چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 91906
تاریخ انتشار: 1402/05/22 09:35
در گفت و گوی اختصاصی تیتر کوتاه با رئیس اتحادیه لوازم یدکی مطرح شد؛

سرنوشت بازار لوازم یدکی بعد از واردات خودروهای کارکرده

رئیس اتحادیه لوازم یدکی گفت: اگر خودروهای وارداتی کارکرده نمونه‌های مشابه آن در کشور وجود داشته باشد ما دچار مشکل نخواهیم شد.
سرنوشت بازار لوازم یدکی بعد از واردات خودروهای کارکرده

امروز نمایشگاه قطعات خودرو تهران آغاز به کار کرد. در حاشیه این نمایشگاه خبرنگار تیتر کوتاه گفت و گویی با رئیس اتحادیه لوازم یدکی انجام داد.سید احمد حسینی رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو درباره بزرگ ترین مشکل این صنف گفت: بزرگ ترین مشکل عدم اعتماد مسئولان دولتی به بخش خصوصی است. متاسفانه از ظرفیت فعالان صنفی به درستی استفاده نمی‌شود. برخی از مدیران ما فعالان صنفی را یا متخاصم خارجی یا اغتشاش گر داخلی می‌بینند. هرچقدر از ظرفیت ها بهتر استفاده شود خروجی بهتری خواهیم داشت و کالای با کیفیت بالا به دست مشتری می‌رسد.

حسینی-یدکی

وی در خصوص کیفیت لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: وجود تورم و گرانی که شامل تمامی کالاها می‌شود درباره لوازم یدکی خودرو هم همین مسئله وجود دارد. سفره مردم در حال کوچک تر شدن است و تقاضا برای کالاهای ارزان ایجاد می‌شود.

حسینی در خصوص افزایش لوازم یدکی قاچاق گفت: واردات لوازم یدکی به صورت قاچاق بسیار اندک اتفاق می‌افتد. با وجود تعرفه های گمرکی و بالا بودن قیمت قطعات این کار به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. اگر منظور از قاچاق کالا منظور کالاهای بدون شناسه رهگیری است این مورد جزو مشکلاتی است که ما به صورت مکرر در حال پیگیری آن هستیم. هر چقدر مشکلات زیرساخت برطرف شود اجرای قانون راحت تر خواهد بود.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی به بحث واردات خودروهای کارکرده اشاره کرد و گفت: اگر خودروهای وارداتی کارکرده نمونه‌های مشابه آن در کشور وجود داشته باشد ما دچار مشکل نخواهیم شد. اما اگر برعکس این قضیه اتفاق بیفتد مشکل ساز خواهد شد.

وی در پایان در خصوص روند برگزاری نمایشگاه گفت: در سال جاری سالن های اصلی به شرکت های خارجی اختصاص داده شد و تولیدکنندگان داخلی به حاشیه رانده شدند که یک چالش اساسی محسوب می‌شود.

منبع:تیترکوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4b5kj9