-
نگاهی کوتاه به سریال «داریوش» به روایت هادی حجازی‌فر

خلق موقعیت‌های طنز با «داریوش» در دل انتقام

خلق موقعیت‌های طنز با «داریوش» در دل انتقام

به گزارش فیلم‌نت نیوز، هادی حجازی‌فر ورودش به سینما با کارهای جدی رقم خورد، نقش‌هایی کاملا جدی و خشک که به استایل این بازیگر نیز می‌خورد. قد بلند و کشیده و نگاه‌های نافذ خصوصیت بارز اوست که در فیلم‌هایی چون «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار»، «موقعیت مهدی» و حتی «لاتاری» کاملا نشسته و به کمک او آمده است. او از تئاتر برخاسته و در سینما خوش درخشیده است، اما آنچه که اهمیت دارد و نقطه کلیدی این یادداشت به حساب می‌آید حضور هادی حجازی‌فر در سریال «داریوش» است که پس از وقفه‌ای یک ساله بار دیگر به شبکه نمایش خانگی بازگشته است.

حجازی‌فر کارگردانی در سینما را با فیلم سخت «موقعیت مهدی» تجربه کرد و خوش هم درخشید و توانست نظرات مثبت بسیاری را در کنار بازیگری برای خود به دست آورد، این در حالیست که پیش از آن او در مقام نویسنده نیز توانایی‌های خود را با «آتابای» به رخ همگان کشیده بود.

حجازی‌فر که سال گذشته سریال موفق «پوست شیر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برادران محمودی را پشت سر گذاشته بود حالا و در تجربه‌ای دیگر با نوید محمودی، این بار نه تنها در مقام بازیگر، بلکه در مقام کارگردان نیز حضور یافته است بنابراین تسلط حجازی‌فر به بازی و کارگردانی در این سریال دو چندان است.

پوست شیر سریال اختصاصی فیلم‌نت

«داریوش» تقریبا با همان گروه سریال «پوست شیر» کارش را آغاز کرده، بازیگران اصلی تقریبا همان بازیگران تیم قبلی هستند، البته با تغییراتی که قابل مشاهده است. اینجا قصه داریوش است، مرد و پدری که براثر مشکلات اقتصادی و بیماری همسرش، مجبور می‌شود دست به خلاف بزند و در نهایت پس از آنکه عملیاتی که در دست اقدام بوده با شکست مواجه شده حالا باید به عنوان قاتلی فراری از کشور خارج شود. قصه با ورود دوباره او به ایران آغاز شده است و در پی آن مواجه با برادرش کاظم قصه را برای مخاطب بیشتر می‌شکافد چراکه زخم قدیمی بار دیگر باز شده است. حالا باید آرام آرام با داریوش مردی که نقطه مقابل نعیم در سریال «پوست شیر» است بیشتر آشنا شویم. داریوش برخلاف نعیم که دل به دریا می‌زد و بی محابا رفتار می‌کرد مردی است که سخت شکست خورده، ترس بیش از اندازه در مواجهه با آدم‌های طرف مقابل دارد و خانواده‌ای دارد که باید از آن‌ها در مقابل خطرات محافظت کند. شاید طراحی و گریم کاراکتر داریوش مخاطب را به یاد نعیم بیاندازد اما هوشمندی حجازی‌فر در خلق کاراکتر داریوش به گونه‌ای است که قطعا پس از گذشت چند قسمت مخاطب فراموش می‌کند که او همان بازیگر نقش نعیم است. این بار داریوش است که مخاطب با او همذات پنداری خواهد کرد.

داریوش را اختصاصی در چهارشنبه‌های فیلم‌نت تماشا کنید

در داستان سریال «داریوش» با درام انتقام جویانه که معمایی هم در دل خود دارد، گاه با تیکه‌ها و لحظات طنزی در موقعیت روبرو هستیم که این خاصیت پرداخت‌های هادی حجازی‌فر است. به نوعی می‌توان گفت حجازی‌فر در پشت آن نگاه‌های نافذ به خوبی می‌داند که چطور باید از آن‌ها در راستای طنز بهره بگیرد و برای لحظاتی مخاطب را به خنده وادارد. ضمن این که بازیگری همچون عباس جمشیدی‌فر را نیز در کنار خود دارد او که در اغلب آثارش با طنز سروکار داشته حالا شاید از پس تجربیات گذشته بتواند زوج خوبی را با حجازی‌فر تشکیل دهد. همانطور که در قسمت دوم سریال «داریوش» شاهد این ماجراها بودیم. ترسو بودن این دو و پناه بردن به کلاس کاراته، حس شجاعت کاذبی که برای لحظاتی کاظم را با خود درگیر کرده است و حتی مواجهه داریوش با وحید یا لحظاتی که داریوش به خیال بدست آوردن دل نوه‌اش به حمام پناه می‌برد تا ریش‌هایش را بزند. یا در سوی دیگر این ماجرا حضور مهرداد صدیقیان که احتمالا درگیری‌های داریوش در مقام پدر با او که دلباخته لیلا دختر اوست می‌تواند موقعیت‌های طنزی را خلق کند که از تلخی انتقام بکاهد، همگی از هوش و ذکاوت و درک حجازی‌فر از خلق موقعیت‌های طنز برخاسته است.

به نظر می‌رسد با توجه به دغدغه‌های حجازی‌فر در مقام نویسنده و کارگردان با سریالی مواجه هستیم که قرار است متفاوت باشد و مخاطب را با خود به دل قصه‌هایی ببرد که شاید کمتر لمس شده‌اند اما قشر مهمی از جامعه را با خود درگیر کرده‌اند.

سمیرا افتخاری روزنامه‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین