چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 96185
تاریخ انتشار: 1402/08/07 09:49

انعقاد بزرگترین قرارداد خرید واگن در طول تاریخ حاصل تعامل بین شهرداری و دولت

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انعقاد قرارداد خرید 791 دستگاه واگن مترو بین ایران و چین، گفت: امروز بزرگترین قرارداد خرید واگن در طول تاریخ کشور رقم خورده است.
انعقاد بزرگترین قرارداد خرید واگن در طول تاریخ حاصل تعامل بین شهرداری و دولت

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره سفر شهردار تهران به چین و دستاوردهای این سفر، اظهار داشت: این سفر یک اقدام مبارک برای حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران و خروجی سیاست‌گذاری‌های شورای شهر بود.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین شهرداری تهران و دولت صورت گرفت، یادآور شد: این ارتباط مناسب بین شهرداری و دولت، اتفاقی بسیار اثرگذار و خروجی خوبی را برای حمل و نقل پایتخت رقم خواهد زد.

بابایی با تأکید بر اینکه بزرگترین قرارداد خرید واگن در طول تاریخ کشور رقم خورده است، تصریح کرد: امیدواریم افزایش بیش از 50 درصدی ظرفیت مترو را با عملیاتی شدن این قرارداد شاهد باشیم.

رئیس کمیته ایمنی شورا با اعلام اینکه برنامه ما در شورا و شهرداری این است که نسبت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با وسایل شخصی تغییر کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی 60 درصد و وسایل حمل و نقل عمومی 40 درصد است و امید می‌رود این نسبت جابجا شود؛ چراکه توسعه حمل و نقل عمومی تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک تهران خواهد داشت.

وی افزود: در ابتدای حضور ما در تهران دغدغه مهم مردم موضوع حمل و نقل، ترافیک و آلودگی هوا بود و این سه مسئله در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

بابایی با بیان اینکه شهرداری تهران به صورت ویژه پیگیر تأمین اتوبوس‌ است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان امسال تعداد هزار و 500 دستگاه اتوبوس جدید در کنار دستگاه‌های اورهال شده، به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزوده شود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انعقاد قرارداد خرید واگن حاصل تعامل بین شهرداری و دولت است، گفت: در دوره‌های مختلف فراز و فرودهایی را در ارتباط این دو مجموعه شاهد بودیم اما در دوره فعلی شاهد افزایش تعاملات و هم‌افزایی بین دولت و شهرداری تهران هستیم؛ در واقع می‌توانیم بگوییم که انعقاد این قرارداد اقدام جمعی بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: در کنار خرید خارجی، اتفاق بسیار مهمی که افتاده انتقال تکنولوژی تولید واگن است؛ دغدغه بسیار مهم در کشور توجه ویژه به تولید داخلی است و انتقال این تکنولوژی، تولید داخلی را افزایش خواهد داد و می‌تواند دغدغه تولید را برطرف کند.

منبع:برنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mxrkb