یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 9991
تاریخ انتشار: 1400/10/15 12:24

بهترین رمزارزهای متاورسی بازار

به‌تازگی فیس‌بوک نام مجموعه خود را به متا تغییر داده است و با این کار، ورود جدی به متاورس را از سوی فیس‌بوک شاهد بودیم. بعد از این تغییر نام، متاورس در دنیای ارزهای دیجیتال رونق گرفت و جامعه کاربران متاورس افزایش پیدا کرد. رمزارزهایی که تحت متاورس هستند، دنیای واقعی پیرامون را به ما نزدیک‌تر می‌کند. به‌طور مثال، بسیاری از افراد خریدوفروش زمین در دنیای مجازی را تجربه نکرده‌اند اما در حال‌حاضر این امکان وجود دارد که زمین در دنیای متاورس خریدوفروش شود. در نتیجه رمزارزهایی مانند مانا (MANA) و سند (SAND) در دنیای متاورس شکل گرفته‌اند.

تفاوت عمده رمزارزهای متاورس با سایر ارزهای دیجیتال در نزدیکی دنیای واقعی با دنیای مجازی است. ظرفیت این نزدیکی را متاورس ایجاد کرده است.

درباره کاربردهای رمزارزهای متاورسی باید چند مثال ارائه دهیم. فرض کنید، کاربران بازی رایانه‌ای را انجام می‌دهند و در ازای بازی بخشی از زمین را در دنیای مجازی برنده می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که از کشورمان سایر کشورها را آنلاین تماشا کنیم. رمزارزهای مبتنی بر متاورس برای توسعه این دنیا استفاده می‌شوند و برای جذب مخاطب بیشتر قابل استفاده هستند. نوسان قیمتی این رمزارزها نیز مبتنی بر همین روند است. پروژه‌های گوماگونی مانند دیسنترا لند (Decentraland) را شاهد هستیم که به‌عنوان یک واقعیت مجازی استفاده می‌شود. هر رمزارز مبتنی بر یک پروژه متاورسی است.

شرکت‌های بزرگ تمرکز روی متاورس دارند، در دنیای مجازی و واقعیت مجازی شرکت‌هایی که برنامه برای توسعه دارند، شرایط سرمایه‌گذاری بهتری دارند. یکی از مهم‌ترین اجزای متاورس‌ها نزدیکی دنیا فعلی به مجازی است. در کنار سایر ارزهای دیجیتالی که نام بردیم، رمزارزهای کوچکی مانند EPIK و ATLAS نیز قابل سرمایه‌گذاری هستند و با توجه به پروژه‌هایی که دارند، قابل پیشرفت هستند؛ در نتیجه می‌توانیم با دید بلندمدت این ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ ارزهای دیجیتال متاورسی جدیدی وارد باز کریپتوکارنسی شوند. دنیای متاورس‌ها جذاب است و جای رشد فراوانی دارد. همین جذابیت و ظرفیت رشد متاورس را آینده‌ساز می‌کند.

صحبت از رقابت رمزارزهای متاورس با ارزهای دیجیتال اشتباه است. متاورس‌ها در تکمیل زنجیره ارزش بلاک‌چین‌ها به وجود آمده‌اند. در آینده دنیای متفاوتی نسبت به زمان فعلی خواهیم داشت. متاورس‌ها سرعت تغییر جهان فعلی را افزایش خواهند داد. جهان آینده نیازمند ارز دیجیتال و نقل‌وانتقال پول است و کوین‌های متاورسی نیاز آینده بشر را پاسخ داده‌اند. برای توسعه این فضا زمین‌های مجازی و بازی‌های مجازی در دنیای متاورس شکل گرفته‌اند و در آینده این دنیا گسترده‌تر خواهد شد. رمزارزهای متاورسی تکمیل‌کننده زنجیره بلاک‌چین‌ها به‌شمار می‌روند.

متاورس یا فراجهان (Metaverse) فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت‌افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل‌دسترسی خواهد بود. متاورس به شکلی محدود در حال‌حاضر در پلتفرم‌هایی مانند VRChat یا بازی‌های ویدئویی مانند زندگی دوم وجود دارد. همچنین می‌توان به فیلم بازیکن شماره یک آماده (فیلم) و همچنین انیمه سورت‌آرت آنلاین اشاره کرد.

در حال‌حاضر شرکت‌هایی مانند متا پلتفرمز، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیقات و توسعه فناوری‌های مرتبط با متاورس هستند.

متاورس از دو واژه مِتا (Meta) به معنی فراتر و یونیورس (Universe) به معنی جهان تشکیل شده. در کل، معنی واژه متاورس، فراجهان (Metaverse) است. نیل استیونسن (Neal Stephenson) نخستین‌بار در کتاب خود به‌نام سقوط برف (Snow Crash) در سال ۱۹۹۲ از واژه متاورس استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه‌بعدی متشکل از آواتار مردمان واقعی توصیف کرد. در این داستان، دو نفر راننده تحویل کالا برای نجات خود از یک ویران‌شهر سرمایه‌داری، در دنیای متاورس سفر می‌کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vogj3