جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 19616
تاریخ انتشار: 1401/06/21 00:06

دستاوردهای طرح جهش کیفیت «تارا»

آمارهای منتشرشده از سوی شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و شرکت ایساکو، بیانگر رضایت خریداران تارا از قوای محرکه این محصول و بلوغ ایران‌خودرو در توسعه موتور و گیربکس و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است.

براساس آمارها و گزارشهای شرکت ایساکو، از ابتدای تیر امسال و همزمان با اجرای طرح تحول کیفیت محصول و خدمات گروه صنعتی ایرانخودرو و گارانتی قوای محرکه تارا تاکنون ۲ هزار و ۴۴۹ خودرو از این محصول تحویل مشتریان شده که از این تعداد، موردی با ایراد موتوری مراجعه نداشته و در ایراد گیربکس تنها دو خودرو به شبکه خدمات مراجعه داشته است.

بر پایه این گزارش، از کل تولید تارا در بازه زمانی تیر تاکنون، در مجموع ۸۶۷ پذیرش گارانتی به شبکه نمایندگیها انجامشده که ۹۰ درصد آنها در کمتر از ۴۸ ساعت انجام و خودرو ترخیص شده و ۱۰ درصد باقیمانده که مدت زمان انتظار آنها برای ترخیص خودرو بیش از دو روز بوده، مشمول دریافت بستههای جبرانی شدهاند.

بهگزارش ایکوپرس، این گزارش میافزاید، از بهمن سال گذشته، برنامه و پروژههای متعددی در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تعریف و اجرا شده است. بر همین اساس، پس از تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی طرح تحول کیفیت ایرانخودرو و از تیر امسال با گارانتی قوای محرکه خودرو تارا، این طرح به مرحله اجرا درآمد و قرار است به ترتیب سایر محصولات این خودروساز مشمول این گارانتی شود.

ایرانخودرو با مجموع اقداماتی مانند تولید خودرو به صورت کامل و عبور مستقیم از ابتدای خرداد توانسته کیفیت محصولات تولیدی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. همچنین اقداماتی مانند تولید و توسعه ۷ محصول جدید تا پایان سال، گارانتی قوای محرکه خودرو هایما پس از خروج خودرو تارا از مرحله آزمایشی گارانتی ۶ ماهه و نیز کاهش مدت زمان ایده تا طراحی و تولید انبوه محصولات به ۱۸ ماه، از جمله اقداماتی است که ایرانخودرو از بهمن سال گذشته پایهریزی کرده و در جهت تحقق آنها گام برمیدارد.

تغییرات جدید نمرات کیفی

براساس نتایج ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مرداد و در نتیجه اقدامات بهبود انجامشده، محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو نسبت به تیر امسال به میزان ۳ درصد بهبود را تجربه کردهاند.

برمبنای گزارش منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شاخصهای ارزیابی در مرداد امسال نسبت به میانگین ارزیابی در سال ۱۴۰۰ نیز حکایت از بهبود ۱۵ درصدی در کیفیت محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو دارد.

بر پایه این گزارش، بیشترین سهم بهبود، با افزایش ۴.۳ درصدی متعلق به محصول هایما S۵ بوده است. در جدول ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت هر یک از محصولات تارا اتوماتیک، دناپلاس، راناپلاس با سقف پانوراما، هایما S۷، پارس تولیدی سایت ایرانخودرو کرمانشاه و پژو ۲۰۶ افزایش ۳ درصدی را نسبت به تیر تجربه کرده است. گروه صنعتی ایرانخودرو با تعریف برنامههای متعدد بهبود کیفی در محصولات، بهدنبال افرایش کیفیت آنها در شرایط سخت تحریمی و محدودیتهای موجود است. این خودروساز بزرگ کشور در پی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و فرامین هشتگانه رئیس جمهوری، ارتقای کیفیت را با جدیت دنبال کرده و هر چند نتایج اجرای برنامههای کیفیت زمانبر بوده، اما ارزیابیهای انجامشده نشاندهنده قرار گرفتن این شرکت در مسیر ارتقای کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان است. بهطور حتم با اجرای کامل پروژههای تحول کیفیت تعریفشده در زنجیره ارزش تولید گروه صنعتی ایرانخودرو، بهبود قابلتوجه کیفیت محصولات در آیندهای نزدیک برای تمامی مشتریان ملموس خواهد بود.

جشن ایرانخودرو دیزل

ایرانخودرو دیزل در سالروز تولید نخستین کامیون در این شرکت، تولید ۴۷۱ هزارمین محصول و ۱۹۲ هزارمین کامیون خود را جشن گرفت. بزرگترین تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور، نخستین کامیون خود را در 17 شهریور ۱۳۴۵ تولید کرده و در پنجاه و ششمین سالروز آن، تولید ۱۹۲ هزارمین کامیون را در کنار تولید ۴۷۱ هزارمین محصول رقم زد.

 ایرانخودرو دیزل تولید ۲۵ هزار دستگاهی را برای امسال برنامهریزی کرده و این میزان، افزایش ۳.۵ برابری نسبت به تولید سال گذشته را نشان میدهد.

زیان انباشته شرکت ایرانخودرو دیزل تا پایان تیر امسال به ۹۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و پیشبینی میشود این رقم تا پایان شهریور به صفر برسد و این شرکت در نیمه دوم امسال سودآوری خوبی را تجربه کند. ایرانخودرو دیزل هماکنون سوددهترین خودروساز کشور بهشمار میرود، این در حالی است که این شرکت در بهمن سال ۱۳۹۹ بهعنوان زیاندهترین خودروساز ایران شناخته میشد.

عبور از رکورد تولید موتور ملی

گروه صنعتی ایرانخودرو موفق شد از رکورد روزانه تولید موتور ملی عبور کرده و عدد تولید ۹۰۱ دستگاه را به ثبت برساند. تولید ۹۰۱ موتور ملی در روز ۱۴ شهریور، بالاترین تعداد در یک روز از ابتدای تولید تاکنون بهشمار میرود.

عدد ثبت شده با عرضه به موقع ساپکو، تلاش و همدلی کارکنان موتورسازی، سیستم جامع تولید، کیفیت، خرید و مهندسی محقق شده و در سالهای اخیر و در شرایط تحریمهای ظالمانه رکورد بینظیری بهشمار میرود.

گروه صنعتی ایرانخودرو، با توجه به ظرفیتهای بالای مهندسی و تحقیقاتی در حوزه طراحی و توسعه موتور، بهدنبال ایجاد پاورترین و افزایش سهم تولید موتور و قوای محرکه و عرضه آن به سایر خودروسازان است. بر همین اساس، در کنار افزایش ظرفیتهای تولید موتور، طرح تحول کیفیت در حوزه قوای محرکه از راهبردها و رویکردهای شرکت ایرانخودرو است که نتیجه آن اطمینان از پروژههای بهبود کیفیت در زنجیره تامین و تولید قوای محرکه بوده که با محصول تارا آغاز شده و به دیگر محصولات نیز تعمیم خواهد یافت و این مسیر تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5m5d