شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 16558
تاریخ انتشار: 1401/02/28 01:39
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

پیگیری بازآفرینی شهری در استان یزد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با تبریک به احسان خواجه‌رضایی گفت: احسان خواجه‌رضایی جوان گام دومی است و انتظار نتایج خوبی در دوره مدیریت ایشان داریم.

 

به‌گزارش خبرنگار صمت از یزد و به‌نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان یزد، محمد آیینی بیان کرد: در راه و شهرسازی که متولی موضوع بسیار مهمی در کشور است، ما مسئول حفظ جان انسان‌ها در حوزه راه با برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز و در حوزه مسکن با مقاوم‌سازی هستیم.

صمتآیینی گفت: این مجموعه بالاترین سهم را در معیشت دارد، مسکن بیش از ۳۵ درصد در سبد هزینه خانوارها و حمل‌ونقل ۱۱ درصد و در شهرهای بزرگ بالای ۵۰ درصد هزینه خانوارها مرتبط با راه و شهرسازی است و از همه مهم‌تر نبود مسکن یکی از موانع ازدواج است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فارغ از همه محدودیت‌ها و باتوجه به اینکه ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی در استان یزد ثبت‌نام کرده‌اند، باید در کنار همکاری و همراهی‌ای که استاندار باید از مسکن‌سازی داشته باشد، با جدیت کار کرد.

وی در موضوع مقاوم‌سازی محلات و محدوده هدف بازآفرین شهری گفت: بافت حاشیه‌ای و تاریخی در استان یزد سهم زیادی در زمینه بازآفرینی شهری دارد که پرداخته نشده و آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ نشان می‌دهد که باید در راستای مقاوم‌سازی به آن پرداخته شود.

آیینی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ـ ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار ـ از بافت استان یزد نیاز به مقاوم‌سازی دارد، افزود: پهنه استان یزد از خطر بالایی در برابر زلزله برخوردار نیست،اما نوسازی و مقاوم‌سازی باید جدی گرفته شود و کار بیشتری در استان یزد لازم دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل ماهانه ستاد بازآفرینی استان و شهرستان‌ها تاکید و عنوان کرد: استان یزد جزو ۳ استان اول در حوزه پروژه اقدام ملی مسکن است،اما در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی بناها وضعیت خوبی در استان یزد وجود ندارد.

درخواست اعتبار برای بافت ۱۰۰۰ هکتاری

وی گفت: برای مقاوم‌سازی بافت ۱۰۰۰ هکتاری یزد در شورای پول و اعتبار درخواست خواهیم داشت تا اعتبار ویژه برای بهسازی و مقاوم‌سازی آنها استفاده شود.

آیینی گفت: یکی از سفارش‌های مهم رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم این است که ما وظیفه داریم بر رفع عیوب ساختاری دستگاه خودمان و ضعف‌های مدیریتی اهتمام داشته باشیم و در کنار برجسته کردن ارزش‌های الهی، خدمت کنیم.

گردش مالی نهضت ملی مسکن

صمتاستاندار یزد گفت: گردش مالی ابرپروژه نهضت ملی مسکن در استان یزد ۶۰ هزار میلیارد تومان است و دولت سیزدهم پای کار بزرگی آمده که از آن به ابرپروژه یاد می‌شود و با همکاری همه دستگاه‌ها این اتفاق بزرگ رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه گردش مالی ۶۰ هزار پروژه در استان یزد، ۶۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: مسکن‌های امن، پایدار، مقاوم و مطابق اصول معماری باید به‌سامان برسد.

فاطمی درباره بازآفرینی شهری گفت: به‌علت بازنگشتن ارزش‌افزوده در بافت فرسوده یزد، مالکان به اخذ وام برای مقاوم‌سازی ملک اقدام کردند که مصوباتی تدوین شده تا مبالغی برای مرمت بافت تاریخی یزد اختصاص یابد.

گفتنی است، استاندار یزد در این مراسم، رضا یادگاری، مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان یزد را به سمت مشاور استاندار در نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری استان یزد منصوب کرد و گفت: حکم ایشان هم به‌زودی صادر و اعطا خواهد شد.

اولویت با بکارگیری ظرفیت بومی است

سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه به‌طورحتم اولویت و هدف‌گذاری‌ها را مشخص خواهیم کرد و با هدف‌گذاری کار را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: مردم استان یزد در رأس فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، خواهند بود و همه فعالیت‌ها برای مردم انجام می‌شود و استفاده از توان نیروی بومی استان موردتاکید است.

خواجه‌رضایی گفت: اداره کل راه و شهرسازی دارای ۴ معاونت تخصصی است که هرکدام از معاونت‌ها به اندازه یک اداره کل، وظیفه، مسئولیت و مشغله دارند.

وی با بیان اینکه اولویت و هدف‌گذاری‌ها را مشخص خواهیم کرد و با هدف‌گذاری کار را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: مردم استان یزد در رأس فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، خواهند بود و همه فعالیت‌ها برای مردم انجام می‌شود.

صمتخواجه‌رضایی درباره تکریم ارباب‌رجوع بیان کرد: برنامه صریح و شفاف در تکریم ارباب‌رجوع در اداره کل راه و شهرسازی استان یزد اجرا خواهد شد و تاکید استاندار یزد مبنی بر تفسیر مقررات بالادستی به‌نفع مردم، محقق خواهد شد.

سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان یزد به تاکید رهبر معظم انقلاب بر شفافیت اشاره کرد و افزود: شفاف‌سازی امورات اداره کل که در تاکیدات رهبر معظم انقلاب هم آمده است، مورداهتمام است.

وی به وفاق و همدلی در اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: وفاق و همدلی در مجموعه ادامه خواهد داشت.

خواجه‌رضایی گفت: کارکنان راه و شهرسازی خواب را از خود خواهند گرفت تا در آینده نزدیک مردم یزد در منازل جدید خود خواب راحتی داشته باشند.

خواجه‌رضایی درباره بازآفرینی شهری گفت: تصمیمات خوبی برای اراضی تصرفی در محدوده بازآفرینی گرفته خواهد شد. وی همچنین نوید داد: از ظرفیت‌های بومی و پیمانکاران و انبوه‌سازان استان یزد برای پروژه‌های استان استفاده شود و این ظرفیت‌ها در اولویت هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j5x8o