جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 107816
تاریخ انتشار: 1403/01/20 06:53

بهترین روش زاویه سازی فک با چه روشی است؟

افزایش سن اثرات زیادی بر روی بدن دارد که با علائم مختلفی بروز می کنند؛ برای مثال تغییر شکل چانه و فک نشانه ای از پیری است. با افزایش سن و در پی روند پیری پوست، شکل بدن، فک و بافت های چانه به خاطر کاهش چربی و ضعف عضلانی تغییر می کنند. اولین علائم تغییر شکل فک و چانه معمولا در دهه 30 سالگی دیده می شوند و حتی برخی از افراد این علائم را قبل از 30 سالگی مشاهده می کنند.
بهترین روش زاویه سازی فک با چه روشی است؟

افزایش سن اثرات زیادی بر روی بدن دارد که با علائم مختلفی بروز می کنند؛ برای مثال تغییر شکل چانه و فک نشانه ای از پیری است. با افزایش سن و در پی روند پیری پوست، شکل بدن، فک و بافت های چانه به خاطر کاهش چربی و ضعف عضلانی تغییر می کنند. اولین علائم تغییر شکل فک و چانه معمولا در دهه 30 سالگی دیده می شوند و حتی برخی از افراد این علائم را قبل از 30 سالگی مشاهده می کنند. امروزه روش های زیادی برای زاویه سازی فک و چانه وجود دارد که دو مورد آن، تزریق چربی و فیلر می باشد. شما در مورد زاویه سازی فک با تزریق فیلر و چربی چه می دانید؟ کدام روش بهتر است؟ دلایل برتری تزریق فیلر فک نسبت به تزریق چربی چیست؟ با ما همراه باشید تا با یک دیگر به بررسی روش های  زاویه سازی فک بپردازیم.

زاویه سازی فک با تزریق فیلر

زاویه سازی فک با استفاده از تزریق فیلر یک روش کم تهاجمی، بسیار امن و کم خطر است که عوارض جانبی جدی و خطرناکی برای بیمار ندارد. این روش زیباسازی نه تنها باعث جوانسازی پوست و همچنین سفت شدن آن می‌ شود بلکه فرم صورت بیمار را نیز اصلاح می کند و غبغب او را برطرف می سازد. همچنین باعث برجسته‌ و درشت‌ شدن استخوان فک می گردد. برای زاویه سازی فک با فیلر از ژل هایی که بر پایه هیالورونیک اسید هستند استفاده می شود. در این روش، فیلر به نواحی خاصی صورت، فک یا گونه تزریق خواهد شد که با تحریک کردن کلاژن سازی موجب حجیم و برجسته‌ شدن زوایای صورت می گردد. فیلر تزریقی می تواند افتادگی های پوست را در نواحی خاصی از صورت همچون چانه، فک یا آرواره برطرف کند و حالت لیفت مانتد به صورت بوهد و پوست را بکشد. به دنبال تزریق فیلر به منظور زاویه سازی فک، حجم استخوان فک کمی بزرگ‌ تر و البته درشت‌ تر مشاهده شده و زاویه صورت فرد هم برجسته‌ تر می گردد. توجه داشته باشید که بسته به نیاز فرد و از همه مهم تر، تناسب صورت او، میزان فیلر تزریقی متفاوت می باشد. زاویه سازی فک با فیلر کاربرد های زیادی در جامعه پزشکی دارد. به عنوان مثال از مهم‌ ترین این کاربرد ها می‌ توان به دادن فرم زیبا به صورت و جوان‌ سازی آن اشاره کنیم. از طرفی زاویه سازی فک با فیلر به بهبود خط فک یا تقارن آن کمک می کند. پس مردانی که صورت گرد، نحیف یا لاغر دارند، می‌ توانند با این روش به زاویه سازی صورت خود کمک کرده و به چهره‌ مردانه‌ تری برسند. اما در حالت کلی، کاربرد های تزریق فیلر برای زاویه سازی فک به شرح زیر هستند.

