکت سازی صبافولاد، طرح نفتی جمع آوری گازهای همراه آماک، در کارنامه ایریتک ثبت شده است.

اجرای تمامی این پروژه ها نشان می دهد، ایریتک در این سال ها در حوزه خدمات فنی مهندسی یکی از نقش آفرینان اصلی بوده است. درواقع ایریتک شریان اصلی توسعه بخش معدن را در دست دارد و تلاش می کند تا در شرایط تحریمی توسعه با تکنولوژی های به روز  انجام شود.

امروز عمده پروژه هایی که در کارنامه ایریتک به چشم می خورد جزو موفق ترین شرکت های فولادی کشور هستند. استفاده از روش میدرکس از موفق ترین پروژه های ایریتک در صنعت فولاد است که باعث شده تا ایران در تولید آهن اسفنجی بالاترین رتبه جهانی را از آن خود کند.

کارنامه ایریتک نشان می دهد ورود یک شرکت EPC کار در پروژه های فولادی باعث شده تا تولید فولاد با بهترین تکنولوژی های  روز انجام شود.

از سویی دیگر موفقیت این شرکت در پروژه های داخلی می تواند فرصتی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور های منطقه باشد. یعنی علاوه بر توسعه صنایع کشور، ایریتک می تواند نقش مهمی در ارز آوری از مسیر توسعه خدمات فنی و مهندسی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین