شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 86888
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/17 10:54

چرا سود سهام عدالت برخی افراد واریز نشده؟

بسیاری از افرادی که در سال قبل برای سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند، این سؤال را دارند که چرا سود سهام عدالت واریز نشده است؟
چرا سود سهام عدالت برخی افراد واریز نشده؟

بسیاری از افرادی که در سال قبل برای سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند، این سؤال را دارند که چرا سود سهام عدالت واریز نشده است؟ همانگونه که می دانید سهام عدالت یکی از طرح‌های مهم دولت است که افراد از طریق آن می‌توانند از تسهیلات بسیاری برخوردار شوند. این طرح از سال 1384 برای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر اجرا شد.

هدف از اجرایی کردن این طرح، توسعه بخش خصوصی و در مرحله دوم واگذاری سهام کارخانه‌های دولتی و شرکت‌ها به این بخش و در ادامه کمک به اقشار کم‌برخوردار جامعه بود. افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می‌توانند از طریق سامانه با استفاده از کد ملی خود اقدام نمایند. در این میان افرادی نیز هستند که در دوره‌های گذشته با تکمیل فرم ثبت‌نام در این طرح شرکت کرده، اما موفق به دریافت سود سهام نشده‌اند و می‌خواهند بدانند که علت آن چیست. در ادامه در این خصوص اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد.

چرا سود سهام عدالت برخی افراد هنوز واریز نشده؟

 معرفی سامانه ثبت‌نام سهام عدالت

 

همانگونه که اشاره شد، طرح سهام عدالت برای توسعه خصوصیسازی و کمک به اقشار کم درآمد کشور ایجاد شد و متقاضیان باید در زمان تعیین شده حتماً مراحل اسم‌نویسی خود را پیگیری کنند. آن دسته از افرادی که مایل به شرکت در طرح سهام عدالت هستند، باید از طریق سایت ثبت‌ نام سهام عدالت مراحل تکمیل فرم را انجام دهند. سازمان بورس و اوراق بهادار با هم مدنظر قرار دادن شرایط ثبت‌نام برای سهام عدالت، جهت تسهیل انجام فرآیند نام‌نویسی برای افراد متقاضی روش غیر حضوری و الکترونیکی را در نظر گرفته است. ثبت‌نام برای سهام عدالت از طریق گوشی و ارائه کد ملی برای همه واجدین شرایط امکان پذیر است و افراد باید در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل اسم‌نویسی خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه تاکنون برای اسم‌نویسی سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار آدرس ثبت‌نام سهام عدالت اعلام نشده است، افراد می‌توانند فرایند ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ را از طریق کد ملی و گوشی از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی  samanese.ir انجام دهند. افرادی که می‌خواهند دارایی سهام عدالت خود را مشاهده کنند، می‌توانند از طریق نشانی مذکور با استفاده از کد ملی به صورت اینترنتی اقدام نمایند. اما بخشی از افراد در ارتباط با واریز سود سهام عدالت سؤال‌هایی دارند و می‌خواهند بدانند چرا سود سهام عدالت آنها واریز نشده است؟ در ادامه به دلایل عدم واریزی سود سهام عدالت اشاره خواهیم کرد.

چنانچه در ارتباط با نحوه ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت نیازمند راهنمایی و دریافت مشاوره هستید، کافی است طریق شماره 9099075307 کارشناسان مجرب مجموعه مشورت تماس بگیرید تا در سریعترین زمان پاسخگوی سؤالات شما عزیزان می‌باشند و به بهترین شکل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

دلیل عدم واریزی سود سهام عدالت چیست؟

 

افرادی که مراحل تکمیل ثبت‌نام سود سهام عدالت را انجام داده‌اند، ممکن است این این سؤال را داشته باشند که علت واریز نشدن سود سهام عدالت چیست؟ سود سهم عدالت در حال حاضر به حساب افرادی که در این طرح اسم‌نویسی کرده‌اند، واریز شده است، مگر افرادی که فوت کردند یا حساب بانکی آن با مشکل روبرو است. عدم واریزی سود سهام عدالت، ممکن است بدلیل مشکل در شماره حساب بانکی افراد نیز باشد و باید برای حل این مشکل هرچه سریعتر اقدام کنند.

 رئیس سازمان بورس اعلام کرده است که دارندگان سهام عدالت برای دریافت نمودن سود خود ابتدا باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. وی افزود تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را ثبت کرده و در حدود یک و نیم میلیون نفر نیز در هنوز در سامانه سجام اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند و شرایط واریز سود به حساب این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی نیز علت واریز نشدن سود سهام عدالت را اینگونه عنوان کرد که سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد و در صورت وجود هرگونه مشکل در شماره شبای حساب افراد، مبلغ واریزی برگشت خواهد خورد و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نگردد، امکان واریز سود سهام عدالت برای افراد وجود نخواهد داشت. اما اکثر حساب‌هایی که که ایراددار محسوب می‌شوند و نمی‌توانند از طریق آن سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، جزو موارد زیر می‌باشند و عملاً سود سهام عدالت به حساب افرادی که این حساب‌ها را دارند واریز نخواهد شد:

  • شماره شبای حساب بانکی آنها نامعتبر است.
  • این افراد شماره حساب ارزی دارند.
  • افرادی که دارای حساب مشترک هستند.
  • حساب آنها بیش از ۶ ماه است که راکد می‌باشد و هیچگونه گردشی ندارد.

این مهمترین مواردی هستند که باعث می‌شود سود سهام عدالت به حساب افراد واریز نشود. در این شرایط شما باید برای تغییر شماره حساب سهام عدالت خود اقدام کنید و حسابی را به سامانه سجام معرفی کنید که این مشکلات و موارد مذکور را نداشته باشد.