 ۱زیبایی و جوانسازی کردن صورت
۲جبران کردن کاهش حجم یا زاویه فک با زیاد شدن سن
۳به وجود آوردن تقارن در خطوط فک

زاویه سازی فک با تزریق چربی

تزریق چربی برای زاویه سازی فک و چانه روش بسیار خوبی است که می تواند به جوان سازی مجدد کم کند و چندین سال است که مورد توجه بیشتر پزشکان قرار گرفته است. در این روش فرآیند زاویه‌ دهی به گونه‌ ای انجام می‌ شود که صورت بریده دیده خواهد شد و استخوان‌ های فک پایین به سمت گوش ادامه می‌ یابند. در روش تزریق چربی، پزشک می تواند خطوط اطراف صورت را برای زاویه دار شدن دراز کند تا فک شبیه شماره هفت شود. برای زاویه سازی فک و چانه، مقدار کمی از چربی شکم یا بافت ران فرد گرفته می شود و به عنوان کانول حفره ای تزریق می گردد. استفاده از روش تزریق چربی برای زاویه دهی فک و چانه، دوره نقاهت کوتاهی در حدود یک هفته دارد و پس از گذشت نزدیک به 6 ماه، تمامی نتایج درمان را می توان مشاهده کرد. این عمل حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و معمولا با استفاده از بی حسی موضعی انجام می گیرد.

 بیمار بعد از چند روز پس از انجام عمل می تواند به زندگی عادی بازگردد و به فعالیت های روزانه خود را ادامه دهد. این روش هیچ عارضه ای ندارد و چون چربی ها از بدن گرفته می شوند با بدن سازگار بوده و مشکلاتی که ممکن است در تزریق ژل ایجاد گیرد در تزریق چربی ایجاد نمی شود. چربی های تزریقی معمولا چندین سال دوام می آورند. به طور کلی این روش مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال تزریق چربی چین‌ های عمیق، خطوط لبخند و چین و چروک‌ ها را پر می‌ کند و اغلب نتایج بهتری نسبت به پرکننده‌ های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک دارد. از تزریق چربی می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

 ▪︎ حجم دادن به گونه ها برای داشتن ظاهری جوان تر
▪︎ صاف کردن چین و چروک های صورت
▪︎ کمک به سفت شدن و سفت شدن پوست
▪︎ کاهش ظاهر پوست چرکی صورت و گردن
▪︎ جوان تر کردن دست های چروک شده
▪︎ پر کردن بافت اسکار
▪︎ شاداب کردن پوست اطراف چشم
▪︎ کانتورینگ

دلایل برتری تزریق فیلر فک نسبت به تزریق چربی

به طور کلی پرکننده های پوستی یا فیلر به طور قابل توجهی ارزان تر از تزریق چربی هستند، اما نیاز به درمان های پیگیری منظم دارنددر حالی که انتقال چربی برای زاویه سازی فک شامل تزریق چربی برداشت شده از بدن به صورت است، این روش یک نوع جراحی به حساب می آید. یعنی پزشک ناحیه مد نظر را برش داده و بخیه می زند؛ در نتیجه احتمال بروز عوارضی همچون تورم و عفونت در این راه بالا است. برعکس، فیلر نیازی به بیهوشی ندارد و ناراحتی و عوارض کمی به همراه خواهد داشت. البته اشاره به این نکته هم بسیار مهم است که دامنه نتایج تزریق ژل برای زاویه سازی فک محدود تر است. این دو روش در زمان ریکاوری هم با یکدیگر تفاوت دارند. فیلر ها به زمان اندکی برای ریکاوری نیاز دارند؛ حتی در مواردی بیمار بلافاصله بعد از تزریق میتواند فعالیت های روزانه خودش را انجام دهد. انتقال چربی نیاز به بهبودی خفیف دارد و بیماران باید یک یا دو هفته استراحت کنند.

کدام روش زاویه سازی فک درد و عوارض کمتری دارد؟

معمولا تزریق چربی درد بیشتری دارد؟ چون که یک ناحیه از بدن برش می خورد ولی در تزریق فیلر این گونه نیست و بدون احتیاج به برش تزریق انجام می شود. هر دو روش عوارض خاص خودشان را دارند اما به هر حال تزریق فیلر امن تر است و در صورت بروز عوارض، سریعا رفع خواهند شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pwj6d