-
عضو اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تاکید کرد؛

مالیات مهم‌ترین دغدغه اعضای صنف اتحادیه صوت، تصویر، و لوازم جانبی

یونسی طی گفت‌وگویی مشکلات و چالش‌های اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی را تشریح کرد.

مالیات مهم‌ترین دغدغه اعضای صنف اتحادیه صوت، تصویر، و لوازم جانبی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا ، محمد یونسی عضو اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بازار خبرگزاری آنا با اشاره به قانون نظام صنفی اظهار داشت: اتحادیه دارای شخصیت حقوقی و غیرانتفاعی است و پس از ثبت در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسمیت می‌یابد که توسط هیئت‌مدیره «منتخب اعضای اتحادیه» اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه‌ تعداد هیئت‌مدیره اتحادیه‌های کمتر از هزار واحد صنفی دارای پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی‌البدل هستند و برای اتحادیه‌های دارای ‌بیش از هزار واحد صنفی هفت نفر اصلی و سه نفر علی‌البدل خواهد بود گفت: بنابراین هیئت‌مدیره اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیش از ۴۷۰۰ واحد صنفی دارای ۷ عضو اصلی و ۳ نفر علی‌البدل است.

یونسی بازرس افتخاری اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف اتحادیه‌ها تأکید کرد: تنظیم بودجه، تنظیم ترازنامه سالانه، ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش، تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف، بازرسی واحدهای صنفی به‌طور مستقل یا با کمک سازمان‌های دولتی و غیردولتی از مهم‌ترین وظایفی است که قانون‌گذار بر عهده اتحادیه واگذار کرده است.

یونسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از سال ۱۳۸۰ تاکنون در اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی فعالیت داشته‌ام و از نزدیک نحوه فعالیت و کم و کیف این اتحادیه را مشاهده کرده‌ام تصریح کرد: متأسفانه تاکنون جایگاهی را که قانون‌گذار برای این اتحادیه تعیین کرده نتوانسته دست پیدا کند و از ابتدایی‌ترین امکانات مانند پایگاه اطلاع‌رسانی محروم است و اعضای صنف برای انجام فعالیت‌های اداری سردرگم هستند. این مسائل مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. در واقع اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در مقایسه با دیگر اتحادیه‌ها عملکرد قابل قبولی دریافت نمی‌کند. این را می‌توان در عدم رضایتمندی اعضای صنف از اتحادیه پی برد.

این مدرس دانشگاه، صنف اتحادیه را یک صنف تخصصی عنوان کرد و در تشریح برخی از مشکلات اتحادیه متبوعش در ابتدا به آموزش اشاره کرد و آموزش را برای اعضای صنف از مسائل بسیار ضروری و مهم برشمرد و دراین‌باره افزود: همان‌طور که پیش‌تر گفته شد قانون، آموزش را بر عهده اتحادیه گذاشته است. اتحادیه بایستی تسهیلات لازم را برای آموزش موردنیاز افراد صنفی به‌طور مستقل و یا با کمک سازمان دولتی و غیردولتی فراهم کند. متأسفانه علی‌رغم گذشت چندین دهه از فعالیت اتحادیه، این امر مغفول مانده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت اتحادیه صرفاً به صدور پروانه کسب‌وکار منتهی نمی‌شود و باید در حل مشکلات اعضای صنف مانند بحث مالیات و سایر توافقات با ادارات که دارای مشکل هستند اقدامات مثمر ثمری داشت گفت: در حال حاضر با توجه به ارتباطی که با اعضای صنف داشته‌ام مهم‌ترین مشکل و مطالبه آن‌ها از اتحادیه موضوع مالیات است. برای مثال یک فرد صنفی برای مالیات به اداره مالیات مراجعه می‌کند ولی به علت عدم اطلاع و آموزش مبلغی را به اداره مالیات پرداخت می‌کند. اداره مالیات نیز این دریافتی را برای سایر اعضای صنف ملاک قرار می‌دهد. همین موضوع سبب مشکلاتی برای اعضای صنف ایجاد می‌کند.

یونسی ادامه داد: این مالیات‌ها گاهی برای افراد صنف مشکلاتی ایجاد می‌کند و اعضای صنف نمی‌تواند برای ادامه فعالیت خود انگیزه کافی داشته باشد و گاهی آن‌ها را به ورشکستی سوق می‌دهد. باید اتحادیه جلسات و مذاکراتی را با اداره مالیات داشته باشد و این مشکل را حل کند و یک چارچوب معین و منطقی را وضع کند.

تنها عضو طلایی باشگاه و پژوهشگران جوان و نخبگان کشور در ادامه تشریح مشکلات صنف اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی به بحث بیمه پردازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه اعضای صنف به‌صورت اختیاری بیمه پردازی می‌کنند. بایستی بیمه پردازی اعضای صنف از طریق اتحادیه پیگیری و رسیدگی شود.

وی همچنین به‌ضرورت پیگیری ایجاد یک واحد علمی و کاربردی برای اتحادیه‌ها تأکید کرد و افزود: می‌توان اعضای صنف در دانشگاه علمی کاربردی با ارائه مدرک معتبر آموزش داد تا افراد از حالت سنتی و روش‌های قدیمی کسب‌وکار به سمت روش‌های نوین و جدید حرکت داد. این اقدام می‌تواند آن‌ها را به بازیگران اقتصادی قوی در کشور تبدیل کرد.

یونسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید افراد صنف نسبت به مسائل و قوانین آگاهی کافی داشته باشند و از اقدام انفرادی که بعضاً باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر افراد صنف می‌شود، مانند بحث مالیات که از آن سخن گفتیم خودداری کنند افزود: این مهم زمانی رخ می‌دهد که اتحادیه از حالت فعلی خارج و به زبان گویای اعضای صنف تبدیل شود. این مهم نیز رخ نمی‌دهد تا اتحادیه ارتباطات تنگاتنگی با اعضای صنف داشته باشد و طی جلساتی مدون مستمع مشکلات، نیازها و راهکاری‌های آن‌ها باشد. قطعاً با عملکرد مثبت اتحادیه، اعضای صنف از شرایط سنتی فعلی به سمت مدرن و به‌روز پیش خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین