-

تحقق ۱۰۹ درصدی اهداف تولید فولاد مبارکه

مسیر روشن و برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه از مهر ۱۴۰۰ بازنگری و وارد فاز اجرا شد.

مسیر روشن و برنامه ‌ های راهبردی فولاد مبارکه از مهر ۱۴۰۰ بازنگری و وارد فاز اجرا شد. گرچه تحریم ‌ های ظالمانه، محدودیت ‌ های انرژی و منابع اولیه و حمله ‌ های سایبری موانعی در مسیر تولید این شرکت ایجاد کرد، اما نتوانست در اراده پولادمردان این شرکت خللی ایجاد کند. انسجام بیش ‌ ازپیش مدیریت و کارکنان و همسویی آنها با اهداف کلان ترسیم ‌ شده شرایطی فراهم کرد که در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ، بیشتر نواحی این شرکت با رشد چشمگیر تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، کارنامه درخشانی از عملکرد خود در نیم ‌ سال «تولید؛ دانش ‌ بنیان، اشتغال ‌ آفرین» برجای گذارند.

محمدیاسر طیب ‌ نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: افزایش ارزشمند کمی و کیفی تولید در این شرکت، بدون اضافه کردن خط تولید و هرگونه تجهیزات اضافی در شرایط سخت یادشده، در حالی محقق شد که تلاش رسانه ‌ های بیرونی برای تخریب روحیه تولید در بزرگ ‌ ترین فولادساز کشور که خوراک بسیاری از صنایع و کارخانجات داخلی کشور را تامین می ‌ کند، به اوج خود رسیده بود.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ در شرکت فولاد مبارکه تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تختال و برای مجتمع فولاد سبا نیز تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن هدف ‌ گذاری شده، تصریح کرد: از روزهای نخست امسال باتوجه به برنامه ‌ ریزی ‌ های صورت ‌ گرفته، کارکنان این مجموعه برای دستیابی به رکوردهای جدید تولید عزم خود را جزم کردند و موفق شدند ضمن افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در همه نواحی و ثبت رکوردهای بی ‌ سابقه در مجموع ۱۰۹ درصد برنامه ‌ های ترسیم ‌ شده را محقق سازند.

رشد 20 درصدی تولید تختال

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به دستاوردهای شرکت توضیح داد: در ناحیه آهن ‌ سازی با همت کارکنان، تولید گندله در ۶ ماه نخست امسال با ۵ . ۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تن و تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه و فولاد سبا نیز با ۱۹ . ۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تن افزایش یافت.

صمتبه ‌ گفته طیب ‌ نیا، مجموع تختال تولیدشده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با ۲۰ . ۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تن افزایش یافته و تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه ‌ ها را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه این موفقیت ‌ ها، از محقق شدن ۱۰۶ . ۲ درصدی برنامه ‌ ها به ‌ دست کارکنان توانمند نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد سبا خبر داد و گفت: در بازه زمانی یادشده جمع محصولات نوردشده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا رشد ۱۴ . ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است؛ به ‌ نحوی ‌ که تولید ورق گرم این دو خط از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن نیمه نخست سال قبل به ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار تن در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

ثبت رکوردهای جدید در ناحیه نورد سرد

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از موفقیت ‌ های به ‌ دست ‌ آمده در خطوط مختلف ناحیه نورد سرد شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: رکورد روزانه ۵ . ۲۱۲ تن در واحد اسیدشویی ( ۲۹ فروردین ‌ )؛ رکورد روزانه تولید ۹۹۰ تن ورق گالوانیزه ( ۳۰ خرداد)؛ رکورد ماهانه ورق سرد در خط اصلاح ۴ به میزان ۲۰ هزار و ۷۱۶ تن (فروردین ‌ ) و رکورد ماهانه خط قلع ‌ اندود به میزان ۱۰ هزار و ۴۶۰ تن (شهریور ۱۴۰۱ ) کامل ‌ کننده موفقیت ‌ های شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق اهداف گروه فولاد مبارکه در 6 ‌ ماه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه همگرایی و انسجام موجود بین شرکت ‌ های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز دستاوردهای خوبی برای صنعت فولاد کشور به ارمغان آورد؛ به ‌ نحوی ‌ که فولاد هرمزگان در ماه ‌ های فروردین و شهریور موفق شد دو رکورد جدید را به ثبت برساند.

تاکید فولاد مبارکه بر رشد کیفی در کنار رشد کمی

وی افزود: در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال ‌ وبختیاری با ثبت یک رکورد روزانه (فروردین ‌ ) و ۲ رکورد ماهانه میزان تولید روزانه این شرکت به ۲ هزار و ۶۹۰ تن و تولید ماهانه نیز به ۸۴ هزار و ۲۵۵ تن افزایش یافت. کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در 6 ماه نخست امسال با ثبت ۳ رکورد روزانه و ماهانه در ماه ‌ های فروردین، اردیبهشت و شهریور میزان تولید روزانه و ماهانه این شرکت را به ترتیب به هزار و ۲۴۶ تن، ۲۱ هزار و ۹۰۳ تن و ۲۱ هزار و ۹۲۲ تن افزایش دادند. همچنین در شرکت فولاد سنگان شاهد ثبت 3 رکورد پی ‌ درپی روزانه در فروردین ‌ ۱۴۰۱ و عبور از مرز تولید ۱۸ هزار و ۹۶۰ تن گندله هستیم. در نهایت در شرکت ورق خودرو چهارمحال ‌ وبختیاری نیز مشاهده می ‌ کنیم که در فروردین ‌ سال ۱۴۰۱ با تولید ۲۶ هزار و ۸۰۵ تن ورق گالوانیزه رکورد تولید این واحد که در مرداد سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده، شکسته شده است.

طیب ‌ نیا خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه امروزه در همه حوزه ‌ ها، به ‌ ویژه صنعت فولاد که ازجمله صنایع مادر محسوب می ‌ شود، بازار به ‌ شدت رقابتی است و نیاز به ورق ‌ های باکیفیت به ‌ شکل فزاینده ‌ ای رشد یافته، در فولاد مبارکه نیز تاکید شده که به ‌ موازات رشد کمی، به رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز توجه ویژه شود و این امر با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه از جمله ورق ‌ های آجدار و ارتقای کیفیت ورق ‌ های قلع ‌ اندود محقق شده
است.

سخن پایانی

۱۰۹ درصد از اهداف شرکت فولاد مبارکه در تولید ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ محقق شده، این در حالی است که به ‌ موازات رشد کمی، رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز در فولاد مبارکه موردتوجه قرار دارد. این پیشرفت با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات شرکت حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*