-

در پاییز ۱۴۰۰، چه سرنوشتی در انتظار بازار مسکن است؟

قیمت مسکن رکورد جدیدی ثبت کرد و به نرخ نزدیک به ۳۲ میلیون تومان رسید. بانک مرکزی اعلام کرد که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که پارسال حداکثر بهای مسکن به متری ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزا تومان رسیده بود. و در سال ۱۴۰۰ و با شروع مذاکرات احیای برجام بازار کمی عقب نشست و قیمت خرید مسکن به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید.

ایران بعد از مدت زمان نسبتا طولانی، اعلام کرد که سر میز گفتگوهای وین حاضر می‌شود. این در شرایطی است که رشد نقدینگی و نرخ تورم همچنان ادامه دارد و بسیاری از خریداران مسکن را مردد کرده است که آیا پاییز امسال فرصت مناسب برای خرید مسکن است ؟ آیا قیمت ها تغییری می کند ؟

وضعیت بازار مسکن در صورت احیای برجام

طبق اخبار منتشر شده از وب سایت های خبری، یک کارشناس مسکن اظهار نظر دارد که : شرایط بازار مسکن متاثر از کلیت اقتصاد کشور است و به نظر می رسد که رشد نقدینگی و به تبع آن رشد نرخ تورم ادامه دارد. بنابراین بازار مسکن هم از این وضعیت تاثیر می گیرد مگر آنکه دولت بتواند این شرایط بسیار دشوار اقتصاد را مهار کند و کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

در حال حاضر بازار مسکن ایران با کمبود شدید عرضه و سرمایه گذاری در این بخش مواجه است. این کمبود حتی در محله های پر تقاضا مانند: خرید خانه در صادقیه و یا خرید خانه در استاد معین نیز احساس می‌شود. تا وقتی که عرضه به ۳ تا ۴ برابر رقم فعلی نرسد، تورم بخش مسکن را نمی توان مهار کرد.

بازار مسکن غیر قابل پیش بینی شده است

کارشناسان مسکن اعتقاد دارند که پیش بینی در بازار مسکن بسیار دشوار شده است چرا که اقتصاد ایران به وضعیت غیر قابل پیش بینی رسیده است. بازار مسکن هم مانند سایر بازار ها از شرایط کلی اقتصادی تبعیت می کند.

وب سایت های اینترنتی می تواند روند جستجوی ملک را بهبود بخشند

با گسترده شدن دنیای تکنولوژی و روی کار آمدن کسب و کار های اینترنتی روند جستجو و خرید های اینترنتی، در بازارهای مختلف رشد بسیار زیادی داشته است. در بازار مسکن هم شاهد تغییرات بسیار مثبتی بودیم . وب سایت های درج آگهی املاک به خوبی توانسته‌اند، جایگزین مراجعه حضوری به املاک ها شوند، و روند پیدا کردن خانه را بسیار راحت و سریع تر کنند.

عده ای از افراد هستند که تجربه خوبی از کار کردن با وب سایت های تبلیغاتی را ندارند، و اعتماد خود را از دست داده‌اند. در این خصوص باید به این نکته اشاره کنیم که: در زمینه‌ی درج آگهی املاک دو نوع وب سایت داریم. وب سایت های درج‌ آگهی عمومی و وب سایت های درج آگهی تخصصی.

وب سایت های تخصصی، به دلیل تمرکز بالا و کار کردن در یک حوزه مشخص، کیفیت بیشتری نسبت به سایر وب سایت ها دارند. از جمله این وب سایت ها می‌توان به، وب سایت و اپلیکیشن تخصصی شابش اشاره کرد. این وب سایت به دلیل تخصصی بودن و حوزه کاری مشخص، با املاک های مورد اعتماد در منطقه و دارای پروانه کسب فعالیت ‌می‌کند. به همین دلیل کیفیت آگهی در این وب سایت بسیار بالاست و تمامی آگهی های آن واقعی است.

از دیگر مزایای وب سایت شابش می توان به : سرعت بالا در جستجو، جستجوی هوشمندانه، پروفایل شخصی، تصاویر و فیلم های واقعی از ملک، ارتباط سریع و آسان با مشاوران مورد اعتماد و ... اشاره کرد. در وب سایت شابش می توانید علاوه بر جستجوی ملک، از جدید ترین قیمت های خرید خانه هم مطلع شوید.

اگر قصد خرید، و یا اجاره آپارتمان در تهران و یا سایر شهرهای ایران دارید، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت شابش مراجعه کنید. علاوه بر این می توانید ملک خود را جهت فروش و تبلیغات موثر در وب سایت شابش قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تماس ۴۶۰۱۹۰۶۶ - ۰۲۱ (بخش پشتیبانی) تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*