چنانچه در ارتباط با عدم واریز سود سهام عدالت و دلایل آن سؤال و ابهام دارید، می‌توانید از طریق تماس با مشاوران مشورت از طریق شماره 9099075307 راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید تا هرچه سریعتر بتوانید مشکل عدم دریافت سود سهام عدالت خود را حل کنید.

دلیل عدم واریزی سود سهام عدالت چیست؟

 

میزان سود سهام عدالت چقدر است؟

 

 تا اینجا در ارتباط با علت عدم واریزی سود سهام عدالت توضیح دادیم. اما برخی از افراد سؤال دارند که مبلغ واقعی سود سهام عدالت چقدر است؟ میزان سود سهام عدالت به شکل زیر محاسبه می‌شود:

  • سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: 600/000 تومان سود سالانه
  • سهام عدالت ۱ میلیون تومانی: 1/128/000 تومان سود سالانه

 

اما ممکن است برخی از افراد بخواهند که سهام عدالت خود را بفروشند و فقط قسمتی از آن را در اختیار داشته باشند و ممکن است این اعداد برای هر کدام از این افراد متفاوت باشد. در ارتباط با زمان ثبت‌نام سهام عدالت در سال 1402 نیز باید بگوییم که از آنجا که طرح ساماندهی سهام عدالت در دست بررسی است و مجلس به دنبال تعیین جزئیات آن می‌باشد، اطلاعات دقیقی در ارتباط با زمان ثبت‌نام سهام عدالت در سال 1402 و تأمین اعتبار آن در دست نیست. افرادی که قصد ثبت‌نام در دوره جدید سهام عدالت را داشته باشند، باید برای اسم‌نویسی اطلاعات لازم را از طریق سامانه سجام کسب کنند.

چنانچه شما در ارتباط با نحوه پیگیری سود سهام عدالت و زمان ثبت‌نام این سهام در سال ۱۴۰۲ نیازمند کسب اطلاعات به روز می‌باشید، کافی است با کارشناسان مجموعه مشورت از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

نحوه پیگیری سود سهام عدالت

 

 افرادی که به دلیل مشکلات مربوط به حساب خود نتوانستند سود سهام عدالت را دریافت کنند، لازم نیست که به جایی مراجعه نمایند. این گروه باید دقت داشته باشند که سود سهام به حساب آنها از طریق سامانه سجام واریز می‌شود و می‌توانند به صورت غیر حضوری پیگیری واریز سود سهام خود باشند. پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی نیز برای جاماندگان و افرادی که هنوز مبلغی به عنوان سود دریافت نکرده‌اند از طریق روش اینترنتی امکان‌پذیر است. به این منظور متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت اقدام کنند. برای اطلاع از صحت شماره شبای خود در سامانه سجام می‌توانید وارد سامانه www.sejam.ir شوید. در صورتی که شماره شبای شما ایراد داشته باشد، باید در اولین فرصت برای اصلاح و ویرایش آن اقدام کنید. آن دسته از افرادی که به سامانه دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق شماره ۱۵۶۹  با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی ارتباط بگیرند و مشکل عدم دریافت سود سهام عدالت را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند تا در سریعترین زمان سود این افراد به حسابشان واریز شود.

نحوه پیگیری سود سهام عدالت

 

 سؤالات متداول پیرامون واریز سود سهام عدالت

 

  1. علت عدم واریز سود سهام عدالت چیست؟

 یکی از دلایل عدم واریز سود سهام عدالت مربوط به شماره حساب یا عدم ثبت‌نام در سامانه سجام باشد.

  1. برای حل مشکل عدم واریز سود سهام عدالت چه کار باید کرد؟

شما باید ابتدا در سامانه سجام به نشانی samanese.ir ثبت‌نام کنید و یا اگر شماره حساب مشکل دارد، آن را در اولین فرصت تغییر دهید.

  1. سامانه ثبت‌نام سهام عدالت چیست؟

 شما می‌توانید از طریق آدرس samanese.ir برای اسم‌نویسی در طرح سهام عدالت اقدام نمایید.

 خلاصه مطالب

در این در ارتباط با این سؤال چرا سود سهام عدالت برخی از افراد واریز نشده؟ اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و به طور مفصل به مراحل پیگیری عدم دریافت سود سهام عدالت و رفع این مشکل اشاره کردیم. همانگونه که می دانید سود سهام عدالت به صورت سالانه به حساب افرادی که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سجام به آدرس  samanese.ir ثبت کرده‌اند، واریز خواهد شد. اما در این میان افرادی هستند که هنوز سود سهام را دریافت نکرده‌اند و با این سؤال روبرو هستند که چرا سود سهام عدالت من هنوز واریز نشده؟ یکی از عوامل عدم واریز سود سهام عدالت، مربوط به شماره حساب بانکی شرکت‌کنندگان در طرح می‌باشد که ممکن است که این شماره حساب با مشکلاتی از جمله مشترک بودن، ارزی بودن، عدم گردش مواجه باشد.

به همین دلیل متقاضیان باید در اولین فرصت برای تغییر این حساب اقدام کنند. از سوی دیگر ممکن است بسیاری به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه سجام و عدم ارائه شماره شبای خود نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را دریافت نمایند که باید مراحل نام‌نویسی خود را در این سامانه انجام دهند. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله سؤال و ابهامی دارید، کافی است از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در مجموعه مشورت تماس بگیرید تا شما را در این زمینه به شکل مناسب راهنمایی کنند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pyyld