شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 14507
تاریخ انتشار: 1401/01/24 04:49

چه نکات مهمی هنگام خرید گردنبند و دستبند نقره باید رعایت کنم؟

سال‌های زیادی است که انسان‌ها از زیور آلات استفاده می‌کنند. این اکسسوری‌های پرطرفدار زیبایی وصف‌نشدنی به استایل افراد می‌بخشند و به گونه‌ای آن را تکمیل می‌کنند. فلزات درخشان و زیبا، نقش کلیدی در ساخت زیور آلات دارند و یکی از معروف‌ترین این فلز‌ها، نقره است. نقره را می‌توان فلزی دانست که با ارائه زیبایی یکسان با طلا و در رنگی متفاوت توانسته است در بازار جهانی جایگاه بسیار خوبی پیدا کند.

امروزه انواع زیورآلات نقره نظیر گردنبند، دستبند، انگشتر، گوشواره و... طراحی، ساخته و عرضه می‌شوند. مناسب بودن قیمت نقره باعث شده است که افراد بسیاری آن را به طلا ترجیح داده و آن را جایگزین این دسته زیورآلات گران قیمت کنند. از میان انواع زیورآلات جذاب از جنس نقره، گردنبند‌ها و دستبند‌های شیک و دوست داشتنی آن درصد قابل توجهی از طرفداران را به خود جذب نموده‌اند که تمایل دارند بدانند چگونه می‌توانند بهترین خرید را برای خود رقم بزنند. در ادامه راهنمایی جامع در خصوص نکات مهم خرید گردنبند نقره و دستبند آن را به شما ارائه خواهیم کرد که در داشتن خریدی رضایت‌بخش به شما یاری می‌رساند.

تشخیص نقره اصل

اولین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، اصالت زیور آلات مورد نظر است. نقره از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به درصد قابل توجهی از بدلیجات درون بازار دارد که این مسئله باعث می‌شود برای افراد نابلد، تشخیص نوع اصل آن کار سختی باشد و به سادگی گول افراد شیاد را خورده و درنتیجه مبلغ بالایی را برای محصولی بی‌ارزش پرداخت کنند که در مدت زمانی کم، حتی از لحاظ ظاهری نیز به زیورآلات نقره شباهتی نخواهند داشت. پس شما باید بدون شک از اصالت محصولات درون فروشگاه مطمئن شوید. برای این‌کار، سه نکته و راه جالب وجود دارد.

خرید گردنبند نقره

 

اولین مسئله عیار نقره است؛ عیار درواقع عددی است نشان دهنده میزان خلوص که تنها روی محصولات اصل حک می‌شود. اگر هنگام خرید گردنبند نقره یا دستبند آن با عیار حک شده آن رو به رو شدید که معمولاً عددی سه رقمی با صدگان ۸ یا ۹ است (به عنوان مثال ۹۲۵) تقریباً می‌توانید مطمئن باشید که محصول مورد نظر اصل و از جنس نقره است.

دومین روش که برگرفته از یک فکت علمی است، نیازمند به همراه داشتن یک آهنربا است. جالب است بدانید که نقره خاصیت آهن‌ربایی نداشته و این موضوع باعث می‌شود که بتوان راحت‌تر زیور آلات اصل آن را شناسایی کرد. اگر که جاذبه‌ای میان گردنبند یا دستبند مورد نظر با آهنربا مشاهده نکردید، می‌توانید با خیالی راحت خرید گردنبند نقره یا خرید دستبند نقره خود را انجام دهید. سومین روش نیز برگرفته از خصوصیات این فلز جالب است. گفته می‌شود اگر پارچه‌ای روشن (به عنوان مثال سفید رنگ) را روی زیورآلات نقره بکشید، اثری تیره رنگ روی پارچه مذکور باقی خواهد ماند که نشان از اصالت محصول دارد. از طریق روش‌های عنوان شده، شما می‌توانید اصالت زیور آلات نقره مورد نظر خود را بررسی کرده و از این مورد اطمینان خاطر کافی را کسب کنید.

ارزیابی کیفیت زیور آلات نقره

پس از اطمینان از اصالت، یکی از دیگر نکات مهم به هنگام خرید گردنبند یا دستبند نقره آن، کیفیت است. قاعدتاً هرچه کیفیت زیورآلات نقره شما بالاتر باشد، زیبایی و ارزش آن بیشتر خواهد بود. خوب است بدانید که فلز نقره نیز همانند طلا، فلزی به شدت چکش‌خوار و انعطاف‌پذیر است که همین ویژگی‌ها آن‌ها را برای ساخت زیورآلات مناسب نموده‌اند؛ اما نرمی این فلزات نیز از طرفی یک مشکل به حساب می‌آید که از طریق ترکیب با سایر فلزات نظیر مس و یا برنج (ساخت آلیاژ) این مشکل برطرف می‌شود.

