بزرگترین رویداد صنعت مبلمان ایران در پایتخت
۳ رویداد بینالمللی، تخصصی، صادراتی صنعت مبلمان کشور در زمینه مبلمان منزل، مبلمان و تجهیزات اداری و طراحی مبلمان تهران در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
به گزارش صمت، کتایون اسکندریکیا، مدیر اجرایی نمایشگاههای صنعت مبلمان، با اعلام این خبر گفت: صنعت چوب و مبلمان ۹ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است. علاوه بر واحدهای شناسنامهدار در این صنف و صنعت، نمیتوان از فعالیت واحدهای فاقد مجوز اما قابلتوجه این حوزه چشمپوشی کرد.
وی اضافه کرد: سهم کنونی ایران در بازار بینالمللی حدود ۰.۴ درصد بوده و این در حالی است که اگرچه صنعت مبلمان ایران طی سالیان اخیر شاهد روند نزولی ابعاد بازار خود در مقیاس ملی بوده اما همزمان با تکیهبر توسعه زیرساختها و توان فنی خود از مزیتهای لازم برای تولید و عرضه محصولات به بازارهای خارجی برخوردار شده است.
اسکندریکیا اضافه کرد: کارشناسان خارجی که از نزدیک به ارزیابی توان صنعت مبلمان ایران پرداختهاند، ضمن تحسین امکانات فنی و کیفیت محصولات تولیدی این صنعت، بر این باورند که صنعت مبلمان ایران برای ورود به بازارهای خارجی نیازمند دستیابی به دو مهارت بازاریابی و فروش خارجی و بستهبندی قابلحمل صادراتی است.
مدیر اجرایی نمایشگاههای صنعت مبلمان با توجه به اینکه نخستین هفته زمستان امسال موعد برگزاری ۳ رویداد مهم بینالمللی، تخصصی و صادراتی صنعت مبلمان است، یادآور شد: سیامین نمایشگاه بینالمللی مبلمان منزل (Hofex۲۰۲۱) و دهمین نمایشگاه مبلمان و تجهیزات اداری
(۲۰۲۱ Office Expo) و دومین رویداد طراحی مبلمان تهران TFD پس از سالها برگزاری موفق، امسال نیز در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران میزبان این گردهمایی بزرگ است. بهگفته وی، در این رویدادهای تخصصی که با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و تحت نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران به همت مجموعه فیپکو برگزار میشود، با حضور برترین برندهای صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور و صاحبان صنف، گروه وسیعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از ۲ تا ۵ دی ماه امسال و از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود. اسکندریکیا تاکید کرد: بزرگترین رویداد صنعت مبلمان کشور هر ساله برای طراحان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تمامی فعالان عرصه مبلمان منزل و اداری فرصتی یگانه است تا با بررسی، هدفگیری و افزایش دسترسی به بازارهای بینالمللی، دایره مبادلات تجاری در این حوزه را گسترش دهند و مقدمات حضوری موثر در آن را فراهم
آورند. همچنین فرصتی است برای نمایش جدیدترین و آخرین دستاوردها در حوزه تولید کالا یا ارائه خدمات، بازاریابی و نیز آگاهی از آخرین تحولات در طراحی، دانش و فناوریهای مرتبط.
مدیر اجرایی نمایشگاههای صنعت مبلمان اظهارکرد: براساس یک استراتژی منسجم تمامی ظرفیتهای این صنعت بهکار گرفته میشود تا اهدافی بزرگ از جمله تبدیل ایران به هاب منطقه در عرصه مبلمان منزل و اداری، شناسایی و تامین نیازهای داخلی با همکاری صاحبان دانش و فناوری روز جهان، شناسایی و تقویت ظرفیتهای صادراتی صنعت مبلمان ایران و دعوت از هیاتهای تجاری عضو کشورهای هدف بهمنظور افزایش مراودات تجاری محقق شود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد نمایشگاههای HOFEX ۲۰۲۱ - Office Expo ۲۰۲۱ و دومین رویداد TFD با وجود همه چالشهای موجود، فرصتی برای تقویت بنیه اقتصادی مشارکتکنندگان و ظرفیتی برای جلبنظر تجار خارجی دعوتشده به این نمایشگاه بهمنظور شکلگیری مراودات تجاری و توسعه صادرات مبلمان باشد.