پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 88067
نویسنده: امیرمحمد درویش
تاریخ انتشار: 1402/03/31 05:46
بررسی وضعیت حمل‌ونقل عمومی در گفت‌وگو با رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران

۷۵ درصد اتوبوس‌های تندرو غیرفعال شدند

شواهد حاکی از آن است که در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران حمل‌ونقل عمومی وضعیت مطلوبی ندارد و هر روز شاهد مشکلاتی در اتوبوسرانی و مترو هستیم که گاهی منجر به بروز حادثه نیز می‌شود.
۷۵ درصد اتوبوس‌های تندرو غیرفعال شدند

نگهداری غیراصولی از اتوبوس‌ها در بخش «بی‌آرتی» تعداد بالایی اتوبوس را از چرخه فعالیت خارج کرده و این ناوگان با تعداد کمی ادامه حیات می‌دهد. همین اتفاق فاصله زمانی ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها را زیاد کرده و شهروندان زمان بالایی را در انتظار رسیدن اتوبوس از دست می‌دهند. در این میان، صحبت‌های بسیاری درباره ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی مطرح شد تا شاید بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف شود؛ طرحی که با مخالف‌هایی نیز همراه بود. مجموع این اتفاقات در حمل‌ونقل عمومی باعث شده اینجا دیگر زمان «طلا» نباشد.

امیرمحمد درویش: شواهد حاکی از آن است که در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران حمل‌ونقل عمومی وضعیت مطلوبی ندارد و هر روز شاهد مشکلاتی در اتوبوسرانی و مترو هستیم که گاهی منجر به بروز حادثه نیز می‌شود. نگهداری غیراصولی از اتوبوس‌ها در بخش «بی‌آرتی» تعداد بالایی اتوبوس را از چرخه فعالیت خارج کرده و این ناوگان با تعداد کمی ادامه حیات می‌دهد. همین اتفاق فاصله زمانی ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها را زیاد کرده و شهروندان زمان بالایی را در انتظار رسیدن اتوبوس از دست می‌دهند. در این میان، صحبت‌های بسیاری درباره ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی مطرح شد تا شاید بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف شود؛ طرحی که با مخالف‌هایی نیز همراه بود. مجموع این اتفاقات در حمل‌ونقل عمومی باعث شده اینجا دیگر زمان «طلا» نباشد.

سخن پایانی

روزانه تعداد بسیاری از شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد و از شواهد پیداست، مشکلات فراوانی در این ناوگان وجود دارد. امید است وعده‌هایی که در این زمینه به مردم داده می‌شود، اجرایی شود و با تلاش‌های مسئولان شهری و حمایت دولت از بخش حمل‌ونقل، مشکلات این ناوگان برطرف شود تا شهروندان بتوانند از بهترین امکانات شهری در زمینه حمل‌ونقل استفاده کنند.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v7gen