شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 102964
تاریخ انتشار: 1402/10/27 11:40

حدادی‌فر: کاری که قلعه نویی انجام داد از عهده کی‌روش بر نیامد

بازیکن سابق تیم ملی گفت: نمایش خوب ایران در شروع جام ملت‌ها ما را به قهرمانی امیدوار کرده است.
حدادی‌فر: کاری که قلعه نویی انجام داد از عهده کی‌روش بر نیامد

قاسم حدادی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهارداشت:  ایران در بازی اول خود در این تورنمنت  نشان داد  شرایط خوبی دارد و از ابتدای این رقابت‌ها تا امروز یکی از قدرتمندترین تیم‌های جام است. فوتبال هجومی و با برنامه‌ای که در بازی اول از تیم ایران برابر فلسطین شاهد بودیم که در نهایت به پیروزی قاطع تیم ملی منجر شد.  

وی در مورد شرایط فنی بازی برابر فلسطین تاکیدکرد: شیوه هجومی و بالا بازی کردن ایران در این دیدار منجر به این شد که فلسطین نتواند برنامه‌های تاکتیکی اش را اجرا کند و به نوعی بچه‌ها برنامه‌های خود را به این حریف دیکته کردند. شاید خیلی‌ها بگویند در مقایسه نفری، شرایط ما با تیم حریف مان قابل مقایسه نیست اما باید بگویم نوع بازی ایران در این دیدار به گونه‌ای بود که دست حریف را به طور کامل بسته بود و به این حریف اجازه خودنمایی نداد وگرنه این تیم از نظر فنی شرایط خوبی داشت.

بازیکن سابق تیم ملی تصریح کرد: فضای فوتبال در آسیا نسبت به قبل تغییر کرده و حتی تیم‌های درجه دو و سه هم در برابر حریفان قدر دست و پا بسته نیستند، به عنوان مثال همه دیدیم تیمی مانند ویتنام در بازی برابر ژاپن، چطور این تیم را به دردسر انداخت. فلسطین هم می‌توانست برای ما خطرناک شود، اما شروع خوب و طوفانی ایران و گل زودهنگامی که زدیم باعث شد روند بازی به سود ما تغییر کند و در ادامه هم این تیم نتواند از توانمندی‌های خود مقابل ایران استفاده کند. شما ببینید در جریان این بازی بچه‌ها ما اجازه نداند حریف تعداد پاس‌های خود را از ۴ پاس سالم عبور دهد و در نهایت پیروزی خوبی برای ما به ثبت برسد.

حدادی‌فر ضمن تمجید از شیوه خوب کادرفنی ایران در استارت جام ملت‌ها و بازی اول گفت: تیمی که با تعداد نفرات بالا و در نیمه زمین حریف بازی رو به جلویی را در دستور کار خود دارد، طبیعی است در برخی دقایق نظم دفاعی صددرصدی نداشته باشد، اما بازی خوانی خوب و شیوه هجومی حساب شده مربیان تیم ملی علاوه بر این که نتیجه دلخواهی را برای ما رقم زد باعث شد نمایش فوتبالی خوبی را از ایران در بازی اول شاهد باشیم. امیر قلعه نویی و همکارانش در این مدت زمان شرایطی را برای تیم ملی رقم زدند که مربیانی مانند کارلوس کی‌روش نتوانستند آن را انجام دهند. درست است دروازه ایران در این دیدار باز شد، اما باید به این مساله توجه داشت که اول این که این گل روی یک اشتباه فردی پیش آمد و از سوی دیگر در مجموع در انی بازی ما موقعیت اخصی به حریفم ان ندادیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد پیش بینی اش از شرایط تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: فوتبال ورزش قابل پیش بینی نیست، ولی نمایش اولیه ایران در این رقابت‌ها نشان از این داشت که باید به این تیم و موفقیتش در این جام امیدواری‌های زیادی داشت. متاسفانه فوتبال ما سالهاست  در رده‌های مختلف از قافله آسیا عقب مانده است، اما نمایش خوب ایران در شروع جام ملت‌ها امیدوارمان کرده است تا پس از سال‌ها ناکامی، امیدوار به قهرمانی در آسیا باشیم. سبک فوتبال ما در برابر فلسطین نشان داد فوتبالی که بچه‌های ما اجرا کردند، یک لول از بقیه تیم‌ها بالاتر است و این مساله شانس ما را برای قهرمانی افزایش می‌دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pwmz6