سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 41507
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/06 07:43

پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایروان از نگاه گردشگران

اگر بلیط تهران ایروان را بدون پرس‌وجو تهیه کنید، نمی‌دانید در این سفر چه چیزی در انتظارتان است.
پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایروان از نگاه گردشگران

 

 

اگر بلیط تهران ایروان را بدون پرس‌وجو تهیه کنید، نمی‌دانید در این سفر چه چیزی در انتظارتان است. همین مساله باعث می‌شود که نتوانید به قدر کافی از این مسافرت لذت ببرید؛ چراکه هیچ آگاهی از این‌که این شهر چه جاهای تماشایی دارد و بیشتر جاذبه‌های آن از چه سبکی هستند، ندارید. به همین خاطر، قبل از شروع سفر، از مکان‌های دیدنی آن بیشتر بدانید تا شیرین‌ترین تجربه سفر برای شما رقم بخورد. در ادامه، 11 مکان دیدنی ایروان که نظر گردشگران را به سمت خود کشانده ‌است، به شما معرفی می‌کنیم.


 


 

  1. اولین گزینه تماشایی سفر ایروان؛ میدان جمهوری ایروان

محال است که به ایروان سفر کنید، اما به دیدن میدان جمهوری آن نروید. معمولا گردش این شهر از همین جا شروع می‌شود که به دلیل حضور مجسمه لنین، به همین نام هم معروف است. تامانیان، معمار معروف ارمنستانی این قسمت را با سبک شوروی طراحی کرد. زیبایی منحصربه‌فرد این قسمت شهر، آب‌نمای موزیکال آن است که همه افراد می‌تواند به‌صورت رایگان آن را تماشا کنند. از بهار تا پاییز، جریان فواره‌های آب با موسیقی‌های راک و پاپ برایتان هنرنمایی می‌کنند.


 

  1. محلی خلوت برای کسب آرامش؛ پارک عشاق

اگر دلتان می‌خواهد در سفر از هیاهو و شلوغی زندگی ماشینی دور باشید، به پارک عشاق (Lover’s Park) سر بزنید. باغ قدیمی ۲/۵ هکتاری که در گوشه و کنار آن، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های مختلفی برگزار می‌شود. زمانی‌که به جزئیات آن توجه بیشتری کنید، متوجه می‌شوید سبک معماری آن مدرن و امروزی است. این پارک در خیابان ایوان باغرانیان و نزدیک مترو مارشال قرار دارد.


 

  1. صلح‌طلب‌بودن ارمنستان با مجسمه مادر

یکی از جاهای فرهنگی شهر ایروان مجسمه مادر (Mother Armenia Monument) این شهر است. این مجسمه 51 متری زنی را نشان می‌دهد که در جنگ با عثمانی‌ها از این شهر دفاع کرده ‌بود. همین‌طور، این مجسمه نمادی از صلح هم به‌شمار می‌رود. هر ساله در تاریخ 9 ماه مه، افراد به دور آن جمع می‌شوند و به یاد افرادی که در جنگ جهانی دوم کشته ‌شدند، زیر پای آن گل می‌گذارند.


 

  1. تماشای فرهنگ ارمنی در ماتناداران

اگر دلتان می‌خواهد که با فرهنگ این کشور آشنا شوید، ماتناداران (Matenadaran) گزینه مناسبی برای سرزدن است. این موزه را مسروب ماشتوتس ساخته که ابداع‌کننده الفبای ارمنی بود. حالا این ساختمان محلی است که ۱۷ هزار متن‌ دست‌نویس و چاپی در آن نگه‌داری می‌شوند. اگر به خیابان مشتوتز ایروان بروید، می‌توانید با پرداخت ورودی از نزدیک این نوشته‌ها را ببینید.


 

  1. بازدید از معبد گارنی

در ارمنستان علاوه‌بر مسیحیت، نشانه‌هایی از دین‌های دیگر هم هست. معبد گارنی، یادگاری یونان قدیم، محل پرستش مهر است. مهرپرستی به همان آیین میترا یا میترائیسم گفته می‌شود. این معبد در روستای گارنی در اطراف ایروان قرار دارد. معماری آن به‌قدری خاص و جذاب است که دیدن آن را حتما در برنامه سفرتان بگذارید.