عیار نقره که پیش‌تر با آن آشنا شدید، در واقع عددی است که نشان می‌دهد درصد خلوص فلز نقره در آلیاژ آن چقدر است؛ البته بالاتر بودن کد هر نقره به این معنی نیست که کیفیت زیورآلات آن بهتر است؛ به عنوان مثال نقره ۹۹۹، به اندازه‌ای نرم است که برای ساخت زیور آلات گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید. گفته می‌شود بهترین عیار برای نقره، عدد ۹۲۵ است. این نقره که به آن نقره استرینگ گفته می‌شود دارای ۷. ۵ درصد فلز مس و ۹۲. ۵ درصد نقره است که این ترکیب، یک ترکیب فوق مناسب برای زیورآلات نقره‌ای است؛ بنابراین دانستن این موضوع باعث می‌شود خرید گردنبند نقره یا دستبند شما، مطابق خواسته و نیازتان پیش برود. همچنین خالی از لطف نیست که بدانید زیور آلات نقره معمولاً با فلز رودیوم و گا‌هاً طلا روکش می‌شوند تا جلا و درخشندگی بیشتری کسب کنند.

ارزیابی کیفیت گردنبند نقره

از اهمیت قفل غافل نشوید

گردنبند‌ها و دستبند‌ها معمولاً دارای یک عضو مهم به عنوان قفل هستند. قفل که می‌تواند باز و بسته بودن و همچنین اندازه اکسسوری شما را تعیین کند، نقش مهمی را ایفا می‌کند. خراب بودن قفل یک گردنبند یا دستبند، مسئله به شدت قابل توجهی است که عملاً آن‌ها را بی‌استفاده می‌کند و کل سرمایه‌ای که صرف خرید اکسسوری نقره خود کرده‌اید، به باد می‌دهد؛ بنابراین هنگام خرید گردنبند نقره یا دستبند، تنها به ظاهر و طراحی آن نگاه نکنید و حتماً یک بار آن را بپوشید تا از سالم بودن قفل آن اطمینان کسب کنید. بیش از اندازه سفت یا شل بودن قفل، کج بودن آن، اتصال ضعیف آن به سایر اجزا و ... همه می‌توانند نکات مشکل آفرینی در آینده باشند؛ پس بهتر است که هنگام خرید، به این نکات توجه کافی بورزید.

آیا زیورآلات نقره انتخاب درستی هستند؟

زیورآلات نقره انتخابی جالب و دوست‌داشتنی هستند؛ اما رنگ آن‌ها ممکن است گا‌هاً با تناژ پوستی برخی همخوانی نداشته باشد و فرد را به هدف اصلی خرید آن (یعنی افزایش جلوه و زیبایی پوست و اندام بدن) نرساند؛ بنابراین این مهم است که مطمئن شوید نقره به پوست شما می‌آید یا خیر.

پرجلوه‌ترین و مناسب‌ترین تناژ پوستی برای نقره، تناژ پوست سرد است؛ یعنی تناژی که افراد در آن دارای ته رنگ‌های صورتی و آبی در پوست خود هستند. نقره به افراد دارای تناژ سرد یک جلوه چشم‌نواز می‌بخشد. جدا از بحث تناژ، اگر پوست سفیدی دارید، بدون شک نقره یک انتخاب به شدت مناسب و اثرگذار برای شما است.

همان‌طور که می‌دانید سنگ‌های قیمتی به همراه نقره، یک ترکیب زیبا و برنده به حساب می‌آیند. این سنگ‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر به زیورآلات نقره می‌بخشند و اگر شما از طرفداران آن‌ها هستید، باید رنگ این سنگ‌ها را نیز متناسب با میزان گرمی و یا سردی تناژ پوست خود بسنجید. سنگ‌های قیمتی سرخ، ارغوانی، فیروزه‌ای، مرجانی و قهوه‌ای برای افراد دارای تناژ گرم، انتخابی به شدت مناسب و توصیه شده هستند. اگر تناژ پوست سردی دارید، بهتر است که هنگام خرید گردنبند نقره یا دستبند، به سمت آن‌هایی بروید که دارای سنگ‌های سبز، بنفش، ارغوانی و آبی رنگ هستند.

در آخر نیز باید گفت که اگر به قصد سرمایه‌گذاری اقدام به خرید زیور آلات نقره می‌کنید، بهتر است از خرید آن‌هایی که دارای نگین هستند صرف نظر کنید. علاوه بر آن به هنگام خرید دستبند نقره، به اندازه و سایز آن توجه کنید. یک دستبند تنگ می‌تواند به شدت آزاردهنده و آسیب‌رسان باشد؛ همچنین یک دستبند گشاد، می‌تواند به راحتی از دست شما سر خورده و از دست برود.

خرید گردنبند نقره از گالری زیلبر

خرید گردنبند نقره از گالری زیلبر

 

خرید از یک گالری معتبر که محصولات اصل و باکیفیت ارائه می‌دهد، می‌تواند از نگرانی‌های شما بکاهد. گالری زیلبر با ارائه محصولات زیبا و جذاب نقره اصل که دارای عیار بالا هستند، تضمین‌کننده خریدی رضایت‌بخش برای شما خواهد بود. محصولات این فروشگاه با فلز رودیوم آبکاری شده‌اند که احتمالاً بروز حساسیت را از بین می‌برد. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید گردنبند نقره و یا سایر زیور آلات جذاب زیلبر به سایت آن به نشانی اینترنتی https://zilber.ir مراجعه نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dxxyd