دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 5919
تاریخ انتشار: 1400/08/25 13:25
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مطرح کرد

اجرای طرح‌های متنوع فروش برای تنظیم بازار

تولید خودرو در نیمه پایانی سال قرار است افزایش پیدا کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش دارد با افزایش تیراژ بازار خودرو را ساماندهی کند.

 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به امکان‌پذیر شدن فک رهن خودروهای عرضه‌شده به مشتریان گفت: با اجرای این طرح، نقل‌وانتقال رسمی چند ده هزار خودرو در بازار، آزاد می‌شود که به کاهش نرخ در بازار آزاد ناشی از افزایش عرضه منجر خواهد شد.

آزاد شدن نقل‌وانتقال خودرو

سیدجواد سلیمانی اظهارکرد: آزاد شدن نقل‌وانتقال محصولات عرضه‌شده در دو سال اخیر، باعث می‌شود به بخشی از تقاضاهای موجود در بازار پاسخ داده شود که این امر تعدیل و کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد را به‌دنبال خواهد داشت. به‌گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اجرای طرح‌های متعدد فروش خودرو در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بالا رفتن میزان تولید، طرح‌های عرضه خودرو به‌ویژه فروش‌های فوری خودروسازان افزایش پیدا خواهد کرد؛ از این‌رو تقاضای بیشتری از بازار پوشش داده خواهد شد. به همین دلیل به هم‌وطنان توصیه می‌کنیم در خرید خودرو عجله نکنند.

هر هفته یک طرح فروش

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه سخنان خود گفت: زمانی‌که تولید خودرو افزایش پیدا می‌کند، متعاقبا میزان عرضه خودرو در بازار بیشتر می‌شود و همین امر می‌تواند به آرامش بازار و حذف سودجویان کمک کند.

وی با افزایش تیراژ تولید خودرو تا پایان سال، گفت: تولید خودرو تا پایان امسال به ۴۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید؛ سال گذشته سایپا ۴۰۰ هزار خودرو تولید کرده بود. همچنین تا پایان سال (ماهانه) ۱۰ هزار خودرو کف پارکینگ تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود، بر این اساس از طریق یادشده ۵۰ هزار خودرو افزایش عرضه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در طول هفته گذشته سایپا افزایش تولید خودرو (۲۰۰ دستگاه در روز) داشته، تصریح کرد: قرار است میزان تولید هفتگی محصولات سایپا از ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو به ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

فک رهن

سلیمانی درباره آغاز امکان فک رهن خودروهای شرکت سایپا، تصریح کرد: درحال‌حاضر سند ۱۵۰ هزار خودرو در رهن شرکت سایپا است و هفته گذشته ۱۵۰۰ نفر اقدامات لازم را انجام دادند، بدین‌جهت پیش‌بینی ما این است که طی ۲ تا ۳ هفته آینده سند ۱۵۰ هزار خودرو آزاد شود.

عذرخواهی بابت کیفیت پایین

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به دلیل مشکلاتی که به جهت تاخیر در تحویل خودروها، در برخی از مواقع افت کیفیت که دلیل اصلی آن تحریم است، از مردم عذرخواهی و تاکید کرد: در آینده‌ای بسیار نزدیک نقصان‌ها رفع و در راستای رضایت تمام مشتریان خود گام خواهیم برداشت.

وی گفت: یکی از اقداماتی که گروه خودروسازی سایپا در اوج تحریم و با تکیه بر توان مهندسان داخلی انجام داد، حذف خودرو پراید از چرخه تولید بود؛ این خودرو ۵۰ درصد ظرفیت سایپا بود و همواره این نگرانی وجود داشت که ظرفیت پراید خالی بماند اما بدون افت تولید و در کمتر از ۲ ماه این ظرفیت با سایر خودروهای به‌روزتر جایگزین شد.

جایگزین تیبا

سلیمانی درباره توسعه محصول و ورود خودروهای جدید به بازار، اذعان کرد: طی ماه‌های آینده شاهین اتومات وارد بازار خودرو خواهد شد، این خودرو که از سوی مهندسان داخلی طراحی‌شده از زمستان ۹۹ به تولید انبوه رسیده است. همچنین کراس‌اور آریا که نمونه‌های اولیه آن ساخته شده به‌زودی تولید انبوه می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصولات سایپا، به‌زودی هاچ‌بک اطلس و یک سدان جدید وارد بازار خواهد شد و قرار است این خودرو با کیفیت و دارای آپشن بیشتر، جایگزین خانواده تیبا شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه وانت‌های جدید سایپا و با نرخ مناسب در راه است، گفت: در حال‌حاضر گروه خودروسازی سایپا ۸ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان کشور بدهی دارد که تمام سعی خود را خواهیم کرد که این بدهی کاهش پیدا کند.

بازگشت قیمت‌ها

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد پیرو تصمیمات اتخاذشده، نرخ محصولات این مجموعه به قبل بازمی‌گردد.

براساس تصمیمات متخذه، مبنی بر توقف اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها، بهای همه محصولات این گروه به قبل بازگشته است و هیچ‌گونه افزایشی اعمال نخواهد شد. برهمین اساس تمامی دعوتنامه‌های تکمیل‌وجه مربوط به خودروهای موعد تحویل آبان با نرخ‌های قبل صادر خواهد شد.

مبالغ اضافی نیز که از سوی مشتریان پرداخت شده، طی هفته‌های آینده به آنها بازگردانده خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vm764