 

  1. فضای سبز هزار پله؛ کاسکاد

فضای سبزی در ایروان وجود دارد که به‌صورت پله‌پله دارد. کاسکاد دو مورد پلکان 570 تایی دارد و این تعداد زیاد پله‌ها آن را به هزارپله معروف کرده ‌است. حتما با شنیدن تعداد این پله‌ها نگران بالارفتن و خستگی بعد از آن می‌شوید. برای راحتی حال افراد پله برقی هم در کنارشان وجود دارد. این پارک سبز آبشار، فواره و مجسمه‌های سبز مختلفی دارد که بوترو (Botero) یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. هر زمان که به این فضا سر بزنید، حتما افرادی را در گوشه و کنار آن پیدا می‌کنید که در حال رقصیدن هستند.


 


 

  1. تماشای هنر ایروان در خانه اپرا

اگر بلیط تهران ایروان را تهیه کردید، حتما به خیابان تومانیان آن هم سر بزنید و خانه اپرا را از نزدیک تماشا کنید. الکساندر تومانیان در سال 1933 تصمیم گرفت بزرگ‌ترین تالار اجرای ایروان را برای 1200 نفر فراهم کند. در زمان‌های مختلف اجراهای متفاوتی مانند رقص باله، کنسرت و اپرا در آن‌ها برگزار می‌شوند که برای تماشای آن‌ها باید بلیط ورودی تهیه کنید.


 


 

  1. کلیسای جامع سنت گریگو، روشنگر

ارمنستان کشوری است که خیلی زود دین مسیحیت را بپذیرفت. به همین خاطر، کلیساها و صومعه‌های زیادی در قسمت‌های مختلف این کشور ساخته ‌شده‌اند که قدمتی طولانی هم دارند. به همین خاطر، در سال 2001 در شهر ایروان کلیسای جدید گریگو (Saint Gregory the Illuminator Cathedral)را ساختند که نماد 1700 سالگی این پذیرش باشد. همه کلیساها مکانی تاریک هستند که با نور شمع فضای داخلی آن را روشن می‌کنند. اما تمام قسمت‌های داخلی این کلیسا کاملا روشن و پرنور است.


 

  1. صومعه گغارد؛ طبیعی‌ترین سازه مذهبی

اگر بلیط تهران ایروان را تهیه کردید، حتما در لیست کارهای سفرتان، به صومعه گغارد (Geghard Monastery) هم سر بزنید. این عبادتگاه که در ۳۵ کیلومتری ایروان ‌است، معماری منحصربه‌فردی دارد و نام معجزه معماری را به آن داده‌اند؛ این بنا در دل کوه و با تراش سنگ‌های کوچک و بزرگ ساخته شده ‌است.


 

  1. مسجد کبود

قبل از قرارداد ترکمانچای، ارمنستان جزئی از ایران به شمار می‌رفت. به همین خاطر، فرهنگ ایرانی اسلامی هم به آن نفوذ کرده و چند مسجد در شهر ایروان ساخته ‌بودند. با گذشت زمان تمام آن‌ها از بین رفتند و مسجد کبود (Blue Mosque Yarevan) تنها یادگار آن دوران است که رنگ آبی دارد.


 


 

خرید ارزان بلیط تهران ایروان در فلای تودی

برای تهیه بلیط تهران ایروان به فلای تودی سر بزنید. از آن‌جایی‌ که ارمنستان تنها یک فرودگاه بین‌المللی دارد، تعداد پروازهای تهران به پایتخت آن هم محدود است. با‌این‌حال، سایت فلای تودی، تمام بلیط‌های این مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با توجه به شرایط خودتان بلیط مناسب را برای تاریخ مورد نظر بگیرید. می‌توانید ایرلاین‌های مختلف را مقایسه و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ایروان با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4djexd