-
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

سرمایه‌گذاری جدید در زنجیره تامین

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قم و همچنین نزدیکی به استان تهران، زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی در این استان وجود دارد.

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو اعلام کرد: با توجه به ظرفیت ‌ های موجود در استان قم و همچنین نزدیکی به استان تهران، زمینه ‌ های مناسبی برای سرمایه ‌ گذاری ‌ های جدید در حوزه صنعت خودرو و قطعه ‌ سازی در این استان وجود دارد.

با تحقق برنامه ‌ های عبور مستقیم و تولید کامل در گروه صنعتی ایران ‌ خودرو، بسیاری از گلوگاه ‌ های تولید و کمبودها در این شرکت شناسایی ‌ شده و در زمینه تولید برخی از قطعات نیازمند سرمایه ‌ گذاری ‌ های جدید هستیم و از این نظر استان قم می ‌ تواند به ‌ عنوان یکی از مراکز اصلی سرمایه ‌ گذاری و تولید قطعات هدف ‌ گذاری شود.

هم افزایی برای توسعه

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو با اشاره به برنامه اتحاد استراتژیک گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مهم ‌ ترین حوزه ‌ های موردتوجه دو شرکت در این رویکرد جدید، هم ‌ افزایی و همکاری در زمینه توسعه شبکه خدمات پس از فروش خواهد بود و با توجه به موقعیت استراتژیک استان قم، ایجاد یک مرکز بزرگ خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین می ‌ تواند موردتوجه سرمایه ‌ گذاران این استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به چشم ‌ اندازهای تعریف ‌ شده در صنعت خودرو ایران، به ‌ طور حتم نیازمند سرمایه ‌ گذاری ‌ های جدید از سوی بخش خصوصی خواهیم بود و گروه صنعتی ایران ‌ خودرو این آمادگی را دارد تا در زمینه قطعات موردنیاز خود همکاری لازم را با این سرمایه ‌ گذاران داشته باشد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده گروه صنعتی ایران ‌ خودرو در راستای توقف تولید خودروهای ناقص و برنامه عبور مستقیم این شرکت، گفت: استان قم در حال ‌ حاضر به ‌ عنوان یکی از قطب ‌ های صنعتی نزدیک به استان تهران قلمداد می ‌ شود و می ‌ توان فرصت ‌ های مناسبی را برای حضور سرمایه ‌ گذاران بخش خصوصی برای تولید قطعات خودرو فراهم
کرد. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم، افزود: این استان به ‌ عنوان محور اصلی تردد مسافران ۱۷ استان کشور به ‌ شمار می ‌ رود و با توجه به تردد سالانه ۵۰ میلیون خودرو از محورهای این استان، زمینه مناسبی برای سرمایه ‌ گذاری در حوزه خدمات پس از فروش شرکت ‌ های خودروساز وجود دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام ‌ شده در گروه صنعتی ایران ‌ خودرو با وجود تحریم ‌ های ظالمانه در سال ‌ های اخیر نشان می ‌ دهد با تکیه بر توان داخلی و ایجاد فضای مناسب در راستای سرمایه ‌ گذاری بخش خصوصی می ‌ توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

رشد خریداران

ایران ‌ خودرو دیزل از افزایش تقاضای سازمانی خرید پیکاپ فوتون نیوفیس دیزلی خود خبر داد. وانت پیکاپ نیوفیس فوتون، قدرتمندترین و تنها وانت پیکاپ دوکابین دیزلی در بازار ایران به ‌ شمار می ‌ رود و به ‌ عنوان قدرتمندترین پیکاپ در بازار ایران با افزایش ۶۲ درصدی تقاضای خرید از سوی نهادها و سازمان ‌ ها در ۶ ماهه ابتدای سال روبه ‌ رو شده است.

سازمان ‌ ها، شرکت ‌ ها و نهادهای گوناگون در ایران با توجه به نیاز عملیاتی و کاربردی خود به ‌ طور معمول از وانت ‌ های دوکابین بهره می ‌ برند و به ‌ دنبال محصولی مطمئن، پرقدرت و کم ‌ مصرف برای انجام امور عملیاتی خود هستند که پیکاپ فوتون دیزلی ایران ‌ خودرو دیزل با موتور کامینز توربودار با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متری توانسته به تنهایی سهم بالایی را در بازار به خود اختصاص دهد.

پیکاپ فوتون نیوفیس ایران ‌ خودرو دیزل، پیش از این با حضور در پنجمین نمایشگاه سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته ایران که اواخر شهریور و در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار شد، موردتوجه بازدیدکنندگان و علاقه ‌ مندان به سفر در این نمایشگاه قرار گرفته بود. از جمله قابلیت ‌ ها و ویژگی ‌ های مهم این محصول که آن را نسبت به رقبا متمایز کرده می ‌ توان به موتور معروف کامینز با سوخت دیزلی و با گشتاور موتور ۳۶۰ نیوتن متری، قابلیت چهار چرخ محرک و هزینه پایین ‌ تر سوخت گازوییل به نسبت سوخت بنزین در سایر خودروهای موجود بازار اشاره کرد.

