چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 94934
تاریخ انتشار: 1402/07/17 09:24

زمان تولید محصولات برقی ایران خودرو اعلام شد

تولید خودروهای برقی توسط شرکت‌های خودروساز ایرانی بعد از روی کار آمدن وزیر جدید صمت سرعت بیشتری به خود گرفته است. حال معاون صنایع حمل‌ونقل صمت خبر از زمان حضور محصولات برقی در سبد محصولاتی خودروسازان می‌دهد.
زمان تولید محصولات برقی ایران خودرو اعلام شد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت شرکت‌های خودروسازی به کمک همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌ها بین‌المللی تا افق ۱۴۰۴ طراحی و ساخت خودروهای بومی برقی را خواهند رفت.

منوچهر منطقی تاکید می‌کند تولید خودروی برقی موضوع جدیدی نیست و طی ۱۰ سال گذشته مطالعات مربوط به تولید انبوه خودروی برقی در معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت مپنا و شرکت کرمان موتور در دستورکار بوده است.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت خروجی مطالعات ۱۰ ساله در زمینه برقی، برنامه سه مرحله‌ای است تا طراحی و تولید محصولات برقی را نهایی کنیم.

منطقی در تشریح این برنامه سه مرحله می‌گوید مرحله اول مربوط به فرهنگ‌سازی استفاده از خودروهای برقی است. از مسیر فرهنگ‌سازی زمینه برای ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز خودروهای برقی فراهم خواهد شد.

براساس توضیح‌های این مدیر صمت قرار است وزارت صمت فعالیت مشترکی با شهرداری از طریق تاکسیرانی در جهت گسترش خودرو برقی انجام دهد. همچنین ۱۵ جایگاه افتتاح شده است که مجهز به ۷۸ شارژر هستند.

هزار وسیله نقلیه برقی شامل تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی قرار است در آبان ۱۴۰۲ وارد شبکه حمل‌ونقل می‌شوند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت درباره مرحله دوم می‌گوید همکاری خودروسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری مشترک مجموعه‌های بین‌المللی تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.

منطقی معتقد است اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق شویم باید رقابت پذیر شویم. بنابرانی مرحله سوم تمرکز روی بحث رقابت پذیر شدن در بخش تولید و عرضه خودروهای برقی است.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذار خودرویی عزم خود را جزم کرده تا از مسیر همکاری خودروسازان با شرکت‌ها دانش‌بنیان و شرکای خارجی طی دو سال باقی مانده تا ژایان دولت سیزدهم به هر طریق ممکن خودروهای برقی را به سبد محصولاتی شرکت‌های خودروساز اضافه کند.

منبع:اکوایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jpb9z