سوددهی شرکت آپکو

شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران ‌ خودرو (آپکو)، موفق شد در نیمه نخست امسال، رشد قابل ‌ توجه ۱۴۸ درصدی را در شاخص مجموع درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کند که این میزان، گویای به ثمر نشستن سیاست ‌ های توسعه ‌ ای در این شرکت و قرارگرفتن در مسیر شکوفایی است.

مدیرعامل آپکو با اشاره به عملکرد نیمه نخست امسال در این شرکت، گفت: در این بازه زمانی، رشد ۵۹ درصدی در تعداد خودروهای تحویلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

مسعود جعفری با اشاره به اینکه آپکو در راستای عمل به سیاست ‌ های گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و پیرو طرح تحول کیفی این مجموعه صنعتی، اقدامات مثبت و متعددی را در راستای افزایش سوددهی و ارتقای رضایت مشتریان انجام داده، اظهار کرد: این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد ۲۵۹ درصدی در زمینه فروش آپشن دست یابد.

مدیرعامل شرکت آپکو با اشاره به اینکه علاوه ‌ بر ارتقای رضایت مشتریان، رضایتمندی کارکنان این مجموعه به ‌ عنوان بخشی از ذی ‌ نفعان اصلی، از تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و موردتوجه آپکو است، افزود: همچنین اجرای طرح ‌ های ارتقای انگیزه شغلی، برای ۵۲ نفر اشتغالزایی متناسب با فعالیت ‌ های این مجموعه انجام ‌ شده است.

جعفری با بیان اینکه شرکت آپکو در سال ‌ های گذشته نتوانسته بود جایگاه اصلی خود را در بازار خودرویی و افترمارکت به ‌ دست آورد، اما با اقدامات لازم و حمایت ‌ های مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو این موضوع محقق شده، یادآور شد: در حال ‌ حاضر این شرکت در نیمه نخست امسال از زیان عملیاتی خارج شده و تا پایان سال نیز از زیان سنواتی خارج خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد بدهی ‌ های سنواتی آپکو به سایر شرکت ‌ های گروه پرداخت شده و نیز با کنترل هزینه ‌ ها، تا ۱۵ درصد از هزینه ‌ های سربار کاهش یافته و موجب شد با برنامه ‌ ریزی دقیق و به ‌ موقع، آپکو از زیان عملیاتی خارج شود.

مدیرعامل شرکت آپکو در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، پروژه ‌ های متعددی در راستای گسترش هرچه بیشتر فعالیت ‌ ها و خدمات ‌ رسانی و ارتقای کیفیت این مجموعه انجام ‌ شده، اظهار کرد: افتتاح سالن شماره دو تیونینگ و دیتیلینگ، افتتاح خط تولید دسته ‌ سیم به ‌ عنوان یکی از قطعات استراتژیک آپکو که تا پیش از این با مشکلات بسیاری از جمله عدم تامین به موقع و نوسان قیمت مواجه بوده، اجرای پروژه تامین قطعه برای شرکت ایران ‌ خودرو دیزل، افتتاح مرکز تحقیقات و نوآوری در شرکت آپکو و نیز ثبت این مجموعه به ‌ عنوان شرکت دانش ‌ بنیان، از جمله این پروژه ‌ ها به ‌ شمار می ‌ رود.

جعفری با اشاره به افزایش رتبه آپکو به ‌ عنوان نمایندگی ۱۰۶۸ ایران ‌ خودرو از رتبه سه به یک، گفت: تشکیل تیم مسابقات اتومبیلرانی و آماده ‌ سازی محصولات ایران ‌ خودرو در این مسابقات با دانش فنی آپکو و کسب سه مقام قهرمانی، توسعه محصولات ایران ‌ خودرو تارا جوانان، ۲۰۷ بانوان، فوتون آفرود و فوتون کمپر و نیز انجام اقدامات اولیه برای شروع پروژه شهر آپشن آپکو، از سایر اقدامات این مجموعه در ۶ ماهه نخست امسال بوده است.

وی اجرای پروژه رنگ سفارشی برای ۵ هزار خودرو تارا و هایما و ۳۵۰۰ جک برقی صندوق عقب، اجرای پروژه آفرود و تراکمپر خودروهای فوتون ایران ‌ خودرو دیزل، ایجاد CallCenter و آموزش کارکنان این مجموعه برای انجام خدمات نصب آپشن در محل موردنظر مشتری، راه ‌ اندازی شعبه مرکزی نصب آپشن در سایت تولیدی خراسان، راه ‌ اندازی نمایندگی آپکو در مشهد، گسترش فروش قطعات آپشن در سایت ایران ‌ خودرو با حق انتخاب مشتری، گسترش فروش اینترنتی قطعات را از اقدامات انجام ‌ شده در راستای توسعه فروش و دیجیتال مارکتینگ برشمرد.

مدیرعامل آپکو خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت لیزینگ ایران ‌ خودرو و لیزینگ غدیر، قرار است نسبت ‌ به فروش اقساطی آپشن و سفارش ‌ سازی محصول و اعطای تسهیلات برای مشتریان اقدامات لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*